וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן פוצץ את ישיבת ועדת הכספים

30.11.2008 / 10:01

לטענת יו"ר הוועדה, אין לדון בתוכנית הכלכלית של האוצר עד שזו לא תוצג במלואה. לבני: "אי אישור התוכנית הוא שערוריה"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה), החליט "לפוצץ" היום (ראשון) את ישיבת הוועדה בטענה שאין לדון בתוכנית הכלכלית של האוצר עד שזו לא תוצג במלואה לחברי הוועדה.

תוכנית החרום של האוצר לטיפול במשבר הכלכלי מורכבת משלושה חלקים: השקעה בתשתיות, סיוע פיננסי ורשת ביטחון לחוסכים לפנסיה. בעקבות חילוקי דעות בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לבין שר האוצר רוני בר-און בנושא רשת הביטחון, ביקשו באוצר להביא רק את שני חלקיה האחרים לתכנית להצבעה היום בוועדת הכספים. אלא שלאחר דיון ארוך בוועדה בשאלה אם להעלות את התוכנית לדיון או לא, החליט ברוורמן לדחות את ההצבעה למחר.

לטענת ברוורמן, שמתנגד גם כך לתוכנית האוצר, מה שעמד בראש מעייניו אלו הם הפנסיה וקופות הגמל. לדבריו, התוכנית לא יכולה להגיע להצבעה עד שלא יהיה ברור מה יעלה בגורל רשת הביטחון לפנסיה ולקופות הגמל.

בתגובה ל"פיצוץ" הישיבה של הוועדה, אמרה יו"ר קדימה ציפי לבני כי "אי אישור התוכנית הוא שערורייה. החלטות כלכליות קריטיות והכרחיות נדחו שלא לצורך. את התוכנית הכלכלית שהביא האוצר היום לוועדת הכספים בגיבוי של כלל הגורמים הפוליטיים והכלכליים בישראל – צריך לאשר ומהר". לבני הוסיפה ואמרה כי "אין זה סותר את הצורך, שגם אני מאמינה בו, לעשות השלמות לתוכנית ולתת ביטחון לחוסכים בטווח הארוך. אבל כל עיכוב באישור התוכנית שהוגשה עד כה הוא בלתי אחראי ופוגע ביכולת להתמודד, מהר ככל הניתן, עם המשבר. הנפגעים המידיים מכך הם קודם כל אזרחים. אף אחד מאיתנו לא יכול להרשות לעצמו דחייה של צעדים דחופים ונדרשים מסיבות שאינן ענייניות."

תעלול פוליטי

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהשתתף הבוקר בוועדת הכספים. מסר, כי הוא מברך את חברי הוועדה ואת יו"ר הוועדה על כך שדחו את הדיון בתוכנית הכלכלית.

עוד אמר עיני, כי נפגש בסופ"ש עם ראש הממשלה יחד עם שרגא ברוש וקידם בברכה את מעורבותו במשבר. עיני אמר, כי הוא קורא לכל הגורמים במשק לרבות משרד האוצר להיכנס להידברות כדי להגיע לנוסחה מוסכמת, הכוללת רשת ביטחון למניעת פטורי עובדים. לדבריו: "תוכנית מוסכמת תחזיר את האימון של הציבור במשק".

חבר הוועדה, ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד), אמר בתגובה להחלטתו של ברוורמן כי "זהו תעלול פוליטי, ברוורמן שגה. מלבד רשת הביטחון, היה ניתן לאשר היום את מרכיבי המע"מ וערבות המדינה, שכולם מסכימים עליהם. גם אם לליכוד יש השגות, מחובתינו הציבורית לאשר את מה שיציג האוצר היום בוועדה, גם אם מדובר בחלק מהתוכנית הכוללת".

ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) דווקא הביעה תמיכה במהלכי יו"ר הוועדה. "צדק ברוורמן כאשר סירב להצביע על תוכנית בר-און. תוכנית להצלת המשק מביאים בהסכמה ולא בתרגילים פוליטיים חד צדדיים. לשר האוצר יש מתנה שאינו מנצל: שיתוף פעולה בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני ליו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, שבמקום לרתום אותם לצידו, הוא בוחר להילחם בהם על חשבון המשק כולו".

יו"ר ועדת הכספים לשעבר, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), הגיב להחלטתו של ברוורמן ואמר כי "יש פסול בכך ששיקולי הפריימריז של יו"ר ועדת הכפסים מכתיבים את החלטתו לדחיית הדיון וההצבעה על תוכנית ההאצה למשק. פעלתי לכינוס החירום של הוועדה מתוך הכרה בכך שמימד הזמן הוא קריטי וכל דחייה באישור הצעדים המיידים תגבה מחיר יקר מהמשק. תוכנית האוצר איננה מושלמת וחסרים בה לאמנטים רבים אולם אי אישור המסגרת שלה מסב נזק חמור למשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully