וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הקיצוצים: פגיעה ברווחה ובבריאות

משרד האוצר העביר אמש את עיקרי התקציב לשרים, שכולל, בין היתר, פגיעה במקבלי הקצבאות מהביטוח הלאומי ובאנשי הקבע בצה"ל. בלינקוב: "ייתכן שיידרשו קיצוצים נוספים"

משרד האוצר העביר אמש (רביעי) את רשימת הקיצוצים המוצעים כחלק מתקציב המדינה לשנת 2009-2010. האוצר מבקש לקצץ, בין השאר, שני מיליארד וחצי שקלים בתקציב הביטחון, לדחות את גיל הפרישה מצה"ל ולפגוע בשכרם של אנשי הקבע שאינם קרביים. בתחום הרווחה, האוצר מבקש לקצץ ב-10% את קצבאות הילדים, וכן את התוספת שהובטחה לש"ס וליהדות התורה בהסכם הקואליציוני. שאר קצבאות הביטוח הלאומי יוקפאו עד תחילת השנה הבאה. בסך הכל יחסוך האוצר בסעיפים האלה כ-900 מיליון שקלים, והתקציב ל-2009 יעמוד על 313.8 מיליארד שקלים ובסיס התקציב ל-2010 יהיה 326.5 מיליארד שקלים.

האוצר מבקש גם להחמיר את התנאים לקבלת דמי אבטלה, ולבטל את מתן דמי האבטלה ללומדים לבחינות ההסמכה לראיית חשבון ולעריכת דין. הקיצוצים המוצעים במערכת החינוך מסתכמים בכ-200 מיליון שקלים. האוצר שב ומציע לבטל מיד את הסיבסוד לתלמידי משפטים, מנהל עסקים וחשבונאות. רפורמת "אופק חדש" תעוכב, ויידחה צמצום מספר התלמידים בכיתות א' ו-ב'.

בתחום הבריאות האוצר מבקש לגבות 50 שקלים עבור כל יום אשפוז בבית חולים, גם יולדות ייאלצו לשלם. במכתב נלווה להצעה שנשלחה אמש לשרים מהממונה על התקציבים באוצר רם בלינקוב, נכתב כי, "הקיצוצים אינם מסתכמים בסכום הנדרש, וכי אם לא תושג עסקת חבילה עם ההסתדרות והמעסיקים אפשר שיידרשו קיצוצים נוספים".

גורמים בכירים במערכת הביטחון הביעו אמש כעס על דרישת האוצר לקצץ בתקציב הביטחון. "יש צורך להגדיל את התקציב, לא לקצץ", אמר גורם בכיר, "היום הכתובות של הסכנות הביטחוניות כבר כתובות על הקיר, ודווקא עכשיו רוצים לקצץ?"

בתוך כך, הצהיר הערב שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק, בכנס בתל אביב כי "נדרשת תשובה תקציבית אמיתית לאתגרי הביטחון. אם האוצר לא יפנים את זה ויתרגם את זה אל תוך התכנים של הדיונים בישיבת הממשלה כבר בימים הקרובים, אנחנו בדרך למשבר מיותר בקשר לתקציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully