וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן לאו"ם: "להעניש את ישראל על יחסה לפלסטינים"

ראש ממשלת טורקיה תקף בעצרת הכללית את ישראל על יחסה לפלסטינים ועל ההשתלטות על המרמרה. את הקהילה הבינלאומית, לעומת זאת, הוא תקף על כך שלא הטילה סנקציות על ירושלים

"כשהתקיפו אותנו על המרמרה לא יכולנו לשתוק. זו הייתה פעולה לא צודקת" - כך אמר הערב (חמישי) ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, במהלך העצרת הכללית של האו"ם. בנאומו תקף ארדואן את ישראל, ואמר כי "טורקיה מעולם לא חיפשה עימות עם אף מדינה, וישראל לא יוצאת דופן. אך ישראל עשתה לנו עוול נורא. לאורך ההיסטוריה הייתה בינינו ידידות חמה, ודרישותינו ברורות: עליהם להתנצל בפנינו, לשלם פיצויים למשפחות ההרוגים ולהסיר את הסגר בעזה. עד שלא יעשו כן, עמדתנו לא תשתנה. הרשו לי להדגיש כי אין לנו עימות עם העם בישראל, אלא רק עם הממשלה הישראלית. המתח הנוכחי – רק בגלל הממשלה הנוכחית".

עוד מהנעשה בעצרת הכללית
פרושאור: ”עדיין מנסים להשיג גוש חוסם במועצת הביטחון”
אחמדינג’אד השמיץ באו”ם - נציגי המערב נטשו
שוב ישראל תואשם בגזענות? חרם עולמי על ”דרבן 3”

ארדואן תקף גם את מדיניות הקהילה הבינלאומית בהתייחסה לישראל, וציין כי "ישראל לא קיימה החלטות מחייבות רבות של האו"ם לגבי הפלסטינים. אני שואל מתי יחליט האו"ם לנקוט בסנקציות ומתי יפסיק לשתוק? ישראל משתמשת בפצצות זרחן ומחזיקה בנשק אטומי ולא מוטלות עליה סנקציות. עם זאת, בכל פעם שמדינה באזור אפילו מעלה את האפשרות לפתח אנרגיה גרעינית, מיד מוטלות עליה סנקציות".

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן נואם בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"עד שישראל לא תתנצל, עמדתנו לא תשתנה". ארדואן/רויטרס

"הממשלה הישראלית פועלת בכל יום נגד השלום באזור. היא פועלת נגד העם הפלסטיני. הפלסטינים הם תחת כיבוש, וישראל משתמשת בכוח, ולא נענשת על כך. ישראל עדיין בונה בהתנחלויות, למרות הסגר ולמרות הכיבוש, למרות שזה מנוגד לאמנת זכויות האדם. האם מותר לבודד את הפלסטינים מהקהילה הבינלאומית? אני לא רואה מקרה דומה לזה במקום אחר".

בהמשך ביקש ארדואן לפנות באופן ישיר לישראל ואמר: "ביטחון יושג רק על ידי שלום אמת. דבר לא יחליף את השלום. עליכם לקרוא את המצב הגיאו-פוליטי החדש ולהבין שלא תוכלו להמשיך בדרך הנוכחית. אם אנו כקהילה בינלאומית מאמינים בחירויות הפרט, הכרחי להפעיל על ישראל לחץ לחתור לשלום למרות הממשלה שלהם ולהבהיר להם זאת".

עצרת האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2011. רויטרס
אובמה, סרקוזי, קמרון, אחמדינג'אד, וכעת גם ארדואן. אולם העצרת הכללית של האו"ם/רויטרס

בהתייחסו למהומות בסוריה בחצי השנה האחרונה, נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, אמר ארדואן כי "אנחנו עוקבים אחרי האירועים בסוריה, מה שקורה שם מדאיג. הפעולות שנוקטת ממשלת סוריה לא מקובלות והזהרנו את האנשים שם פעמים רבות. דרישותיהם של אזרחי סוריה צריכות להישמע, חשוב להקשיב להם. לצערי, ההנהגה בסוריה לא מקשיבה לצרכים של אזרחיה". הוא הוסיף כי "שפיכות הדמים בסוריה מתגברת ואנו מצפים מהקהילה בינלאומית להתנהג בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully