וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת החליטה: המע"מ יועלה ב-1%

פנחס וולף

29.6.2009 / 18:30

נתניהו ושטייניץ צלחו את מבחן הראשון בהעברת התקציב. האופוזיציה תוקפת: "מעלים את המע"מ ומפחיתים את המסים לעשירים"

מליאת הכנסת אישרה ברוב גדול של 50 תומכים מול 24 מתנגדים את העלאת המע"מ במשק באחוז ל-16.5%. התקנה תיכנס לתוקף החל ממחר בלילה בחצות. בכך צלחו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, את מבחנם הראשון בהעברת חוק תקציב המדינה וחוק ההסדרים במליאת הכנסת.

בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה לפני ההצבעה נתניהו נזף בחברי הכנסת מהליכוד שהביעו מרמור על העלאת המע"מ על הפירות והירקות ואמר להם כי, "הח"כפשים (חברי הכנסת הפשוטים, פ"ו) צריכים לדעת את מקומם. מה מקור המימון להצעות שלכם? אם למישהו יש הצעה שיביא את מקורות המימון עבורה".

בדיון קצר שהתקיים במליאה טרם ההצבעה, ח"כ מאיר שיטרית (קדימה) הממונה מטעם קדימה תקף את ראש הממשלה ואמר כי, "באותה נשימה אתם מעלים את המע"מ ומורידים את מס ההכנסה. המע"מ דופק את העניים, בפרט את מצביעי הליכוד וש"ס. הפחתת מס הכנסה גרמה להפסד של 70 מיליארד שקלים בהכנסות המדינה. תבטלו את העלאת המע"מ ואת הפחתת מס ההכנסה. זה יותר צודק חברתית".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, הצטרף גם הוא לביקורת: "ביד אחת אתם מעלים את המיסים העקיפים שבהם אנחנו מחזיקים בשיא העולמי, וביד השנייה אתם מורידים את המיסים הישירים שהם הנמוכים בעולם. איפה ההיגיון? איפה השכל? איפה הרגישות החברתית? איפה היעילות החברתית שהבטחתם?"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין השיב למבקרים ממקומו בכס יו"ר הכנסת, כי "בחוק ההסדרים יש פיצוי נקודתי לשכבות החלשות".



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully