וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה שהכזיבה תשלם היום בקלפי

רועי כ"ץ

2.11.2010 / 8:26

ברק אובמה הבטיח לממש את החלום האמריקאי, אבל הבוחרים לא מבינים מה הוא רוצה או עושה. היום הם ישיבו לו בשפה שכל פוליטיקאי מבין

ערב של סתיו בארלינגטון, טקסס, ועשרות אלפי צופים מצטופפים ביציע אצטדיון הריינג'רס לקראת משחק מספר שלוש בסדרת הגמר של ליגת הבייסבול. הפעם הראשונה שקבוצת הטקסס ריינג'רס מגיעה למעמד המכובד. מול הדרומיים הגאים התייצבו הסן פרנסיסקו גא'ינטס. ההתרגשות באצטדיון בשיאה, אחרי שטקסס פתחה את הסדרה בשני הפסדים רצופים. הפסד נוסף לא רק יחסל את הסיכויים לקחת את הסדרה, אלא גם ימיט קלון על המקומיים. המתח בשיאו.

המשחק נפתח בטקס זריקת הכדור המסורתי, ובהקהל מוטל הס. מנסים לנחש מי יזכה בכבוד. הכרוז לא מתבלבל ומזמין אב ובנו מהקהל להיכנס לשטח המגרש, ותוך שניות היציעים גועשים. רכובים על עגלת גולף, נכנסים למגרש שני הנשיאים לשעבר - ג'ורג' בוש האב והבן. בטקסס אף אחד לא זוכר להם לרעה את מלחמת עירק הראשונה או השנייה, את ליהמן ברדרס או את המשבר הכלכלי שמוטט את שוק ההון ואת הכלכלה האמריקאית כולה. בארלינגטון אוהבים את משפחת בוש, בעבר בעלי הריינג'רס בעצמם.

ג'ורג' בוש וג'ורג' בוש הבן בפתיחת משחק 3 בוורלד סיריס, אוקטובר 2010. GettyImages
קבלת פנים של מנצחים. הנשיאים לבית בוש השבוע באצטדיון הריינג'רס בטקסס/GettyImages

דעת הקהל נגדו

ארלינגטון לא לבד. בכל רחבי ארצות הברית מוקדשים לילות הסתיו לפלייאוף הבייסבול. בייסבול הצליח לשלב היספנים, שחורים, יפאנים ולבנים בצורה ששום ספורט אחר לא מתקרב אליה. על הדשא הקצוץ רואים מיליונרים בעלי שמות, שבדרך כלל מזוהים עם מוסכניקים ומגישים במסעדות. המראה השמנמן לעיתים של השחקנים גורם לצופים להאמין, שהכל אפשרי.

יומיים לפני בחירות אמצע הכהונה ושנתיים אחרי שהוכתר למשיח שיבריא את אמריקה, ספק אם ברק אובמה היה זוכה למחיאות הכפיים שקיבלו הבושים. גם בסן פרנסיסקו או בכל אזור ליבראלי אחר, הנשיאים לבית בוש, שכמעט גורשו מהבית הלבן, היו זוכים לאהדה גדולה יותר מהנשיא המכהן. בשנתיים בלבד הצליח אובמה להפסיד את הלב של אמריקה.

הבחירות בפתח. לנשיאות

במסר אחרון ששלח לתומכיו רגע לפני פתיחת הקלפיות, כתב אובמה ש"הרפובליקנים בוושינגטון ניסו לעצור אותנו בכל נושא". אבל הבעיה של הנשיא אינה מתנגדיו בוושינגטון, אלא תומכיו המאוכזבים בכל רחבי ארה"ב. נישא על גל ציפיות בלתי אפשריות למימוש, הגיע אובמה וכבש את הבית הלבן, רק כדי לגלות שחוסר נסיון עולה ביוקר רב. מדיניות החוץ שלו כשלה, הכלכלה האמריקנית מקרטעת ואת היד ששלח הממשל לכיס של האזרחים כדי להציל את תעשיית הרכב לא שוכחים במהרה מחוץ למישיגן. אפילו את רפורמת הבריאות, היהלום שבכתר השנתיים הראשונות, לא מצליח הממשל למנף, בעיקר כי האזרח הקטן בוויסקונסין לא מבין את הדיבורים הגבוהים של הנשיא.

הבחירות היום הן הזדמנות לאמריקנים להעניש את ברק אובמה. המשיח הכזיב והמשיח ישלם. קמפיין שקרי וחסר אחריות הופך תוך עשרים וארבעה חודשים לבומרנג. אובמה כבר לא יהנה, ככל הנראה, מאותו כוח עצום בקונגרס ויאלץ להתמודד עם אופוזיציה נשכנית בגבעת הקפיטול. מיד אחרי סיום הבחירות יתחילו בבית הלבן להתכונן לבחירות לנשיאות, שיערכו בעוד כשנתיים. אסטרטגיות יירקמו, חליפות ייתפרו ויומצאו עוד סיסמאות. אם ברק אובמה רוצה להישאר בשדרות פנסילבניה 1600, הוא חייב להתחבר חזרה לאמריקה של מטה. אחרת, בעוד כמה שנים הוא יקבל את הכבוד לזרוק את הכדור בפתיחת משחק כלשהו. הקהל לפחות, יקבל אותו אז באהדה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב, ברק אובמה זורק את הכדור הראשון המשחק האול-סטאר, 2010. GettyImages
בקרוב אצלך? ברק אובמה זורק את הכדור הראשון במשחק האול-סטאר של ליגת הבייסבול 2009/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully