וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הלהיטה את הרחוב הבריטי

נעם פלג, לונדון

23.3.2010 / 14:18

השימוש בזהויות זרות במסגרת חיסולו של אל-מבחוח לא יורד מסדר היום ברחוב הבריטי. מעבר לסטירת הלחי הדיפלומטית, פעילות ישראל הביאה גם לפגיעה קשה במדיניות הפנים הבריטית

פרשת השימוש בדרכונים בריטיים מזוייפים לא ירדה מסדר היום בבריטניה מאז חיסולו של אל-מבחוח בדובאי בחודש דצמבר. בעוד שבישראל נטו לזלזל בעניין ועברו על כך לסדר היום, פוליטיקאים בריטים, משרד החוץ והעיתונות המשיכו לעסוק בפרשה, דורשים לדעת מי פגע בריבונות הבריטית וכיצד נגנבה זהותם של אזרחים בריטים.

הוויכוח הציבורי התפרץ

אחת הסיבות העיקריות לכך שהפרשה לא יורדת מסדר היום וממשיכה להעסיק את הציבור, היא הוויכוח הציבורי שמתנהל בחודשים האחרונים בבריטניה על אודות הנפקת תעודת זהות "חכמות". בשונה מהארץ, אזרחים בריטיים לא נדרשים להחזיק בתעודות זהות ואמצעי הזיהוי הרשמי העיקרי הוא הדרכון, בצד רשיון נהיגה. ממשלת הלייבור מנסה כבר תקופה ארוכה לשנות את החוק ולחייב כל אדם לשאת תעודת זהות "חכמה", הכוללת מרכיבי זהות ביומטריים, בתירוץ שהדבר יקל על המלחמה בטרור ובהגירה בלתי חוקית, אבל נתקלת בהתנגדות עיקשת מצד האופוזיציה והציבור. אזרחים רבים, שומרי חוק כולם, כבר הצהירו שגם אם חוק יחייב אותם לתת טביעות אצבעות ולשאת בכיסם תעודת זהות, הם יסרבו לעשות כן.

בינתיים, הממשלה מנסה לרכך את ההתנגדות והתעודות החכמות מוכנסות לשימוש רק בקרב "לא בריטים". כך, למשל, סטודנטים שמבקשים לחדש את ויזת הסטודנט מקבלים כרטיס פלסטיק ובו מוטבעת תמונתם, חתימתם ושבב זיכרון המכיל את טביעות אצבעותיהם ומידע נוסף. הבאים בתור לקבל את התעודה הם מהגרי עבודה ואנשים שמקבלים ויזה על סמך קשרי זוגיות עם אזרחי האיחוד האירופי. מרבית הבריטים שראו את התעודות האלה הביעו באוזניי זעזוע מעצם המחשבה שהממשלה תדרוש מהם לשאת אחת שכזו בכיסם.

זיוף דרכונים היה יותר מסטירת לחי דיפלומטית, אלא גם פגע קשות במדיניות הפנים הבריטית. הבחירות שיערכו בעוד מספר שבועות, תאריך סופי עוד לא נקבע, מחייבות את ממשלת הלייבור לתגובה חריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully