וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה במליאה: צפו בתירוש מגישה קוטג' לנתניהו

פנחס וולף

15.6.2011 / 17:34

בדיון מיוחד שנערך בכנסת בנוכחות ראש הממשלה, הגישה לו חברת הכנסת מקדימה גביע קוטג'. "בממשלת נתניהו הפך הקוטג' למוצר יוקרתי", אמרה. 42,000 הצטרפו עד כה לדף המחאה ברשת החברתית

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

הגבינה עם הבית – בבית המחוקקים: במהלך דיון שנערך היום (רביעי) במליאת הכנסת בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגישה לו ח"כ רונית תירוש (קדימה) גביע קוטג', על רקע עליית מחירו של המוצר הפופולרי. מ"מ יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל), שניהל את הישיבה, דרש מנתניהו לסלק את הקוטג' מהשולחן, ואמר לראש הממשלה בבדיחות הדעת כי "מותר לשתות במליאה, אך לא לאכול".

ח"כ תירוש הסבירה את צעדה ואמרה כי "המחירים המשתוללים במדינה הגיעו עד לדברים הבסיסיים ביותר. אחרי שאזרחי המדינה נשארו בלי יכולת לקנות דלק, בקרוב גם לא יישאר להם קוטג'. לאחר פניות אזרחים רבים מאתמול, החלטתי להביא לראש הממשלה מוצר שאם לא יתעשת, כנראה ייכחד בקרוב. גביע הקוטג' הפך ליוקרתי בזמן ממשלת הליכוד. אם ראש הממשלה לא יתעשת, כולנו נבכה על חלב שנשפך".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, תקפה את נתניהו בנושא מחיר הקוטג' ואמרה: "הציבור בישראל מתקומם עכשיו נגד אי צדק. החרם על הקוטג' הוא מחאה על אי צדק, על פערים חברתיים שתופחים במשמרת שלך. אני בעדה. הקוטג' נבחר כי הוא מוצר בסיס שאפשר לוותר עליו, בטח לחודש, אבל אנשים לא יכולים לוותר על נסיעה באוטו - אז הם מותרים על גביע קוטג' וממלאים באותו מחיר ליטר דלק. ממשלת נתניהו עולה ביוקר לציבור".

עוד על מחאת הקוטג':
חרם הקוטג’: ”אם זה יקר לא נקנה, שהמוצר יירקב”
הח”כים תומכים: ”לא ייתכן שקוטג’ יעלה כמו בנזין”
בעלי המרכולים משוכנעים: ”מחאת הקוטג’ לא תצליח”

מהליכוד נמסר בתגובה כי "קדימה, כרגיל, מנסה להסתיר מהציבור את האמת. הירשזון, היושב היום בבית הכלא, הוא זה שהסיר ביולי 2006 את הפיקוח על מוצרי חלב מסוימים, ועל כן קדימה אחראית לעליית המחירים. שום קופסת קוטג' לא תשנה את העובדה שקדימה היא מפלגה של גימיקים, ושחברי קדימה בוחרים להביך את עצמם שוב ושוב בשביל עוד כותרת".

42,000 בני אדם הצטרפו עד כה לדף המחאה בפייסבוק נגד עליית המחירים, והתחייבו שלא ייקנו את המוצר במשך חודש ימים. ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) אמר כי "מתחת לאף ובהיחבא, מנסה הממשלה להעמיס עוד עלויות על מעמד הביניים שנשחק ועל השכבות החלשות. שוב מתגלה שממשלת נתניהו חזקה בדיבורים וחלשה בצמצום פערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully