וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לדוגמה

עופר אדרת

17.12.2004 / 9:17

עופר אדרת מציג את יחיאל חזן, אותו אתם מכירים כנראה מפרשת ההצבעות הכפולות, "הפריצה" להר הבית ו"נאום התולעים"

ח"כ יחיאל חזן (ליכוד) זכה השבוע ל-15 דקות של תהילה, כשאמר, מעל דוכן הכנסת, כי הערבים הם תולעים. מי שצפה בנאום בטלוויזיה ודאי הבחין בלהט שבו נאמרו הדברים, ובחזרה על המילה "תולעים" שוב ושוב, כדי שעדשת המצלמה, חלילה, לא תפספס. כזה הוא ח"כ חזן. בשנים האחרונות קנה לעצמו מקום של כבוד בתודעה הציבורית בזכות שורת שערוריות, התבטאויות אומללות והתנהגות שמגרדת את הפלילי לכאורה (בית המשפט יכריע סופית) בהם היה מעורב. מדי כמה חודשים הוא מקבל כותרת בעיתון ובאינטרנט, כמעט אף פעם לא בהקשר חיובי. אין ספק כי הוא מפיק הנאה לא מבוטלת מהעיסוק התקשורתי בו, ונהנה לראות את תמונתו מתנוססת מעל דפי הרשת. התוכן, כמובן, בכלל לא משנה. לטובת הגולשים שטרם התוודעו לחבר הכנסת הצעיר, מוגש מדריך קצר לסיכום פועלו של חזן.

הוא בן 46, תושב אריאל, נשוי ואב לשלושה ילדים. קורות החיים שלו דלים ומשעממים למדי. למליאה נכנס בכהונתה הנוכחית (16) מטעם הליכוד. הוא אינו נושא בתפקיד משמעותי כלשהו, מלבד יו"ר הוועדה "למיגור נגע הסמים", אותה שקל יו"ר הכנסת ריבלין לסגור.

לצד זאת, הוא משמש כראש שדולת יש"ע בכנסת. כנציג המתנחלים או שלא, אמר השבוע (13.12) מעל דוכן הכנסת: "הערבים הם תולעים. בכל מקום הם תולעים. מתחת לאדמה, מעל לאדמה ובכל דרך. התולעים האלה פוגעים בעם היהודי זה מאה שנה". בהזדמנות אחרת אמר כי "הרג יהודים טבוע אצל הערבים בדם". תפקיד נוסף שמילא במליאה הינו "מצליף הליכוד" - האחראי להמרצת חברי הסיעה להופיע להצבעות. אירוני ככל שיהיה, אך מי שאחראי להצבעתם של חברי הכנסת הוא גם גיבור פרשת "ההצבעות הכפולות". ב-28 במאי 2003, במסגרת ההצבעה על חוק תוכנית החירום הכלכלית, הוא הצביע בשמו וגם בשמה של חברת הכנסת גבריאלי. לאחר שחסינותו הוסרה, בחודש שעבר הוגש נגדו כתב אישום בגין זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, וכן מרמה והפרת אמונים.

משראה כי טוב, המשיך את הרומן עם התקשורת, ובאוגוסט 2003 הגיע בלוויית מצלמות להר הבית, וניסה להתפרץ פעמיים למקום, למרות אזהרות המשטרה מסכנה ביטחונית לרגל ט' באב. הוא התעקש כי יעלה להר בכל מחיר, אך התקפל לאחר שהתעמת עם השוטרים. כשנשאל, בראיון לתוכנית הבוקר של ערוץ 2, מי בנה את בית המקדש הראשון, השיב: "אהרון הכהן". את בית המקדש השני לא ידע מי בנה, אך תירץ: "אני לא יודע, אבל אני לא חושב, אני צם". כשנשאל מתי נחרב בית המקדש השיב כי אינו יודע.

בשנה שעברה השקיע 5,239 שקלים מתקציב הכנסת לקשר עם הציבור בהקמת אתר אינטרנט. עם זאת, האתר היחיד שניתן למצוא אודותיו הוא הדף הסטנדרטי שמקצה לו אתר הכנסת, הכולל תמונה וכיתוב המתפרסים על פני עמוד בודד.

ובכן יחיאל חזן הוא, לפחות בעיני, חבר כנסת לדוגמה. כמו שאומרים: אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully