וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפונקים? פופוליסטים? לא במאהל בשכונת התקווה

נועם אשל

8.8.2011 / 15:49

עבור יושבי מאהל המחאה בשכונת התקווה, מחירי הדיור הם מצוקה ולא פינוק. שם כועסים על הממשלה, על התקשורת, וגם על המאהל ברוטשילד. "אם מעמד הביניים נשחק, מה נגיד אנחנו, העניים?"

יח"צ - חד פעמי

(צילום, עריכה וקריינות: נועם אשל)

מאהל המחאה החברתית הראשון שהוקם בגל השוטף את המדינה, בשדרות רוטשילד, הצליח לסחוף אחריו מאות אלפים, אבל גם לעורר ביקורת. מקטרגיו, בהם גם ראש הממשלה וחלק משריו, טענו שמדובר בגל פופוליסטי, ושהמוחים הם מפונקים, יושבי מסעדות ומעשני נרגילות. ביקור במאהל התקווה, השוכן בשכונה התל-אביבית המפורסמת, ממעוזי הליכוד - חושף את הפנים האמיתיות של רבים מהמוחים. האנשים כאן לא מפונקים כלל: להם באמת אין בית לחזור אליו.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
המאהל שלי: הכירו את אנשי המאהל בנורדאו
פעילי ימין הפגינו: ”נחשוף את השקר של המחאה”
קיבוצי הצפון הצטרפו למחאה: ”צדק חברתי זה אנחנו”

נטלי היא אם חד-הורית, שהשתכנה במאהל עם שלושת ילדיה. היא מטפלת בקשישים, מקבלת השלמה הכנסה - ועדיין לא מצליחה לשלם שכר דירה. "הילדים לא מבינים מספיק", היא מספרת. "הם חושבים שזה פיקניק. הגדולה כבר שואלת שאלות, ותשובות אין לי בשבילה".

"רוטשילד לא מבטא אותי"

איציק אמסלם יושב במאהל עם אשתו וארבעת ילדיהם, ולו אין בית לחזור אליו - פשוטו כמשמעו: מינהל המקרקעין הרס את הבית בו הוא גר בתשע השנים האחרונות. אמסלם סיפר כי את דרכו במחאה הוא החל בשדרות רוטשילד. "הייתי שם בין 20 האוהלים הראשונים, אבל הרגשתי שהמאהל ברוטשילד לא מבטא אותי. אז לקחתי את עצמי משם". אמסלם מלא ביקורת על מארגני המאהל של דפני ליף וחבריה: "ניהול המאבק שם הוא ילדותי, לא אמיתי. אני חושב שצריך לשנות את הפנים של המאבק. צריך להגיד למעמד הביניים - אם אתם נשחקתם, מה נגיד אנחנו העניים?"

המצוקה בגן התקווה היא קרקע פורייה לגורמים קיצוניים, שלא מפספסים הזדמנות. פעיל הימין הקיצוני, ברוך מרזל, הגיע למאהל כדי לחזק את ידי המקומיים. עבורו, הגורם למשבר הוא ברור: "עכשיו עסוקים עם הסודנים, תחכי בסבלנות", הוא פונה לאחת מיושבות המאהל. "אני נגד הסודנים כי לא רציתי שאנשים יהיו ברחוב".

להבדיל מזה שברוטשילד, או ממאהלים אחרים כמו זה בשדרות נורדאו ובערים נוספות, התקשורת מדירה רגליה מהמאהל הזה. "ערוץ 10 וערוץ 2 מסרבים לרדת לכאן", ממשיך אמסלם, שטוען כי בשבוע שעבר אירגן הפגנת מחאה בשכונה, אליה הגיעו 300 משתתפים - אבל אף נציג מהתקשורת. "יש להם אינטרס שבשכונת התקווה לא יפתחו את הפה, כי פה המצוקה האמיתית. שם הם יודעים שרק משחקים משחק. שם זה משחק. המדינה ובעלי ההון יודעים שמפה תצא הצעקה. פה יש מצוקה של שלושה דורות. פה כבר אמרו די".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully