וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיף להיות פושע שמאלני

מיכאל קליינר

3.11.2009 / 9:32

יעקב טייטל החשוד ברצח פלסטינים והנחת מטענים זכה לכינוי "מחבל יהודי". מיכאל קליינר סבור כי בישראל לא כולם שווים בפני החוק, ואם כבר פשעת - עדיף שתהיה שמאלני

כשדודו טופז הואשם בפגיעה בחפים מפשע, דובר על עבריין או על איש שדעתו השתבשה עליו. הוא הוצג כמקרה חריג של ידוען שלא הצליח להתמודד עם דעיכת כוכבו. אף לא רבב קל שבקלים דבק בידועני ארצנו כתוצאה מכך. אף לא אחד מהם נדרש לגונן על קהל עדת הידוענים בגין פשעי השנאה של טופז.

בישראל השוויונית והדמוקרטית – גם כשאתה מבצע פשע חמור ואפילו רוצח – עונשך, דימויך ויכולתך להשתקם תלויים בקבוצת ההתייחסות שלך. לדוגמא: אם אתה חובב קטינות נוסח דן בן אמוץ, שמאלן וברנז'אי שמתחכך ונערץ על ידי ידועני עמך, סביר להניח שחשיפת קלונך ופשעיך ברבים, תהיה מלווה באצבע מאשימה כלפי מי שהעז לכבס בחוץ את הכביסה המלוכלכת של הברנז'ה. אם אתה שחקן שגילם תפקידים רבים בטלוויזיה ובתיאטרון ואנס את תלמידותיו – זהו פשע "מעידה" בלבד והערך של "אי זניחת חבר בעת צרה" – יכול לתפוס מקום של כבוד ולהצדיק את התמיכה הגלויה בך מצד חבריך המפורסמים. לעומת זאת, אם אתה פוליטיקאי מזרחי דלוח שהעז והצליח לנצח לוזר נצחי כמו שמעון פרס – סביר להניח שתועלה על המוקד עוד בטרם הורשעת.

אם אתה איש שמאל שמנצל את הבמה האקדמית והתקשורתית כדי להסית לפגיעה בציבור המתנחלים – אינך ראוי אפילו לגינוי. להיפך, נשלח לך ברכות על אומץ ליבך, נמשיך להעניק לך במה בעיתון לאנשים חושבים, כי זה סימן שאתה חושב ומקומך אצלנו. לא. לא סיימנו איתך, עצור רגע, לאן אתה הולך? את פרס ישראל כבר קיבלת? אם אתה איש ימין שעומד על המרפסת בכיכר ציון כשבקהל לפניך פועלים פרובוקטורים שתולי שב"כ שנשלחו לפעולה על ידי ראש הממשלה כדי להציג אותך באור קיצוני, הזוי ומטורף – הרי אתה קיצוני, הזוי ומטורף ואף יש לך חלק לא מבוטל בגין רצח אותו ראש ממשלה.

כל הימין אשם ברצח רבין

אם אתה תימני, דתי וימני קיצוני שירה ורצח ראש ממשלה – דע לך שהזרע שלך הוא זרע השטן. טלאי צהוב צריך לשים על כל נושאי הגנים שלך – כדי שנדע בדמו של מי לא להתערבב. לעומת זאת, אם אתה איש שמאל שנתן פקודה לירות בתותח על אוניית נשק שהניפה דגל לבן והינך אחראי לקטילת 16 יהודים שחלקם הגדול ניצולי שואה – הרי שניתן להעניק תוקף חוקי לפעולתך ולברך אותך על השלטת סדר ומרות של השלטון החוקי במדינה היהודית המתהווה. אם עשרות שנים לאחר אותו יום מר ונמהר, בפרספקטיבה של זמן, אתה מגלה גאוות ותאוות דם ובהתלהבות רבה מתאר כיצד "דפקנו אותם במים" – הרי זה סימן מובהק להיותך צבר ג'ינג'י מחוספס וביישן, שראוי לאהבתנו. אם התותח שבו ירית זוכה לכינוי "התותח הקדוש" במיליה שלך – ברור שאין מקום לגינוי ואפילו לכאב בגין הרג יהודים בידי אחיהם. לא רק שעשית את הדבר הנכון – יש בקטל ההוא משום קדושה ממש.

אם אתה מתנחל ימני בודד והזוי שמבצע פשעי שנאה נגד קבוצות אוכלוסין מסוימות – ובכלל זה נגד אותו מסיתן מהשמאל שקורא לפגוע במתנחלים – הרי אתה מחבל יהודי, חלק מתוך מכונה משומנת של טרור יהודי מאורגן. אבל הרבה יותר מהיותך טרוריסט יהודי, אתה בגדר מתנה משמים והוכחה ניצחת לכך שיש אלוהים. גם אם ברור לכל שאתה הכלאה הזויה של שבתאי צבי וקונילמל, וגם נשמע לכולם הגיוני לגמרי שהתחננת בפני החוקרים שיאפשרו לך להודות ברצח ארלוזרוב אותו ביצעת בגלגולך הקודם – זה פשוט לא יכול להיות מקרי שצצת להם, לאנשי השמאל בדיוק עכשיו, אלא אם כן הם צודקים לאורך כל הדרך.

עובדה. בדיוק בתקופה שבין כסה לעשור שלהם, בשיא הפולחן הדתי, בין היארצייט העברי ליארצייט הלועזי, כשעיניהם נשואות בתחינה שיקרה משהו ויחזיר את הזוהר לפסטיבל המנומנם - נפל להם ג'ק המקשקש טייטל כמו גשם ברכה מהשמים. בדיוק כשנדמה היה השנה שצייד המכשפות השנתי מתקשה לצבור תאוצה ותהודה, אוהדי בית"ר לא שורקים בוז לאזכור מייגע של רצח רבין בחיפה, ביבי מדבר על שתי מדינות, הימין רדום, ההתנחלויות מוקפאות ופשוט אין מכשפות בשטח, ברגע האחרון לפני שגוועה תרועת הפסטיבלים, הוסר צו איסור הפרסום והמשטרה יצאה בקול תרועה רמה עם סיפור הטרוריסט היהודי המסוכן שלפי הטראראם סביבו, הוא מקבילו היהודי של בן לאדן.

אם השמאל חוגג עכשיו – אפשר להבין אותו. אם ההתגלות הזו של טייטל אינה הוכחה לכך שהשמאל צדק לאורך כל הדרך, מה עוד צריך לקרות כדי שנאמין בכך וניקח אחריות על רצח רבין. זה הרי לא רציני ולא אחראי להציג את ג'ק המקשקש כעשב שוטה, יבלית, או לגיונר משוגע, לספר שבקושי הכירו אותו ביישוב שלו, ולבלבל את כולם עם העובדות על הודאתו ברצח ה"בר-נוער" למרות שבשעת הרצח שהה עם אשתו בביה"ח. איך אפשר להעסיק את העם בזוטות כשהתמונה הגדולה מתבררת? אלוהים יצר ושלח את ג'ק טייטל כדי להוכיח לכולם שהשמאל צדק והימין כולו אשם ברצח רבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully