וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר יעתור לבג"ץ נגד השבתת המשק

חיים ביאור

6.2.2012 / 9:15

לטענת איגוד לשכות המסחר כוונת ההסתדרות להשבית את המשק על רקע זכויות עובדי הקבלן מהווה פגיעה חמורה בחופש הניהול העסקי ובזכויות היסוד של המעסיקים

איגוד לשכות המסחר יגיש היום לבג"ץ עתירה ובה הוא מבקש לבטל את החלטת בית הדין הארצי לעבודה מיום חמישי, המתירה להסתדרות לקיים שביתה כללית במשק למען עובדי הקבלן.

במקביל התקיימה אמש פגישת משא ומתן בין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן לסגן הממונה על התקציבים באוצר, אייל אפשטיין, בנוגע למעמדם של עובדי הקבלן. הצדדים הביעו פסימיות בנוגע לאפשרות להשיג הסכמות עד למועד תחילת השביתה, יום רביעי הקרוב.

בעתירה שיגיש איגוד לשכות המסחר באמצעות יועצו המשפטי, עו"ד שלומי לויה, נטען כי פתרון המחלוקת בין ההסתדרות למדינה והמעסיקים הפרטיים בעניין מעמדם של עובדי הקבלן אינו יכול להיעשות באמצעות כפייה מצד ההסתדרות המפעילה את נשק השביתה.

לטענת האיגוד, שבראשו עומד אוריאל לין, "לא מדובר בסכסוך עבודה אמיתי הממוקד בשיפור תנאי השכר והעבודה, אלא בניסיון להעביר את מאות אלפי עובדי הקבלן למעמד של עובדים ישירים, שמשמעותו שינוי מן היסוד של מבנה התעסוקה במשק. זו פגיעה חמורה בחופש הניהול העסקי, בזכויות יסוד של המעסיקים וסיכון של עתיד המשק כולו".

עוד טוען האיגוד כי "ההחלטה מוציאה סמכויות שניתנו למוסדות הדמוקרטיים של המדינה ומעבירה להסתדרות את הכוח לנהל את כלכלת המדינה".

לפי הוראת הנשיאה של בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, התחדש אמש בבית הוועד הפועל בתל אביב המשא ומתן בין נציגי ההסתדרות, האוצר, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים (המעסיקים הפרטיים) ומרכז השלטון המקומי. בפגישה לא הושגו סיכומים, אך היום צפויים המגעים להימשך. כפי הנראה, אם היום לא יימצא פתרון למחלוקות, הרכב המשא ומתן יעלה דרג והוא עשוי לכלול את שר האוצר, יובל שטייניץ, ואף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"אני לא משלה את עצמי שנפתור במחי יד את כל בעיית עובדי הקבלן, ואינני מצפה ש-350-400 אלף העובדים הללו יהפכו מיד לעובדים ישירים של המעסיקים מזמיני השירות", אמר אתמול יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. "אבל אני מצפה שעובדי ניקיון המועסקים בארגון שנים רבות ובהיקף של משרה מלאה, יתקבלו כעובדים לכל דבר, בזכויות שוות, בארגונים שבהם הם מועסקים".

עיני גם דורש כי עובדי קבלן המועסקים "כתף ליד כתף" עם עובדים קבועים ובתפקידים זהים, יהפכו לעובדים ישירים אצל המעסיקים. "די שנגיע להבנות עקרוניות בעניין זה, כדי שנוכל לדחות את השביתה", אמר עיני.

האוצר, לעומת זאת, דבק בעמדתו שלפיה אין לקלוט באופן ישיר את עובדי הניקיון. ראש אגף התקציבים במשרד, גל הרשקוביץ, מציע שבמקום קליטה ישירה עובדי הקבלן יקבלו העלאת שכר בשיעור של 20%-25% וישופרו חלק מתנאיהם הסוציאליים.

בינתיים ההסתדרות ממשיכה בהיערכות לשביתה. היום יתכנסו בבית הוועד הפועל כ-150 חברי ועדים, רובם מהמגזר הציבורי, למעין "הפגנת שרירים" מול האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully