וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: "חל שינוי במאזן הכוחות בעזה"

לאחר שחמאס עצר חוליית משגרי קסאמים, מתבהר בצה"ל כי הארגון מצטייר בעיני תושבי עזה כמתון וכנוע לישראל, בעוד הארגונים הקטנים והג'יהאד האיסלמי מצטיירים כמובילי ה"התנגדות"

בעקבות מעצר החוליה ששיגרה רקטות לעבר ישראל על ידי חמאס, בצה"ל טוענים כי נוצרה דינמיקה חדשה ברצועת עזה, במסגרתה ארגוני הטרור שמשגרים רקטות לעבר ישראל הפסיקו לקחת אחריות על השיגורים, וכך הם גוררים את ישראל לתגובה נגד ארגון החמאס באמצעות תקיפות מהאוויר.

קצין בכיר בצה"ל ציין הבוקר (ראשון) כי חמאס הצליח למנוע שיגור רקטות לעבר ישראל בסוף השבוע האחרון והוסיף כי "עד לפני מספר שנים היינו רגילים שהרשות הפלסטינית רודפת אחרי החמאס שהיה מנסה להפר את האיזון ברצועה. היום המצב הוא הפוך. החמאס ביסס את שלטונו בעזה ורוצה שקט לכן הוא רודף אחרי ארגוני הטרור הקטנים שמנסים לפגוע בשקט שיכול למנוע ממנו סטטוס קוו".

עוד על פי ההערכה בצה"ל, הדינמיקה החדשה במסגרתה חמאס הוא משליט הסדר ברצועה, תביא להתחזקות ארגון הגי'האד האיסלמי הפלסטיני, שמצטייר כעת כארגון המתמקד ב"התנגדות", בניגוד לחמאס המצטייר בעיני תושבי עזה ככנוע לישראל וכפרגמטי וכך נוצר קרב ריבונות על עזה. "זהו תחילתו של תהליך שבקצה שלו יידרש הג'יאהד האיסלמי לסכל כוונות של ארגוני ג'יאהד עולמי ברצועה כדי שהמילה שלו תהיה החזקה ברחוב. השאלה מי הריבון בעזה תעסיק את כל האזור", אמר קצין בכיר בצה"ל.

עוד באותו נושא:
חמאס: "עצרנו שני חשודים בירי רקטות לעבר ישראל"
בצה"ל מודאגים: "חל כרסום בשליטת חמאס בעזה"
בגלל ירי הרקטות: כיפת ברזל הוצבה מחדש באשקלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully