וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת השלטון המקומי: "על הציבור להילחם על מחיר הלחם"

חן הלפרן

8.2.2011 / 14:45

ראשי הרשויות המקומיות זועמים על התייקרות המים, הלחם והדלק ונערכים למאבק. ראש מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט לוואלה! חדשות: "על הציבור לצאת מהאדישות"

"אני בא להגיד כי הגיעה העת. צריך להביא להפיכת הלחם והמים. צריך להוציא את הציבור מאדישות" – כך אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט ביחס להתארגנות הגופים הגדולים במשק למחאה נגד עליות המחירים במוצרי היסוד.

"אני אומר כי מבחינתי צריך לקרוא לציבור ל'יום הזעם' נגד עליות המחירים. האזרח במצרים והאזרח הישראלי נלחמים על אותו הדבר – להביא אוכל הביתה", הצהיר בוחבוט. "לא נפיל את הממשלה, כי אנחנו מדינה דמוקרטית אבל נוציא את האנשים לרחובות. לא יכול להיות שאלו יהיו רק אנחנו, ראשי הרשויות המקומיות, הסתדרות העובדים והמעסיקים. כל הארגונים החברתיים צריכים להוציא אנשים לרחובות. שכל אזרח ייצא למחות".

לדברי בוחבוט, בכוונתו להציע בישיבת המטה המשולבת מחר לקבוע "יום בו נוציא את עם ישראל למלחמה חברתית. פעם אחרונה שזה קרה היה בשנות ה-50. שממשלת ישראל תבין שאי אפשר להמשיך ככה".

יו"ר מרכז השלטון המקומי הוסיף וסיפר כי "ראש הממשלה קבע כי תקום ועדה לבחינת עליות המחירים ואודי ניסן מצפצף עליו ולא מוכן לכנס אותה. הוא מראה שהפקידות חזקה מראש הממשלה". לדבריו, "לא נתפתה למניפולציות. צריך להביא את ההחלטות לשרים. שכל השרים – מש"ס ועד ליברמן – ירגישו שמפנים אליהם אצבע מאשימה. אף אחד לא ייצא חלק – כולם יזכרו. אנחנו נדאג שהציבור לא ישכח".

"מחירי המים זינקו, הדלק לא מאפשר למשפחה לנסוע. אנשי הפריפריה לא יכולים להגיע למרכז. והכל באחריותה של הממשלה", אמר. בוחבוט אף הזכיר את העודף ממסים שנותר למדינה בשנה שעברה. "12 מיליארד שקל לא חזר לציבור – למה?", שאל בוחבוט. "מעמד הביניים מחזיק את המדינה והוא קורס".

רוצים את המיליארדים חזרה

לדברים אלה התווסף יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, שסיפר כי "כשגילינו ביולי 2010 את העודף ממסים, שהגיע לכ-12 מיליארד שקלים, ביקשנו שייקלו דרכו על העומס המוטל על האזרחים. מנכ"ל משרד ראש הממשלה אמר שהאוצר מתנגד והממשלה אישרה את התקציב כמו שהוא".

"אנחנו מנהלים היום מאבק ציבורי בו חברנו שלושה גופים, כי אנחנו במצב כלכלי לא פשוט. לא יצאנו מהמשבר. ניסינו כל דרך אבל זה לא עבד ואנחנו הולכים למאבק ציבורי כדי לבטל את הגזירות שהטילה עלינו הממשלה".

לדברי ברוש, "אנחנו לא גוף קיקיוני. צר לי שהגענו למקום הזה. אנחנו בעד הידברות, אך שר האוצר סירב לכנס שולחן עגול. הוא מסרב להקשיב. אנחנו רוצים שיורידו את הנטל המיותר בעזרת הכסף שנשאר מהמסים. שיגידו – 'הורדנו אותו'. שר האוצר לא השכיל להבין שהוא שופך את התינוק עם המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully