וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מיום רביעי הקרוב: שביתה כללית במשק

גלעד גרוסמן וענת שלו

3.2.2012 / 0:49

הכינו את עצמכם: ברביעי הקרוב צפויה שביתה במשק, לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הסיר את הצו הזמני שמונע את השבתתו. "לא למען קידום משא ומתן, הגענו למבוי סתום"

בית הדין הארצי לעבודה הסיר אמש (חמישי) את הצו הזמני שהוצא לפני כשלושה חודשים ומנע השבתה של המשק. משמעות ההחלטה – ההסתדרות תוכל לפתוח בשביתה כללית החל מיום רביעי הקרוב בשעה 6:00. עם זאת, בית הדין הגביל את השבתת נמל התעופה בן גוריון רק בין השעות 6:00-12:00.

בהחלטתם כתבו הדיינים כי מדובר ב"עילת שביתה לגיטימית", שנועדה לשפר את תנאי העבודה של עובדי הקבלן, זאת למרות שמדובר בשביתה בעלת פן "מעין פוליטי" כהגדרת השופטים "שמטרתה להוות אמצעי לחץ על הממשלה, שטוענת שעמדת ההסתדרות מנוגדת למדיניות של כלכלה מודרנית".

עוד נכתב בהחלטה כי מטרתה אינה קידום משא ומתן, אלא מהלך שיניב בסופו של יום הסכם קיבוצי שיחול על כלל העובדים במשק. ההחלטה לאפשר את השביתה התקבלה לאחר שהדיינים הגיעו למסקנה שהמשא המתן בין הצדדים הגיע למבוי סתום. הדיינים הבהירו כי הם אינם "מתעלמים מהנזק הניכר הצפוי למשק מקיום השביתה, אולם זו מהותה של שביתה", וציינו כי ההסתדרות התחייבה שלא לפגוע בשירותים חיוניים אשר היעדרם עלול לסכן חיים או ביטחון.

בתי חולים יעבדו במתכונת שבת

לפיכך, בדומה לנמל התעופה, בתי החולים יעבדו במתכונת שבת, שירותי כיבוי אש והצלחה יפעלו במתכונת חירום, החינוך המיוחד בבתי הספר יפעל כרגיל והשביתה בתחבורה הציבורית תיעשה באופן מדורג או חלקי. כלומר, אם הרכבת תשתתף בשביתה – האוטובוסים יעבדו. עוד קבעו הדיינים כי אם תיפתח שביתה, יתכנסו הצדדים בבית הדין ביום רביעי בשעה 14:00.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר בעקבות ההחלטה כי הוא "מקווה שעכשיו, תחת איום שביתה יכנסו האוצר והמעסיקים למשא ומתן רציני כדי שנוכל להביא פתרון למען עובדי הקבלן".

עוד בנושא:
ההסתדרות לבית הדין: אשרו שביתה ביום שלישי
החל ממחר: שביתה כללית בלשכות התעסוקה
לשכת נתניהו: "ההבנות יקרות", בוחבוט: "השביתה בתוקף"

(עדכון ראשון: 23:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully