וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הרבנים יוכלו לבקר במסגד שהוצת

אור ברקת ויהושע בריינר

13.12.2009 / 15:14

משלחת רבנים מצפון הארץ, המזוהה עם הציונות הדתית, התכוונה להגיע לביקור הזדהות בכפר יאסוף בו הוצת מסגד, אך עוכבה בדרך לשם על ידי חיילים. צה"ל: "לא מנענו את הביקור"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

לאחר הדיווחים על כך שצה"ל עיכב היום (ראשון) כניסה של קבוצת רבנים לכפר יאסוף ביקש דובר צה"ל להבהיר כי הצבא לא מנע מרבנים לבקר בכפר. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "צה"ל אישר את ביקורם של הרבנים הראשיים ואנשיהם בכפר יאסוף. הביקור יתואם בשעות הקרובות. חשוב להדגיש כי מבחינת צה"ל אין מניעה שהרבנים הראשיים ייכנסו לאזור המסגד שהוצת בסוף השבוע, אך יש לתאם זאת ביטחונית טרם כניסתם".

קבוצת הרבנים, בראשות הרב יהודה גלעד - ראש ישיבת הקיבוץ הדתי במעלה גלבוע, התכוונה לבקר במסגד ולהביע הזדהות עם תושבי הכפר ואנשי המסגד.

צה"ל עיכב את כניסתם של הרבנים שביקשו להגיע אל המסגד. הרבנים פנו הבוקר אל לשכת הרמטכ"ל בבקשה להגיע למקום ונדחו, אולם הגיעו למקום למרות זאת. פיקוד מרכז הכריז על המקום כשטח צבאי סגור, במטרה למנוע את כניסתם למקום. הרבנים עוכבו בצומת תפוח, ונפגשו בסופו של דבר עם ראשי המסגד בצומת שם מסרו לידיהם את ספרי הקוראן. "העיקר הוא שהמחווה נראתה", אמר הרב גלעד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החושך הוא כל תפיסה המדכאת עמדות אחרות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב יהודה גלעד אמר לוואלה! חדשות, כי "בכוונתנו לתרום למסגד עשרות ספרי קוראן במקום הספרים שנשרפו. כמו כן, נשיר יחד איתם את 'באנו חושך לגרש', כי החושך הוא כל תפיסה המדכאת עמדות אחרות". לדבריו, "במיוחד הדברים נכונים כשמדובר באיסלם, הקרוב אלינו כל כך בתפיסתו. חשוב לי להדגיש כי האמירה אינה אמירה פוליטית, אלא דתית ואנושית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העיקר שהמחווה נראתה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה אמש את הצתת המסגד בכפר יאסוף. לדבריו, "אין מקום לאלימות כלשהי, לא של יהודים כלפי פלסטינים ולא של פלסטינים כלפי יהודים. הממשלה תפעל בתקיפות נגד כל גילויי האלימות". ראש הממשלה אף הורה לכוחות הביטחון "לפעול בנחישות כדי לחשוף את העבריינים בהקדם ולהעמידם לדין".

מקורות פלסטינים דיווחו ביום שישי מתנחלים הציתו לפנות בוקר מסגד בכפר יאסוף שליד סלפית בצפון הגדה, וריססו דברי נאצה במקום. לפי הדיווחים, חלקים גדולים מהמסגד, ובו ספריית ספרי קוראן, נשרפו כליל. ראש מועצת כפר יאסוף, עבד א-רחים מוסלח, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי מספר מתנחלים הציתו אש בקומה השנייה במסגד בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, ואז שפכו בנזין בחדרים. בקבוקי דלק ריקים התגלו במקום. לדברי מוסלח, המתנחלים גם ריססו כתובות נאצה שבהם נכתב בין היתר: "נשרוף אתכם כולכם" ו"היכונו לתג מחיר ד"ש מאפי".

(עדכון ראשון 11:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully