וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הקוטג': "תמצאו פתרונות כמו כחלון"

פנחס וולף

19.6.2011 / 12:34

ראש הממשלה קרא לשרים הקשורים לעליות המחירים בשוק הגבינות לנהוג כמו שר התקשורת שהוביל רפורמות בשוק הסלולר. הוא גם הבטיח שממשלתו תפעל לפתרון מצוקת הדיור

מערכת וואלה!

(עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה למרד הצרכני על גבינת הקוטג' שהביא לסערה ציבורית גדולה בשבוע האחרון. בישיבה אמר ראש הממשלה לשרי הליכוד כי עליהם לשאוב השראה משר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, ומהרפורמות שלו בשוק הסלולר. "כחלון עשה דברים גדולים", אמר נתניהו, "תהיו 'כחלונים' ותמצאו פתרונות לנושא".

שר האוצר, יובל שטייניץ , התייחס גם הוא לנושא ואמר כי הממשלה בודקת צעדים אפשריים לפעולה נגד עליית המחירים במשק. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר שטייניץ כי "אין סיבה שמחיר הקוטג' בישראל יהיה כפול ממחירו באירופה. אם עיוות שכזה אכן קיים, צריך לראות איך ניתן לתקנו".

בשעות הצהריים אמור להתקיים דיון מקיף על הנושא בוועדת הכלכלה. חבר הכנסת ושר האוצר לשעבר, מאיר שטרית (קדימה), אמר בהקשר זה כי בעיניו, "משבר הקוטג' מצביע על סכנה גדולה לתיאום מחירים בשוק. פרט לפיקוח על המחירים, יש להפחית ואף לבטל את המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים כמו לחם וחלב, כפי שעשו מספר מדינות ברחבי העולם בהצלחה רבה".

שטרית הוסיף כי "מדיניות המיסוי של הממשלה איבדה את דרכה ומעודדת גידול בהיקף האוכלוסייה שיורדת מתחת לקו העוני. בשלב ראשון ניתן להפחית את המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים מ-16% ל-8% ולהמשיך במגמה עד לביטולו לחלוטין של המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים".

"כביש מהיר לסגירת פערים ולהבאת דירות"

בישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה גם למחירים הגבוהים בשוק הנדל"ן ולמצוקת הדיור, ואמר כי הממשלה תסמיך בהמשך היום ועדת שרים, שתפעל לפתרון המצוקה. "צעירים רבים נאלצים לגור עם הוריהם, עוד מעט עם סביהם. זוגות צעירים, חיילים משוחררים וסטודנטים חשים שהחלום שלהם לרכישת דירה הולך ומתרחק משום שהמחירים הולכים ומאמירים", אמר נתניהו .

"המחירים מאמירים משום שאין מספיק היצע דירות במדינת ישראל, אין היצע דירות משום שאין מספיק דירות מתוכננות ואין מספיק דירות משווקות. את הצד של השיווק התחלנו לפתור בצעד היסטורי, ברפורמה היסטורית, כשחתמנו לפני כמה שבועות על הרפורמה הגדולה במנהל מקרקעי ישראל. בכוונתנו לעשות כביש עוקף בירוקרטיה – כדי שעד שיושלם חוק הקבע בעניין הרפורמה בתכנון, יהיה לנו כביש מהיר לסגור את הפערים כדי להביא דירות".

עוד על תגובות בירושלים למחאת הקוטג':
הח”כים תומכים: ”לא ייתכן שקוטג’ יעלה כמו בנזין"
”האוצר תומך בהוצאת מוצרי החלב מפיקוח"
מחאה במליאה: צפו בתירוש מגישה קוטג’ לנתניהו
מחאת הקוטג’: שמחון החליט לפתוח השוק לייבוא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully