וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני מאיים להשבית את המשק תוך זמן קצר

דורון שלו

21.8.2008 / 10:02

בתגובה לסעיפים בחוק ההסדרים שלדבריו יובילו לפטורי עובדים ולפגיעה בזכיותיהם. תקף היום את שר האוצר: בראון מוביל את הכלכלה מטעות אחת לשנייה

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הגיב היום (חמישי) לחוק ההסדרים ואיים כי ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי, תוך זמן קצר, אם תאושר הצעת החוק במתכונתה הנוכחית בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. עיני אף יגיע למשרד ראש הממשלה ביום ראשון כדי לפעול נגד העברת התקציב וחוק ההסדרים בישיבת הממשלה.

עיני תקף את שר האוצר רוני בר און, שלדבריו "רק לפני כחודש חזר בו מכוונתו להטיל מס על קרנות ההשתלמות בחקיקה ובאופן חד-צדדי, תוך ביטול הסכמים קיבוציים. באותה תקופה הוא התייצב מול המצלמות ואמר "טעיתי". עתה מתברר שלא הפנים באמת את הלקח והוא חוזר על טעותו. נראה שבר און אימץ את דרך "הטעויות" כשיטת עבודה. אני מקווה שלא צפויות לנו עוד טעויות מצידו בעתיד הקרוב".

עיני אמר כי הצעת חוק ההסדרים במתכונת שהוצגה על ידי שר האוצר בשבוע שעבר אינה שונה בחומרתה מההצעות שהוגשו בשנים קודמות, והיא צפויה להוביל לפיטורי עובדים. "בר און ניסה לזרות חול בעיני הציבור כשהציג חוק קצר יותר מהשנים הקודמות. גם אם ההצעה קצרה היא עדיין קשה מבחינת הגזרות".

לדבריו, בחוק ההסדרים יש סעיפים רבים שיובילו לפיטורי עובדים ולפגיעה בזכיותיהם, כמו תגמול משרדי ממשלה בתקציבים בתמורה לפטורי עובדים, ביטול בג"ץ "רמתא" שעניינו חובת שיתוף עובדים בתהליך מכירת מפעלים, סגירת הטלוויזיה החינוכית, רפורמה בנמלים, איחוד מחוזות במשרד החינוך, הרחבת תוכנית ויסקונסין ועוד. כל זה באופן חד-צדדי ללא ניסיון להידברות.

בנוסף מביע עיני מורת רוח מסעיפים הנוגעים לפגיעה ברווחה ובשכבות החלשות ובראשם פגיעה בקצבאות הזקנה. בהסתדרות מוחים גם על גזרות אחרות, כמו ביטול תקצוב חוגים מבוקשים במוסדות להשכלה גבוהה, צמצום קצבאות הסיעוד, דחיית תוספת תקציב למעונות, ביטול השיפוי הממשלתי בארנונה לאזרחים ותיקים, הקטנת תשלומי דמי לידה, ביטול מענקי לידה עבור הילד השני ואילך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully