וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מורה ומרצה הדליפו הבגרות במתמטיקה

קובי מנדל, איילה חננאל וגיל סימה

30.5.2010 / 15:54

מורה בבי"ס תיכון אקסטרני וחברה בצוות שחיבר את בחינת הבגרות במתמטיקה, נעצרו בחשד שהדליפו את שאלון הבחינה וכן את טופס מועד ב' של בחינת החורף הקרובה. משרד החינוך: "נלמד שיעור ערכי"

שני החשודים בהדלפת טופס בחינת הבגרות במתמטיקה שנערכה בשבוע שעבר, חשודים גם בהדלפת טופס מועד ב' של בחינת הבגרות במתמטיקה שאמורה להתקיים בחורף הקרוב. מוקדם יותר היום (ראשון) הותר לפרסום כי חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ירושלים פענחו את הדלפת טופס שאלון בחינת הבגרות במתמטיקה ועצרו שני חשודים בפרשה. רחל קדם, חברה בוועדה המצומצמת של משרד החינוך לחיבור הבחינה וכן ארז כהן, מורה המלמד במרכז הקדם אקדמי בטכניון ובבית ספר אקסטרני, נעצרו על ידי המשטרה.

קדם העבירה לפי החשד לכהן מידע על שאלות מבחינות הבגרות בכל הרמות בשני מועדים קודמים וכן מידע בנוגע לבחינה הצפויה להיערך במועד בחורף הקרוב. לאחר שקדם העבירה אליו את המידע, כהן, המלמד מתמטיקה באופן פרטי – העביר את המידע לסטודנט שלו. הסטודנט מכר על פי החשד את המידע יחד עם אחיו עבור סכום של כ-1,000 שקלים לתלמידי תיכון שקנו ממנו את השאלות. אלו מכרו אותן בסכומים אף גבוהים מכך לתלמידים אחרים.

מהמשטרה נמסר כי במהלך החקירה נחקרו עשרות חשודים ועדים והחוקרים הגיעו לשני החשודים העיקריים בהדלפה. חשיפת הדלפת שאלון הבחינה העמידה בספק את עצם קיום בחינת הבגרות במתמטיקה. לאחר שמשרד החינוך חיבר שאלונים חלופיים, התקיימה הבחינה עם שיבושים קלים בלבד.

כך נחשפה ההדלפה

משרד החינוך מסר בתגובה לפרסום כי "מדובר בלקח ערכי חשוב במאבק על טוהר הבחינות. משרד החינוך מברך את משטרת ישראל על טיפולה היעיל והמהיר בתלונת המשרד בדבר הדלפת בחינת הבגרות במתמטיקה". עוד נמסר מהמשרד כי "פענוח הפרשה והממצאים אשר פורסמו על ידי המשטרה, מעידים כי החלטות המשרד בעניין בחינת הבגרות נשענו על תשתית עובדתית. יצוין, כי השר לביטחון פנים עדכן הבוקר את שר החינוך בממצאים העיקריים העולים מהחקירה".

חבר הסגל האקדמי בטכניון אשר הכיר את כהן הגיב בהפתעה לידיעה על החשדות. לדבריו, "זה נפל עלינו ממש בהפתעה, מדובר במקרה חמור". בטכניון מבקשים לציין כי החשוד אינו חבר סגל והם ממתינים לחקירת המשטרה ולהגשת ממצאיה.

הפרשה התפרסמה בשבוע שעבר בערוץ הראשון שחשף כי תלמיד סיפר למורה כי הוא השיג את שאלון הבגרות, יומיים לפני מועד הבחינה. "לפני כמה ימים הגיע אלי תלמיד שלמעשה שיתף אותי שיש לו את טופס הבגרות", סיפר המורה ד'. "זה עסק של חבר מביא חבר, שכל חבר ממליץ ומוכר את הבגרויות עם הפתרונות".

ד' סיפר כי הוא פנה אל האחראית על תחום המתמטיקה ד"ר חנה פרל וסיפר שהטופס דלף. "הכתבתי לה את השאלות שהצלחתי להעתיק מטופס הבחינה והיא ציינה בפניי שאכן מדובר בבחינת הבגרות שתיערך ביום שלישי. היא יידעה בכך את מנכ"ל משרד החינוך".

עדכון ראשון: 14:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully