וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב המתעלל" לא רוצה לבוא למשפטו

14.2.2010 / 17:32

אליאור חן, הנאשם בסדרת מעשי התעללות בילדים, ביקש מבית המשפט לשחרר אותו מחובת ההתייצבות בדיון, בטענה שלא הספיק ללמוד את חומר החקירה בעניינו, ולכן לא יוכל להגן על עצמו

אליאור חן, הנאשם בהתעללות בילדים, ביקש היום (ראשון) מבית המשפט המחוזי בירושלים לשחררו פעם נוספת מהתייצבות בדיונים במשפטו, משום שלטענתו לא הספיק ללמוד את חומר החקירה ואין ביכולתו לעזור בהגנתו. הדיונים בבית המשפט אמורים היו להתחיל בדצמבר, אך נדחו בחודש מטעמים דומים, לבקשת פרקליטו של חן.

לפי לוח הזמנים המקורי של בית המשפט, שלב ההוכחות במשפטו של "הרב המתעלל" אמור היה להתחיל מחרתיים, לאחר שבקשתו של חן לדחות את המשפט בחצי שנה נדחתה. בבקשה שהגיש היום פרקליטו עו"ד אריאל עטרי לבית המשפט המחוזי בירושלים, נכתב כי חומר החקירה כולל למעלה מ-15 אלף מסמכים ולמעלה ממאה דיסקים המכילים חומרי חקירה בעניינו. לדבריו, זמן הצפייה בדיסקים בלבד עולה על חודש של צפייה. חן טוען גם שלא מאפשרים לו לעיין בחומר החקירה ולקבלו לידיו.

"השופט מוטה, ההגנה חסרת ישע"

"בשלב זה אין לנאשם כל אפשרות להגן על עצמו במשפטו. נוכחותו ונוכחות סנגורו תהיה פסיבית לחלוטין", נכתב בבקשה. "שום עד לא ייחקר, ושום עד לא יישמע מטעם ההגנה. במצב דברים זה, בו הוחלט לקיים את המשפט בטרם יכולה ההגנה ללמוד את חומר החקירה המלא, ברור לנאשם כי נוכחותו ונוכחות סנגורו, באולם הדיונים – מיותרת לחלוטין ואין בה להעלות או להוריד לגבי תוצאות המשפט".

באחרונה עתר חן לבג"ץ בבקשה לקיים דיון נוסף בבקשתו לפסול את השופט שדן בתיק, מכיוון שנחשף לחומר תקשורתי רב בעניין, זאת לאחר שהבקשה המקורית נדחתה. בערעור שהגיש חן לבית המשפט העליון נכתב כי הרשעתו ואשמתו בדעת הקהל היא עובדה מוגמרת, אולם הוא עדין "זכאי לבוא בפני שופט שינהג בו מנהג שווה לכל נאשם אחר".

פרשת החשדות החמורים נגד אליאור חן נחשפה במרץ 2008. חן מואשם בשמונה אישומים של התעללות חמורה בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה. עם חשיפת הפרשה נמלט חן לקנדה ומשם עבר לברזיל. המשטרה הוציאה באפריל 2008 צו מעצר בינלאומי נגד חן, אשר הוסגר לישראל והוגש נגדו כתב אישום חמור.

  • עוד באותו נושא:
  • אליאור חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully