וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: חמאס לא הפסיק את האש בגלל הפילוג בקבינט

24.9.2014 / 14:55

שר הביטחון התייחס למבצע "צוק איתן" בריאיון לרדיו גלי ישראל ואמר כי חמאס רצה הפסקת אש כבר לאחר שבועיים. "הם חשבו: 'הם תכף מתפצלים ונשברים, אז למה שנפסיק את האש?'"

ישיבת ממשלה בקריה בתל אביב, אוגוסט 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הפוליטיקה בקבינט הביאה להמשך הלחימה. משה יעלון ובנימין נתניהו בישיבת ממשלה בקריה במהלך "צוק איתן"/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

שר הביטחון, משה יעלון, ממשיך ללבות את הביקורת סביב התנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני בזמן מבצע "צוק איתן". בריאיון ששודר היום (רביעי) ברדיו גלי ישראל, אמר יעלון כי הנהגת חמאס בעזה רצתה בהפסקת אש שבועיים אל תוך המבצע, אך העובדה שהקבינט נראה מפולג עודדה את חמאס שלא להפסיק את ירי הרקטות.

בהמשך טען יעלון כי הנהגת חמאס בחו"ל השתמשה בפילוג שנראה בקבינט כדי להפעיל לחץ על הנהגת חמאס ברצועה ולשכנע אותה להמשיך להילחם. "כבר אחרי שבועיים הם הבינו והפנימו שצריך להפסיק את האש", אמר יעלון, "אבל היו כאלה שאמרו להם 'תראו תראו, הם מתפלגים, הם מתפצלים, הם תכף נשברים, אז למה שנפסיק את האש?' זה נזק שאי אפשר להמעיט במשמעותו".

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בכיר פלסטיני: "ניתן להגיע להסכמות עם ישראל"
הממשלה תאשר: 1.3 מיליארד שקלים סיוע לעוטף עזה
"אם צה"ל היה פוגע בחמאס לא היינו בפחד לפני החג"

יעלון נשאל אם הפוליטיקה בקבינט היא שהביאה להמשך הלחימה ברצועת עזה. "כן, בין השאר", השיב. "כשהצד השני מסתכל עליך ונדמה לו שאתה הולך להישבר, שאתה מפולג ואתה מתפצל ושיש ויכוח בין שר כזה לאחר, כפי שזה יוצא החוצה בזמן לחימה – בהחלט יש לזה משמעויות קשות".

בריאיון התייחס יעלון גם לסערת "הדף הקרבי" שפרסם מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, למפקדי החטיבה בתחילת מבצע "צוק איתן". המכתב החל במילות חיזוק ללוחמיו הנמצאים "בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי", אך בהמשך שינה את הטון והפך ממכתב ממלכתי של מפקד לחייליו למעין קריאה להילחם באויב בשם האל והדת היהודית. "הייתי מציע לו לכתוב את זה אחרת", אמר יעלון. "אני מבין מאיפה זה בא ברמה האישית שלו, אבל יש גם בגבעתי חיילים שהם לא יהודים, למשל".

פלסטינים תומכי חמאס חוגגים בעיר עזה בתום מבצע צוק איתן, 27 באוגוסט 2014. רויטרס
ההנהגה בחו"ל שכנעה להמשיך להילחם. תומכי חמאס חוגגים בעזה בתום המבצע/רויטרס

זאת לא הפעם הראשונה שיעלון מעביר ביקורת על התנהלות הקבינט. עם כניסת הפסקת האש לתוקף לפני כחודש, אמר יעלון כי אינו גאה בהתנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני. "אתה יושב בחדר, אנשים מתבטאים – ואז בחוץ עושים פוליטיקה", אמר. "אני מקווה שהשרים שבפעם הראשונה חווים את חוויית האחריות יפיקו לקחים. אני לא זוכר קבינט כזה, ואני בקבינטים קרוב ל-20 שנה. אי אפשר במהלך מבצע, כשאנחנו קוברים את מתינו, לתת תחושה שאנחנו מפסידים".

בישיבה של הוועדה לביקורת המדינה שהתקיימה בשבוע שעבר הנחה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן את מבקר המדינה, יוסף שפירא, לבדוק את החלטות הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני בתקופה שקדמה למבצע "צוק איתן" ובמהלכו. בדיון ציין ח"כ כהן כי הממשלה כולה, והקבינט בפרט, ידעו היטב על איום מנהרות הטרור מעזה זמן רב לפני המבצע.

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully