וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת השריפה ברעננה: "ברור לנו שהיתה רשלנות"

ביום שאחרי השריפה במפעל ברעננה, הבהיר נציב כבאות והצלה ראשי שחר אילון כי החקירה נמשכת וככל הנראה ניסיון לריתוך הוביל לשריפה. "המחסן צריך לקבל מערכות מחמירות"

נציב הכבאות והצלה ראשי, רב טפסר שחר איילון, התייחס הבוקר (שני) לשריפה שפרצה אתמול במפעל ברעננה ואמר כי נבדקת אפשרות של רשלנות העובדים. "צוות משולב של כיבוי והגנת סביבה מנסה לרדת לעומקם של דברים, כולל בטיחות אש", ציין איילון בראיון לגלי צה"ל.

שניים מהחשודים אשר נחקרו בנוגע לשריפה אתמול שוחררו לבתיהם. חשוד שלישי נעצר בתום חקירתו על ידי צוות החקירה. בשעות הקרובות יוחלט האם לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו.

פיצוץ ברעננה, מרץ 2012. דרור עינב
מנסים לבדוק מה התרחש/דרור עינב

"העובדים שנעצרו נחקרו על ידי המשטרה והעדויות שלהם משמשות את צוות החקירה. ברור לנו שהיה אירוע של רשלנות, של ניסיון לריתוך. צריכים להיות זהירים לגבי הנסיבות אך אני לא רואה חשיבות גדולה מדי באירוע שהסתיים, אלא ללקח לאזורים שמשמשים למסחר ולאחסנה".

נציב הכבאות הבהיר כי בכל הנוגע לכיבוי אש, המקום לא עמד בדרישות. "המחסן צריך לקבל מערכות מחמירות של כיבוי מספרינקלרים ועד מערכות לתגובה בזמן אש. אולי זה היה מקטין את היקף הנזק. אילו הייתי אזרח הייתי נמלט", הוסיף איילון.

האירוע החל אתמול בשעות הצהריים, כאשר אירע פיצוץ עז במפעל ברחוב החרושת, הנמצא באזור התעשייה של העיר, סמוך לקניון "רננים". צוותים של מגן דוד אדום טיפלו בחמישה בני אדם שנפגעו באורח קל מפגעי הדף ושאיפת עשן. גבר כבן 25 נפגע מרסיס בראשו, ופונה לבית החולים בלינסון בפתח תקוה, שתי נשים ושני גברים - האחד מהם שוטר - שנפגעו משאיפת עשן פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

"היה פה פיצוץ גדול לידנו"

לאחר כשעתיים השיגו כוחות הכיבוי שליטה על האש והוסר החשש שישנם לכודים כפי שדווח בתחילה. במקביל, פונו בנייני המשרדים והתעשייה הסמוכים לזירת הפיצוץ.

לאחר האירוע נחשפה שיחת הטלפון הראשונה שהתקבלה במוקד 101 של מגן גוג אדום. "היה פה פיצוץ גדול לידנו, ואש מתחילה ממש בבניין הסמוך", נשמעה עובדת חברת HP, שמשרדיה נמצאים בסמוך למפעל. "איפה אתם נמצאים?", שאלה המוקדנית, ונענתה: "ברעננה". לאחר שהעבירה המתקשרת את פרטי מיקומה, היא סיפרה על "אש ממש חזקה, פה ליד, ממש מאחוריי". כשנשאלה האם ישנם אזרחים לכודים בתוך המבנה, אמרה: "כן, שמעתי צעקות".

עוד בנושא
הדיווח למד"א על השריפה: "יש לכודים, שמעתי צעקות"
השריפה ברעננה: הושגה שליטה, נעצרו חשודים ברשלנות

  • עוד באותו נושא:
  • שריפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully