וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירות המאבק: ירידה של 25%-35% במכירות הקוטג'

עדי דברת מזריץ ורינה רוזנברג

19.6.2011 / 8:11

רשת מגה החליטה שלא להציע הנחות על גביעי הקוטג', ומחיריה צנחו ב-25% ביום שישי, לעומת רשת רמי לוי, שהורידה המחיר ומכירותיה זינקו. "הציבור בישראל הוכיח כי הוא יכול להשפיע"

שישי בצהריים בסניף מגה בשוהם: קונה שהושיטה את היד אל עבר גבינת הקוטג' זוכה לנזיפה מקונה אחרת, שעידכנה אותה בנוגע לחרם. "את פוגעת במחאה", נאמר לה, וזו בתגובה החזירה את הקוטג' למדף. גם בסניף מגה בתל אביב אמרה אחת הלקוחות לחברתה שהושיטה יד לעבר מדף הגבינות של תנובה "אל תקחי את הגבינה. יש חרם".

מרבוע כחול, מפעילת רשתות מגה, נמסר כי ביום שישי האחרון חלה ירידה של 25% במכירות הקוטג' ברשת. רבוע כחול לא הצטרפה למבצעים חד-צדדיים שנקטו רשתות שיווק רבות בימים האחרונים, שהוזילו את מחיר הקוטג' ומוצרי חלב נוספים. מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד, הסביר כי לתחושתו מבצע על הקוטג' רק יגביר את הביקוש ולכן מחטיא את המטרה הגדולה של המאבק. ברשת רמי לוי שיווק השקמה, שיצאה במבצע למכירת קוטג' ב-4.90 שקלים, דיווחו על עלייה של 50% במכירות הקוטג' ביום שישי.

עדי צים, מבעלי רשת כמעט חינם, אמר כי למרות המבצעים שהרשת נקטה, כמו הורדת מחיר הקוטג' של טרה ב-4.5 שקלים, הלקוחות עדיין מעדיפים לקנות פחות. "ביום שישי נרשמה ירידה של 35% במכירות הקוטג' מבחינה כמותית, וגם ירידה חזקה של 40% במכירות של הגבינה הלבנה".

למרות הירידה במכירות, צים מעודד את החרם. "אני בעד להחרים כל חברה שמעלה מחירים בצורה לא מוצדקת, ובאמת המחירים כיום בחנויות אינם מוצדקים. אני מעודד את הציבור שימשיך בחרם כי זו מלחמה צודקת", אמר.

גבינת קוטג'. עומר מירון
"מלחמה צודקת"/עומר מירון

מנהיגי החרם בפייסבוק כינסו ביום חמישי את התקשורת כדי להודיע שלאור היענות הציבור הם מחריפים את המאבק: החרם שהיה אמור להתחיל ב-1 ביולי הוקדם והחל באופן מיידי. כמו כן נוספה לרשימת המוצרים ה"אסורים" לקנייה הגבינה הלבנה.

יוזם החרם, איציק אלרוב, אמר כי ההמלצה שלהם לציבור היא לקנות רק גבינה לבנה וקוטג' שמחירן נמוך מ-5 שקלים, מחיר שנחשב בעיניו סביר, כדי לגרום לרשתות שעדיין לא הורידו את מחיר הגבינות האלה לעשות זאת, ולרשתות שכבר יצאו במבצע ההוזלה כסמל הזדהות עם המאבק, להפוך את המבצע לנוהל קבוע.

בהודעה המופיעה בדף הפייסבוק של המאבק נכתב כי "הציבור בישראל הוכיח שהוא אינו מוותר ואינו מוכן שיירמסו ויעשקו אותו יותר. מאבקנו להורדת מחיר הקוטג' נשא פרי, ונכון לעכשיו הוא ירד למחיר נסבל. אנו מברכים על כך ומקווים מאוד שהיצרנים ורשתות השיווק יגלו אחריות ואמפתיה לציבור וישאירו את המחיר של 5 שקלים לגביע לאורך זמן. אנו ממשיכים במאבקינו ודורשים להשוואת מחיר הגבינה הלבנה למחירו הנוכחי של הקוטג'. הציבור בישראל הוכיח כי הוא יכול להשפיע, כפי שעשה בקוטג' וגרם להוזלה מיידית במחירו".

"אני צריך את החלבונים, אבל גם לזה יש תחליף"

בביקור שערכנו בסניף מגה בעיר השייך לרשת רבוע כחול, שבניגוד למתחרותיה כמו שופרסל ורמי לוי לא הוזילה את המחירים, ראינו אנשים שמים דגש ברור למאבק. "אני לא יודעת מה לעשות. אני צריכה גבינות וכל מוצר של כל חברה שאני בודקת עולה 7.99 שקלים", אמרה לנו אחת הלקוחות. לקוח אחר ניגש למדפי הקירור, הסתכל על המחיר והמשיך ללכת. הוא הסביר שהוא רק רצה לראות אם הרשת כבר הורידה את המחיר.

למרות ההד התקשורתי, נראה כי המסר לגבי הצטרפות הגבינה הלבנה לחרם טרם הופנם. "מכירות הגבינה הלבנה לא ירדו. למרות העלייה במכירות הקוטג' בגלל המבצעים ניכר שאנשים שמעו על החרם", אמר רמי לוי ביום שישי. "שמעתי אנשים מדברים ליד מקרר החלב על כך שהחל ב-1 ביולי הם לא יקנו קוטג'. ייתכן שהם עדיין לא שמעו על כך שהחרם הוקדם".

גם ממגה נמסר כי מכירות הגבינה הלבנה היו דומות ליום שישי רגיל. כששאלנו את דרור, איש קריאייטיב מתל אביב שערך את קניותיו בסניף מגה בעיר, מדוע הוא רוכש גבינה ולא שותף למחאה הוא טען כי "גבינה לבנה מותר". רק לאחר שהסברנו לו כי גם הגבינה כבר לוקחת חלק בחרם הוא החזיר אותה מיד למדף. "אני מתאמן באופן קבוע וקונה גבינה לבנה וקוטג' כי הן מספקות לי את החלבונים שאני צריך, אבל גם לזה יש תחליפים. הם אמנם פחות בריאים, אבל עדיין אני מתכוון להחרים. לפי דעתי החברות יתחילו להתקפל ברגע שהמוצרים שלהן יתחילו להתקלקל על המדף".

חנוך, לקוח נוסף שהיה במקום, שותף לדעתו של דרור. "יש תפוגה למוצרים האלה, זה לא קופסאות שימורים שיכולות להיות לנצח על המדף. ברגע שרשתות השיווק יתחילו להחזיר את הגבינות ליצרנים והם יתחילו להפסיד - הם אולי יבינו שהפעם אנחנו לא צוחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully