וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם על המוסלמים לברך את האפיפיור

פאיז עבאס

8.5.2009 / 7:48

ביקור בנדיקטוס ה-16 הוא הזדמנות פז לקדם את עניינם של הפלסטינים. פאיז עבאס חושב שממחנות הפליטים יכול לצאת מסר של שלום

התרגשות רבה אוחזת בנוצרים בארץ לקראת בואו של הכס הקדוש, האפיפיור בנדיקטוס ה-16. רבים מהם מצפים ליטול חלק במיסה שתיערך על הר הקפיצה בנצרת, במקום שבו, על פי המסורת, הצליח ישו המשיח להימלט על נפשו מאויביו היהודים, שניסו לזרוק אותו מגובה ההר למטה.

הביקור מעורר מחלוקת בקרב חוגים מוסלמים, שרואים בו התגרות, וזאת על רקע דבריו של האפיפיור בהרצאה שנשא בגרמניה בגנות הנביא מוחמד. למרות שהאפיפיור חזר בו מדבריו ואף קיבל משלחות של אנשי דת וראשי מדינות מוסלמים, הרוחות לא נרגעו. איש דת מנצרת קרא בדרשה במסגד אל-אקצא לצעירים המוסלמים במזרח ירושלים למנוע מהאפיפיור מלהיכנס לרחבת המסגד, ולאחרונה פורסמו מנשרים הקוראים למוסלמים להחרים את הביקור.

עמדת המוסלמים המתנגדים לביקור האפיפיור אינה במקומה. מדובר במנהיג העולם הנוצרי, אישיות קדושה, המסוגל לסייע לפלסטינים בגדה המערבית ובירושלים הערבית וגם לנוצרים בארץ, שמספרם הולך ומתמעט בצורה המדאיגה את ראשי הכנסיות.

האפיפיור מסוגל לשכנע את הנוצרים הרוצים להגר מהארץ ומהגדה להישאר כאן, ואחת ממטרות הביקור, כפי שאני מבין אותן, היא לומר לנוצרים שעליהם להישאר כאן ולשמור על הקיום הנוצרי בארץ הקודש. זו עמדה שיש לברך את האפיפיור עליה, כי אין ערבי שאכפת לו מעצם הקיום הערבי כאן, שמעוניין בכך שהנוצרים ייעלמו מהארץ.

זריקת עידוד לפליטים

לאחרונה, דיבר האפיפיור על הסבל של העם הפלסטיני, וקרא להשכנת שלום באזור. אני מקווה שבביקורו הוא ידבר על הסבל של האנשים החיים במחנות פליטים מזה 61 שנים ויקרא להרוס את כל מחנות ולהקים ערים וישובים, כדי שהפלסטינים יוכלו לחיות כמו שאר בני אנוש. האפיפיור יוכל לסייע לתושבי המחנות, שבאחד מהם הוא גם עתיד לבקר, אם ינצל את כוחו הרב וילחץ על ממשלת ישראל והקהילה הבינלאומית למצוא פתרון אנושי הולם לבעיית הפליטים במולדתם.

זו הזדמנות לפלסטינים להראות לאפיפיור ולכל העולם את סבלם תחת הכיבוש הישראלי. הם יכולים להראות את המחסומים שהופכים את חייהם לבלתי נסבלים, את גדר ההפרדה שהפכה את הישובים הפלסטינים לגטאות, ואת כבישי האפרטהייד שמשרתים רק את המתנחלים ועל הפלסטינים נאסר לנסוע עליהם.

אני מקווה שהמוסלמים והנוצרים כאחד יקבלו באהבה ובכבוד את האפיפיור וישאירו ליהודים הקיצוניים את הביקורת. רבים מהיהודים, במיוחד דתיים ימניים, לא מרוצים מהביקור ושונאים מטבעם את "יהושע" המשיח, ולמענו הם המציאו את הכינוי "ישו" שמשמעו יימח שמו וזכרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully