וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון הגרעיני שולח את בורסות אסיה לנפילות

אשר שכטר

12.4.2011 / 10:00

בורסות אסיה רושמות את הירידות החדות ביותר מזה חודש עקב העלאת חומרת האסון הגרעיני ביפן. שר הכלכלה היפני: "רעידת האדמה עלולה לפגוע בכלכלה בצורה קשה יותר משצפינו"

בורסות אסיה רושמות היום את הירידות החדות ביותר שלהן מזה חודש, בהובלת מגזרי האנרגיה והסחורות, בעקבות החששות כי האסון הגרעיני ביפן יהיה שווה בחומרתו לאסון הגרעיני בצ'רנוביל, זאת לאחר שממשלת יפן העלתה את רמת הכוננות שלה לדרגה הגבוהה ביותר וקרן המטבע הפחיתה את תחזיות הצמיחה לארה"ב וליפן. בורסת טוקיו יורדת כעת ב-1.7%, בורסת הונג קונג מאבדת 1.3%, בורסת סידני יורדת ב-1.2% ובורסת סיאול מאבדת 1.2%. בורסת שנחאי עולה ב-0.4%.

ממשלת יפן העלתה היום את דרגת החומרה של האסון הגרעיני בפוקושימה לרמה 7, הרמה הגבוהה ביותר ורמה זהה לזו של האסון בצ'רנוביל ב-1986, לאחר שדליפת הקרינה הגוברת ממערך הכורים הגרעיניים אילצה את הממשלה להרחיב את אזור הפינוי ובעקבות רעשי המשנה שזיעזעו את יפן בשבוע האחרון, חודש לאחר רעידת האדמה ההרסנית והצונאמי שפגעו בכור.

הבורסה בטוקיו נפתחת בירידות שערים על רקע רעידת האדמה והצונאמי שפקד את המדינה, מרץ 2011. AP
גם קרן המטבע הפחיתה את תחזיות הצמיחה לארה"ב וליפן/AP

שר הכלכלה היפני: "רעידת האדמה עלולה לפגוע בכלכלה בצורה קשה יותר מכפי שצפינו"

השר לכלכלה ולאחריות תקציבית ביפן, קארו יוסאנו, אמר היום כי רעידת האדמה הקשה שזעזעה את יפן ב-11 במארס עלולה לפגוע בכלכלתה בצורה חמורה יותר מכפי שהוערך בעבר, ורמז על רצונה של הממשלה להכין תוכנית תמריצים.

"הנזק לכלכלה עלול להיות חמור מכפי שצפינו", אמר יוסאנו לעיתונאים בטוקיו. "בנוסף לשיבושים בשרשרת האספקה, אנחנו צריכים להתחשב בחומרת המצב במתקן הגרעיני", הסביר, כשהוא מתייחס לתאונה במתקן בפוקושימה. הסוכנות היפנית לבטיחות גרעינית העלתה הלילה את רמת חומרת המשבר הגרעיני במדינה לדרגה 7, הדרגה הגבוהה ביותר בסולם הבינלאומי, הזהה לזו שהוגדרה באסון בצ'רנוביל ב-1986.

אנליסטים בחברת קפיטל אקונומיקס צופים כי כלכלת יפן תיסוג ב-1.5% השנה, לעומת ההערכה הקודמת כי התמ"ג של יפן יישאר ללא שינוי. "התמ"ג צפוי לחזור לצמוח אחר כך, בעקבות ההתאוששות מהזעזוע הראשוני ולאחר שיתחילו ההשקעות בשיקום, אך ההתאוששות תתעכב בשל מסים וקיצוצי הוצאות אשר נדרשים על מנת לממן את תרומת הממשלה", נכתב בדו"ח של קפיטל אקונומיקס השבוע.

ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, מתכנן להרכיב השבוע חבילת תמריצים ראשונה לאחר אסון רעידת האדמה. דובר הקבינט היפני יוקיו אדאנו אמר כי החבילה עשויה להיות בסך 4 טריליון ין (47.7 מיליארד דולר), לאחר שהממשלה העריכה את נזקי רעידת האדמה ב-25 טריליון ין. שר האוצר של יפן, יושיהיקו נודה, אמר כי הוא מעוניין להימנע מהנפקת אג"ח חדשות למימון החבילה הראשונה, והוסיף כי חשוב שיפן תפגין את מחויבותה למשמעת תקציבית.

קרן המטבע הבינלאומית חתכה אתמול את תחזית הצמיחה שלה לשנת 2011 לארה"ב ל-2.8%, לעומת תחזית קודמת שצפתה צמיחה של 3%, והפחיתה את תחזית הצמיחה לכלכלת יפן מ-1.6% ל-1.4%. מחיר הנפט יורד כעת ב-2.6% ל-108.20 דולר לחבית, בעוד שהדולר מתחזק ב-0.3% מול היורו לרמה של 1.4387 דולר ליורו והין מזנק ב-0.9% מול הדולר לרמה של 83.81 ין לדולר.

מניית אלומינה, שותפתה של ענקית האלומיניום close NY אלקואה נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני אלקואה , נופלת כעת ב-4.7% בסידני לאחר שאלקואה דיווחה על תוצאות פיננסיות נמוכות מהצפוי אתמול ונפלה ביותר מ-3% במסחר לאחר הסגירה. מניית אינפקס נופלת ב-4.1% על רקע ירידות במגזר האנרגיה ו-Cnooc הסינית יורדת ב-3.3%. BHP ביליטון מאבדת 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully