וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר הוציא צו להגנה על זליכה

10.10.2007 / 18:51

הצו הזמני, המונע מהממשלה למנות חשב כללי חדש, נועד למנוע משר האוצר להביא לאישור הממשלה בשבוע הבא את מינוי שוקי אורן למשרה

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס הוציא אתמול (רביעי) צו הגנה זמני, המונע מהממשלה למנות חשב כללי חדש במקום ירון זליכה, כפי שתוכנן. לינדנשטראוס הסביר כי "מהנתונים שנמסרו לי עד כה, מסתמן כי ירון זליכה הוא אכן חושף שחיתות, וכבר היו כמה נסיונות להעבירו מתפקידו".

הצו מכוון לשר האוצר רוני בר-און, ונועד לסכל את כוונתו להביא לאישור הממשלה בתחילת שבוע הבא את מינוי מועמדו, שוקי אורן, לחשב כללי החל ב-19 בחודש. לינדנשטראוס פעל בסמכותו כנציב תלונות הציבור המעניק הגנה לחושפי שחיתויות.

זליכה ביקש מלינדנשטראוס להוציא צו מניעה כבר לפני חודש, מעט לאחר שהודיע לו שר האוצר כי הוא אינו מתכוון להאריך את כהונתו כחשב הכללי. זליכה מבקש את ההגנה המוענקת לחושפי שחיתויות, מכיוון שלטענתו הסיבה היחידה לאי הארכת הכהונה היא העובדה שחשף שחיתויות בממשלה. בראש השחיתויות שהוא טוען כי חשף עומדת החקירה המרכזית נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, בחשד כי הטה את מכרז מכירת בנק לאומי עבור מקורבו.

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה בעקבות הוצאת הצו, כי היא "מברכת על החלטתו האמיצה של המבקר". יחימוביץ', שהייתה בין יוזמי הצו, הוסיפה כי "יש בכך מסר חשוב לציבור בדבר ההגנה על חושפי שחיתויות". גם ח"כ זהבה גלאון (מרצ) ברכה על ההחלטה: "הוצאת הצו מאמתת את טענותיו ופעולותיו האמיצות של החשב על חושפי שחיתות, ומעניקה לו רשת ביטחון בפני המשמיצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully