וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועה צאן מהנגב כלוא במצרים באשמת ריגול

10.4.2005 / 11:39

עודה טראבין, בן 24, נסע לבקר את אחותו בסיני ונעלם לכמעט 4 שנים. לפני חצי שנה התברר שהוא כלוא במצרים באשמת ריגול למען ישראל

עזאם עזאם אינו האסיר הישראלי היחיד במצרים, שהורשע בריגול למען ישראל. לפני חצי שנה התברר, כי עודה טראבין, רועה צאן בן 24 שהתגורר ליד רהט, כלוא במצרים יותר מארבע שנים באשמת ריגול, לאחר שנידון ל-15 שנים. טראבין עבר את הגבול בדצמבר 2000 כדי לבקר את אחותו המתגוררת בסיני, וככל הנראה בשל הלשנת בן משפחה, שטען שהוא מרגל בשירות ישראל, באו שוטרים ועצרו אותו. אביו היה סבור עד לפני חצי שנה שלא יראה יותר את בנו, אך אז גילה שהוא כלוא במצרים.

בשיחה עם "מעריב" מתאו בכלא "עודה" שבקהיר, אותו תא בו ריצה עזאם עזאם את עונשו, אמר טראבין: "אני מפחד שישכחו אותי, שאירקב כאן. ארבע שנים אף אחד בישראל לא ידע על המעצר שלי, לא מדינת ישראל ולא ההורים שלי. רק אלוהים יודע איך נשארתי בחיים כל השנים האלה. מעולם לא ריגלתי למען ישראל. אני מקווה שראש הממשלה ושר החוץ יעזרו להוציא אותי מפה, לפני שאאבד את שפיותי. שיעזרו לי כמו שעזרו לעזאם עזאם".

לפני כשנה הועבר טראבין לכלא המרכזי בפורט-סעיד, ורק אז, כמעט שלוש וחצי שנים לאחר שנעצר, נודע לו שהוא נידון ל-15 שנות מאסר ועבודות פרך. "הייתי המום", הוא אומר, "שפטו אותי שלא בפני, בלי עורך דין, לא יכולתי להתגונן. בכלא ישנתי על הרצפה, אפילו מזרן לא קיבלתי. בקושי היו לי כמה שמיכות קרועות וסבלתי מקור אימים. כמעט כל היום הייתי בתא אפל והראייה שלי נפגעה מאוד. התחלתי להשתגע מרוב ייאוש. ראיתי את סוף החיים שלי".

המצרים לא דיווחו לישראל על מעצר טראבין

לאורך כל השנים מאז מעצרו של טראבין, לא טרחו שלטונות מצרים לדווח על כך לישראל. רק אחרי שאביו גילה על מאסרו ופנה למשרד החוץ, החל הליך שבסופו אישרה מצרים שהוא עצור בידיה. אך זה לא היה פשוט – בתחילה השיבו שלטונות מצרים למשרד החוץ של ישראל, כי אין בידיה אזרח ישראלי שנשפט על ריגול. רק שלושה חודשים מאוחר יותר אישרה מצרים שאכן יש מקרה כזה. במצרים תירצו את העובדה שלא עדכנו את ישראל על מעצר טראבין, בכך שהם סברו שהוא אזרח מצרי.

בתחילת השנה הועבר טראבין לתאו של עזאם בכלא בקהיר, ולפני כמה שבועות הצליח קונסול ישראל במצרים, אייל סיסו, לבקר אותו בכלא. "בכיתי כשראיתי אותו", אומר טראבין, "כי הייתי בטוח שישראל שכחה אותי. הבנתי שיש תקווה. אחרי הביקור שלו התנאים שלי השתפרו - קיבלתי מזרן, רדיו וטלוויזיה. בשבוע שעבר ביקרו את טראבין עורכי הדין איאד אלטעוואנה ומחמוד אלסנע, שהתגייסו לעזור לאביו. השניים מספרים שטראבין לא האמין שהם הגיעו במיוחד בשבילו מישראל ופרץ בבכי כמה פעמים במהלך הפגישה.

לפני כמה ימים שלח טראבין מכתב לאריאל שרון: "אדוני ראש הממשלה, אני מבקש ממך לעשות ככל האפשר כדי לשחרר אותי מהכלא ולעזור להורים שלי לבקר אותי. תודה רבה מכל הלב, עודה". עותק מהמכתב נשלח גם לשר החוץ, סילבן שלום. לדברי גורמים בכירים במשרד החוץ, השר שלום יעלה את עניינו של טראבין בפגישתו עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully