וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי הכריז על מצב חירום: "נתמודד עם האיומים"

27.1.2013 / 23:31

החל מחצות יחול עוצר באיסמעיליה, בפורט סעיד ובסואץ. הנשיא המצרי הודיע כי ההחלטה הייתה בלתי נמנעת לאור העימותים האלימים. ראשי האופוזיציה זומנו לכינוס דחוף בארמונו

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, הודיע הערב (ראשון) על מצב חירום בערים סואץ, פורט סעיד ואיסמעיליה – נוכח העימותים האלימים שגבו שם את חייהם של 49 בני אדם בארבעת הימים האחרונים. הצו יהיה בתוקף לאורך 30 ימים. מהמשרד הנשיאותי נמסר כי האחים המוסלמים ונציגי האופוזיציה זומנו להיפגש בארמונו מחר ב-6 בערב על מנת לפתוח בדיאלוג שמטרתו לשים סוף להפגנות נגד המשטר.

בנאום לאומה המצרית ששודר בטלוויזיה הממלכתית, אמר היום מורסי כי הוא הבטיח בעבר שלא לנקוט צעדים יוצאי דופן, אלא אם הוא הדבר יהיה בלתי נמנע. "והנה כך קרה", אמר היום הנשיא שציין כי הצו יחל הלילה בחצות. "הגנת האומה היא באחריותו של כל אחד. אנחנו נתמודד עם כל איום על ביטחונה של מצרים - בכוח ובנחישות במגבלות החוק", אמר מורסי. הוא הביע את תנחומיו למשפחות שאיבדו את יקיריהן מירי כוחות הביטחון מאז החלו ההפגנות נגדו ביום חמישי האחרון – אז צוינו שנתיים למהפכה.

הלוויות ההרוגים בפורט סעיד, ינואר 2013. רויטרס
הלוויות ההרוגים בפורט סעיד, היום/רויטרס

בניסיון להשקיט את הזעם באופוזיציה ואת הרוחות הלוהטות ברחובות הערים, חודשים ספורים לפני הבחירות הפרלמנטריות, קרא מורסי לפוליטיקאים ולקבוצות הפוליטיות השונות לקיים שיחות שייפתרו את המשבר. בהודעה מטעמו נמסר כי לשיחות הוזמנו גורמים איסלמיסטים, ליברלים וגם פעילי אופוזיציה בהם איש השמאל חמאדין סאבחי, ושר החוץ לשעבר עמר מוסא.

דובר מטעם האופוזיציה אמר כי הוא מקבל בברכה את הצעדים של מורסי שנועדו להשיב את הביטחון. עם זאת, הוא ציין שיש צורך בפרטים נוספים בנוגע לשיחות העתידות להתקיים מחר. "אנחנו מרגישים שהנשיא מתעלם מהבעיה האמיתית בשטח – והיא המדיניות שלו עצמו", אמר הדובר. לצד זאת הוסיף: "קריאתו ליישם את מצב החירום הייתה נכונה בהתחשב באירועים".

בתוך כך, קבוצה של כמאתיים בני אדם יצאו הלילה לצעדת מחאה על ההחלטה להכריז מצב חירום ברחובות איסמעיליה. "לא למורסי! לא למצב החירום!", קראו. פעילים למען זכויות אדם אמרו כי מצב החירום יעניק למשטרה סמכויות מופרזות לעצור אנשים לשווא. יצוין כי דווקא תנועת האחים המוסלמים היא זו שיצאה במשך שנים נגד השימוש במצב חירום, שבו נקט מפעם לפעם הנשיא הקודם חוסני מובארק, בטענה שהדבר נועד לדכא מחאה בכוח וכדי להעמיד אנשים לדין ללא משפט הוגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully