וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו לא כוס התה של אובמה

מיכאל קליינר

31.10.2010 / 6:22

לא רק בארה"ב: הערב יקיימו פעילי ליכוד מסיבת תה משלהם, כיריית פתיחה במאמץ להדוף את הלחצים האמריקאיים על המשך הקפאת הבנייה ולהקפיא את תהליך השלום בכלל. מיכאל קליינר, יוזם המהלך, מסביר את יעדיו

זה לא שאובמה הוא לא כוס התה שלנו, זה שאנחנו מאוד מאוד לא כוס התה שלו . בהנהגתו מובלת מעצמת העל, ידידתנו האחת והיחידה, לסובב לנו בחוזקה את היד אל מאחורי הגב, כדי לאלץ אותנו לוויתורים כואבים, מיותרים, בלתי צודקים ופוגעים בביטחוננו.

מסיבת התה של הליכוד שתתקיים ביום א' הקרוב בשבע בערב בבית ציוני אמריקה היא יריית הפתיחה במאמץ ליצר לחץ נגדי לזה של אובמה ולהביא לשינוי מהותי בשיג ושיח הפוליטי/מדיני בישראל, ולהביא לא רק לבלימת המשך ההקפאה ביו"ש וירושלים, אלא להקפאת "תהליך השלום" והמשא ומתן המדיני שמבטיח לישראל אפס תועלות ו- 100% טרור.

מה אובמה יודע שלנו לא מספרים?

המדרון שאליו נדחפת ישראל מוכר לנו היטב מאז הסכמי וואי וחברון שנערכו על ידי ראש ממשלה מהליכוד והיוו תקדים מסוכן שאותת לשמאל כי אפשר להרחיק לכת גם לבריחה מלבנון, להסכמי קמפ דיוויד וטאבה, ליוזמת ז'נבה ולהתנתקות, שגם היא יצאה מחלצי הליכוד. הרי קודם תבוא הקפאה לחודשיים שלושה, שלכאורה, לא חכם להיות צודקים ולסרב לה. הרי את העיקרון כבר חיללנו, את האפליה הגזענית של איסור בנייה ליהודים בלבד בנחלת אבותינו כבר קיבלנו על עצמנו למשך עשרה חודשים ארוכים וכואבים - אז בשביל עוד שלושה חודשים קצרים וחולפים, שאובמה נשבע לנו שהם אחרונים בהחלט – בשביל שלושה חודשים עלובים, כדאי לסרב לנשיא מעצמת העל, במקום להגיד לו כן ולהמשיך לדבר איתו על איראן?

הטיעון המיתמם הזה, הוא סוכריית רעל. מישהו באמת חושב שאובמה פראייר? שהוא ייתן לשלושת החדשים לחלוף, יעניק לנו את כל ההטבות המפתות שהוא מבטיח לנו תמורת ההקפאה, וישלים עם תנופת הבנייה המתחדשת ביהודה ושומרון? מאיפה לאובמה הביטחון המוחלט שהוא לא יזדקק לארכות נוספות של הקפאת בנייה? מה הוא יודע, שלנו לא מספרים, על ההבנות שהושגו בין נתניהו לאבו-מאזן עוד בטרם "תחילת" השיחות הישירות?

הרי כל מי שלא עסוק בהונאת עצמו והסביבה חייב להבין שההקפאה תנוצל להפעלת מכבש לחצים על ראש הממשלה ללכת לוויתורים, מעבר למה שכבר הוסכם, עוד בטרם חזינו בתמונת "הפסגה" הראשונה בחצר הבית הלבן. מסיבות התה בליכוד נועדו להדוף את הלחצים על נתניהו ואם חלילה ייכנע להם, למנוע ממנו לרתום את מפלגת הליכוד לכניעה הזו הנוגדת את דרכה ומצעה.

הקומץ לא ישביע את הארי

הליכוד של היום נגרר לתוך מתווה שנמשך עשרות שנים וקו מדיני שהונהג על ידי השמאל. המו"מ המדיני הוא ריטואל קבוע, מין קיבעון שהורגלנו לחשוב שבלעדיו אי אפשר להתקיים. אני כופר בזה. המו"מ המדיני נוגד את האינטרסים של מדינת ישראל מהסיבה הפשוטה: כל תוצאה שתהיה לו היא בגדר פרס לטרור, פגיעה בזכות ההיסטורית והקניינית של עם ישראל על ארצו ואדמתו ובנוסף, מובילה בהכרח לסכנות מיידיות לביטחון אזרחי ישראל ולתוספת ללחצים על ישראל. כולנו יודעים שכל תוצאה לא תסיים את הסכסוך. כל ישראלי שנשאל בסקר אם חזרה לגבולות 67 תוביל לשלום אמיתי - משיב בשלילה. ואני שואל: אז למה לנו כל העניין הזה? מוטב כבר שנלך בגדולות, ונגיד לאמריקאים לא, נעצור בזמן ונספוג ביקורת בינלאומית כעת כשהקלפים עוד בידינו, כי ממילא כמה שלא נוותר וניתן, הקומץ לא ישביע את הארי.

ובאשר לסוגיה האיראנית שבשמה מנהלים לנו מו"מ, הרי שהיום העולם כבר מבין שזו לא בעיה ישראלית. רק לנו נדמה שזו בעיה רק שלנו. מדינות העולם יצטרכו לעמוד מול איראן על הרגליים האחוריות, כי זה האינטרס שלהן, ובכללן חלק ממדינות ערב המאוימות על ידי איראן. כל שנותר לנו לעשות, הוא לדאוג לאינטרסים שלנו ולהבין ששאר העולם יודע לדאוג יפה מאד לאינטרסים של עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully