וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הערות על מצעד הגאווה

גיא ארד

6.6.2013 / 19:49

ערב המצעד השנתי, מסביר גיא ארד למה זה עדיין חשוב, למה גם לכם כדאי - ולמה חוף הילטון הוא היד ושם החדש. אזהרה: הטקסט הבא מיועד לסטרייטים רדיקליים שעוד לא הבינו

1. מה ולמה? מצעד הגאווה מתקיים אחת לשנה בכל הערים הבריאות בעולם ובו חברי קהילת הלהט"ב (כולל "בכירים בקהילה"!) מציינים את מאבקם לשוויון זכויות.

2. "גאווה על מה? שיתביישו" (מילים: טוקבקיסט מתלהם, לחן: עממי) - זוכרים את הפעם ההיא שקראתם למישהו "הומו" בתור קללה? מכירים את הקטע הזה שגייז נמקים שנים בארון מרוב בושה? אז בגלל זה.

3. "אבל מה רע לכם? אתם בכל מקום ומקבלים אתכם כמו שאתם" - אז זהו שלא. המאבק נמשך ויימשך עד שלא יושג שוויון זכויות מלא. גם אני רוצה להתחתן ולהביא ילדים בדיוק כמוכם, ואני לא אניח לנושא עד שלא אקבל את כל הזכויות שלי. תחשבו על חוק שקובע שרק אשכנזים יכולים להתחתן או שרק נמוכים יכולים להביא ילדים. מוזר, נכון?

4. "ולמה כל העירום הזה על המשאיות? אתם לא מבינים שזה רק משיג את המטרה ההפוכה?" (הרי ידוע שגברים סטרייטים היו מתקוממים גם למראה נשים ערומות על משאית, בטח) - דבר ראשון, בניגוד למה שמראים לכם לעשר שניות בטלוויזיה, רוב המשתתפים לא עולים על חוטיני ומאפרים את הפטמות (למרות שזה יכל להיות משעשע); ודבר שני, מה קרה? יום אחד בשנה בו כל אחד יכול ללבוש מה שבא לו ולהחצין את עצמו עד אינסוף לא פוגע באף אחד. תנוחו.

מצעד הגאווה הגדול בעולם, בעיר סאו פאולו, ברזיל, 10 ביוני 2012. רויטרס
מה קרה? יום אחד בשנה בו כל אחד יכול ללבוש מה שבא לו ולהחצין את עצמו עד אינסוף לא פוגע באף אחד. תנוחו/רויטרס

5. "אבל לא בירושלים, יש לכם את תל אביב" - אז גם בירושלים. ובראשון. ובשדרות. ובפתח תקווה ובכל מקום (חוץ מההתנחלויות, זה לא שלנו) ודווקא שם. נכון, בתל אביב האירוע הוא בעיקר מפגן כוח מסיבתי וברור מאליו, אבל בשאר הארץ מראה של זוג גייז בהכרח יגרור מבט אם לא יריקה. גבי, הבן ההומו של ריקי כהן מחדרה, מסתתר בארון וחושב שהוא לבד בעולם. המצעד הוא בשבילו.

6. לאולטרה-ציונים שאוהבים כסף - מתי בפעם האחרונה אתם הבאתם עשרות אלפי תיירים לישראל? אתם יודעים כמה שקלים האירופאים משאירים פה? זה כמו השילומים מגרמניה רק בלי רגשות האשם. חוף הילטון זה היד ושם החדש.

7. במדינה מוכת אסונות וביבי, מה רע בקצת חגיגות?

8. גם לכם יהיו ילדים הומואים ולסביות. כן כן, ההורים שלי לא ביקשו במיוחד. לפי הסטטיסטיקה - לעשרה אחוזים מכם יהיו ילדים שיסבלו מאותו אי-שוויון. לא תרצו שיוולדו לעולם טוב יותר?

9. אלו לא ימים טובים להיות הומופובים, אפילו האח הגדול אמר.

10. בואו ותראו - מלבד זאת שתיהנו מהמסיבה הכי טובה בעיר, תביעו הזדהות עם רצון לעולם שפוי יותר. זה הרבה מעבר למאבק על נטייה מינית. זה מאבק על תודעה.

חג שמח!

הכותב הוא גיא ארד, מתמחה במשרד עורכי דין

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully