וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מי שינקה אחרי ביבי

תום גולדהנד

19.1.2010 / 16:03

ראש הממשלה גורס ששיפור כלכלי בשכבות העליונות מביא לשיפור גם בשכבות התחתונות - אז איך זה שעוזרת הבית שלו הרוויחה שכר רעב?

ראש הממשלה בנימין נתניהו נהג באבירות מרשימה כשביקש להפנות את אש העיתונאים אליו ולא אל אשתו שרה. עורו כעור הפיל, הוא רגיל להתקפות הנבזיות ויודע כיצד להסיט אותן בקלות ולחזור מחויך לסדר היום המדיני. לולא ביקש זאת נתניהו לא היינו נענים למלא את משאלתו.

זה באמת לא הוגן לתקוף את שרה נתניהו, היא הרי לא ביקשה דבר עבורה, אלא לעמוד לצד בעלה, לנהל את הבית ביד רמה ולאפשר לו לנהל את ענייני המדינה בשקט ובלי שיטריד את ראשו בעניינים פעוטים שכאלו.

בימים האחרונים מתברר שצריך היה לנהל את העניינים הללו קצת אחרת, עם פרסום התביעה שהגישה עובדת משק הבית ליליאן פרץ ועמה חיצי הביקורת שהופנו כלפי נתניהו ובעלה. אם ראש הממשלה לא ידע מהם תנאי העסקתה של מי שאמון על ניהול ביתו וניקיון מגוריו, הוא קיבל את כל הפרטים מעל דפי העיתון.

עיתון הארץ פרסם ביום שלישי כי בתקופה בה העסיקו בני הזוג נתניהו את ליליאן פרץ "נע שכר היסוד שלה בין 2,550 ל-3,060 שקלים. בתלושים הללו אין תשלום בעבור נסיעות, שעות נוספות או שעות עבודה בשבת. לאחר שעברה לחברת כוח אדם זינק שכרה ל-5,000 שקלים".

זה אולי אחד המקרים היחידים ששכיר שעובר לידי חברת קבלן זוכה לשיפור בתנאיו. אינני טוען חלילה כי עוזרת בית צריכה להרוויח כמו קטרי ההיי-טק שמהם שואב בנימין נתניהו נחת בכל אחד מנאומיו, אבל ברור ששכר נמוך ממה שמעניקות חברות הקבלן הוא שכר רעב.

נתניהו טוען כי שיפור כלכלי בשכבות העליונות יוביל בהכרח לשיפור בתנאי השכבות התחתונות, והראייה הניצחת לכך היא עוזרת הבית שלו. כשנבחר נתניהו לראשות הממשלה הועברה ליליאן לידי חברת כוח אדם וראה זה פלא אכן שופרו תנאי העסקתה.

ברק למד את הלקח. מתי נתניהו?

כשם שחברו לממשלה השר אהוד ברק ספג ביקורת על שהעסיק עוזרת פיליפינית לא חוקית, כך צריך נתניהו לספוג ביקורת על תנאי העסקתה, לכאורה, של העוזרת שלו - והפעם אולי החוק יעמוד לצדה. אחרי הביקורת הקשה שספג ברק על טיסות הרהב שלו והלינה במלונות פאר הוא למד את הלקח - בטיוליו האחרונים למחוזות רחוקים הוא חיפש אכסניית נוער זולה שהולמת את צרכיו וגם את צורכי הביטחון.

יש לקוות שגם ראש הממשלה ילמד מהפרשה הזו לקח – עדיף להעניק תנאים מופלגים לעוזרת הבית ולא למצוא את פרטי החוזה המבישים פרושים על העמוד הראשון.

ראש הממשלה מתגאה כיצד ניקה חדרי מדרגות במהלך לימודיו באוניברסיטה כשסלל את דרכו לראשות הממשלה, מעניין האם בזמנו היה מסכים לקבל את אותם תנאים שהוענקו לעוזרת הבית שלו. אין עבודה שמביישת את בעליה, אך מהפרשה האחרונה מתברר שיש עבודה שמביישת את מעבידיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully