וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות

שמואל שוסטר

14.10.2008 / 22:35

למרות תכנית הממשל להזרים 250 מיליארד דולר לבנקים והעליות החדות אתמול, מאבד נאסד"ק 3.5% ודאו ג'ונס יורד ב-0.8%

פרסום פרטיה הכלליים של תוכנית הסיוע של הממשל בארה"ב לשווקים הפיננסים לא הספיק בכדי לשלוח את הבורסות של וול סטריט ליום נוסף של עליות. המסחר ננעל בירידות שערים, לאחר שאמש רשם מדד דאו ג'ונס את הזינוק היומי החד ביותר מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת.

דאו ג’ונס ירד ב-0.8% לרמה של 9,310 נקודות, נאסד"ק איבד 3.5% לרמה של 1,779 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.5% לרמה של 998 נקודות - מתחת לרף 1,000 הנקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי אגרות החוב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.162% לרמה של 4.023%.

במהלך הנועז ביותר עד כה לבלימת מחנק האשראי העולמי, הכריז היום הממשל העולמי על תוכנית להשקיע 250 מיליארד דולר במערכת הבנקאות האמריקאית. הנשיא ג'ורג' בוש, בנאום קצר בבית הלבן, הכריז כי המהלך חיוני להתאוששותה של הכלכלה האמריקאית וייצוב המערכת הפיננסית.

במסגרת חבילת החירום, תערוב תוכנית ביטוח הפקדונות הפדרלית (FDIC) לאג"ח והלוואות חדשות שינפיקו הבנקים, ויציע ערבונות בלתי מוגבלים לפקדונות בנקים בחשבונות לא נושאי ריבית - המאפיינים בעיקר בתי עסק.

על פי התוכנית, מחצית מתוך 250 מיליארד הדולר, שיתוקצבו מתוך 700 מיליארד הדולר שאישר הקונגרס, יוזרמו לתשעת הבנקים הגדולים - כולל סיטי, בנק אוף אמריקה, ולס פארגו, גולדמן סאקס, וג'יי.פי מורגן צ'ייס. המחצית השנייה תוזרם לבנקים ומוסדות חסכון אחרים, קטנים יותר. ההשקעות יתוכננו כך שהממשלה תוכל להרוויח מהתאוששות בעסקי הבנקים.

בזירת המקרו לא צפויים להתפרסם נתונים משמעותיים במהלך יום המסחר. עם זאת מחר צפויים להתפרסם נתוני מדד המחירים ליצרן ונתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב לחודש ספטמבר שצפויים להצביע על ירידה של 0.6% במכירות במהלך החודש.

"שוק המניות הזה לא ראוי לאמון עדיין", אמר קריימר לצופים בנימה בוטה. הוא קרא לעלייה המטאורית של השוק תגובה הגיונית למצב שבו המניות ירדו יותר מדי. חיזוק לעמדתו של קריימר התקבלה מדבריו של אירווין קלנר, הכלכלן הראשי של אתר מרקטווץ' ומרצה בדאונינג קולג', שאמר כי העלייה ביום שני היא "קפיצה של חתול מת". לדבריו, המניות ירדו כל כך הרבה וכל כך מהר, שקפיצה הייתה בלתי נמנעת.

מנגד, סטפן שוורצמן, מנכ"ל קרן ההשקעות הפרטיות בלקסטון העריך היום כי תוכנית הממשל האמריקאי להזרים כסף למוסדות הפיננסיים, בצירוף פעולות דומות שננקטות על ידי מדינות ברחבי העולם, עשויה לסיים את המשבר האשראי. לדבריו, "אנחנו מביטים כיום על שינוי בגובה פני הים של המערכת הפיננסית העולמית, בכל הנוגע לתנאי הנזילות". שוורצמן העריך כי "זאת גם יכולה להיות תקופה שתתניע מהלך של הקמת מערכת פיננסית גלובלית".

עונת הדו"חות נפתחה לפני כשבוע עם פרסום תוצאותיה המאכזבות של ענקית האלומיניום אלקואה. מחר צפויים להתפרסם שלל דו"חות משמעותיים. בין החברות שצפויות להציג את תוצאותיהן לרבעון השלישי של 2008 ניתן למנות את חברת התעופה דלתא איירליינס, ענקית המכירות הפומביות איביי, בנק ג'יי פי מורגן צייס ווולס פארגו שרכש השבוע את ווקוביה.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי מוסיף עוד 21% אחרי שזינק אמש ב-87% במניית הבנק, לאחר שהבנק האמריקאי הודיע על סגירת עסקה במסגרתה ימכור 21% ממניותיו לבנק הגדול ביותר ביפאן, מיצובישי UFJ, תמורת 9 מיליארד דולר. המניות שרכב מיצובישי UFJ הן מניות בכורה, המעניקות למחזיק בהם דיווידנד של 10%.

על רקע ההתאוששות החדש של שוקי ההון העולמיים פרסמה ענקית מוצרי ההיגיינה ג'ונסון דו"חות חיוביים ודווחה על הגדלת הרווח הרבעוני ל-3.31 מיליארד דולר, או 1.17 דולר למניה, לעומת רווח של 2.55 מיליארד דולר, או 88 סנט למניה, בלבד, ברבעון המקביל אשתקד. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים שצפו רווח נקי של 1.11 דולר למניה לרבעון.

בין המניות הישראליות שבלטו במסחר: אלווריון ירדה ב-9.6%, אלדין השילה 6.4%, צ'ק פוינט נחלשה ב-3.3%, מלנוקס התכווצה ב-5.6%, גילת איבדה 3.1%, שמיר אופטיקה קפצה ב-12.6%, ריטליקס נסוגה ב-2.3%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully