וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: אספקת הביצים תיעצר, "דרושה עליית מחירים"

רמי שני

4.11.2012 / 3:06

מגדלי העופות משביתים את האספקה לרשתות ולמשווקים, כחלק ממאבקם להביא לעלייה של 4 אגורות במחיר ביצה. לטענתם, חלה עלייה בגידול העופות, "דבר שגרם לנו להפסדים כספיים"

החל מהבוקר (ראשון) ישביתו מגדלי העופות את אספקת הביצים לרשתות ולמשווקים. המגדלים החליטו על צעד ראשון זה במאבקם להביא לעלייה של ארבע אגורות בממוצע במחירה של ביצה. "הדבר נעשה בהתאם להמלצת הוועדה לפיקוח על מוצרי המזון", הסביר מוטי אלקבץ, מזכיר ארגון מגדלי העופות. "בתקופה האחרונה, חלה עלייה משמעותית במחירי התשומות לגידול העופות, ואנחנו לא קיבלנו את ההשלמה לכך, דבר שגרם לנו להפסדים כספיים גדולים".

מגדלי העופות לביצים בישראל מספקים מדי יום כחמש מיליון ביצים בגדלים שונים לרשתות השיווק. מהלך המגדלים עלול להביא לסתימה של המחסנים בהם מאוחסנות הביצים, דבר שיוביל לבחירת אולמות קירור לצורך אחסנתם. "אנחנו מחזיקים את הביצים במבנים מבודדים כדי למנוע פגיעה בהן. אם נצטרך, נאחסן אותן בקירור, אך לא נוכל לשמור אותן כך לאורך זמן", אמר, "משרד האוצר חייב להביא לעלייה במחיר הביצים שכן אחרת הדבר יגרום להתמוטטות משקים".

בתקופה האחרונה חל גל התייקרויות במשק וחברות רבות העלו מחירים. חברת גלידת שטראוס הודיעה על עליית מחיר בשיעור של 4%, החל מה-15 לנובמבר. ‏היא הצטרפה לחברות תנובה ואוסם שהודיעו כבר לפני שבוע וחצי על העלאת מחירים של מספר מוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully