וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין מגבה את בנט: "נקט יוזמה וירד לשטח"

ראש השב"כ לשעבר טוען כי רצונו של שר הכלכלה לקבל מידע "מהשטח" ב"צוק איתן" היה בלתי-נמנע לנוכח הסודיות האופפת את ישיבות הקבינט. "לולא התעקש, לא היה מובא נושא המנהרות לדיון"

יובל דיסקין בהפגנה למען שוויון בנטל בתל אביב. דרור עינב
"חברי הקבינט הפכו להיות סטטיסטים בחלק גדול מהדיונים". יובל דיסקין/דרור עינב

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין פרסם היום (שלישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, ובו גיבה את שר הכלכלה נפתלי בנט במאבקו מול הצמרת הביטחונית, לאחר שהואשם בקבלת מידע מסווג מהרב הצבאי לשעבר תת-אלוף במילואים אביחי רונצקי במהלך מבצע "צוק איתן". האחרון הודח מתפקידו עם פרסום הפרשה. בדבריו טען דיסקין כי מעשיו של בנט במהלך המבצע "ראויים לשבח" לנוכח האווירה השוררת בישיבות הקבינט, שלדבריו "אינה מאפשרת לשרים לנהל דיון משמעותי ולשאול שאלות".

"העובדה שחבר הקבינט בנט החליט לא לסמוך על מנגנוני העדכון והעברת המידע הקיימים, נקט יוזמה, ירד לשטח, למד את הנתונים והגיע מוכן לישיבת הקבינט ואף אתגר את ראש הממשלה, את שר הביטחון ואת שאר חברי הקבינט – ראויה בעיניי לשבח, לבטח אם אכן הייתה הסיבה העיקרית לכך שאיום המנהרות ההתקפיות עלה לדיון רציני שתוצאתו הריסת רבות מהן".

עוד באותו נושא:
"בנט ניגח את גנץ בקבינט עם מידע שקיבל מקצינים בכירים"
בנט תוקף את יעלון: ”עזוב את הצבא ותנגח אותי”
מלחמת שרים: ”בנט חיפש לייקים כשיעלון ניהל מלחמה”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שפרסם היום דיסקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיסקין, שמתח לאחרונה ביקורת חריפה על הרמטכ"ל בני גנץ על כך שיחד עם אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן, קרא לתושבי עוטף עזה לשוב לבתיהם לפני תום הפסקת האש, מאשים עתה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון משה יעלון בהסתרת מידע מהשרים בישיבות הקבינט. "לאורך השנים ישיבות הקבינט הפכו להיות אירוע הנשלט לחלוטין על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון. אלו שולטים בנושאי הדיונים, בסדר היום ואף ברמת המודיעין ובמידע הזורם לחברי הקבינט בנושאים השונים שעל הפרק".

"כל זמן שהדיון הוא לשם דיון אך לא לשם הצבעה - חברי הקבינט אינם 'נספרים' בדרך כלל על ידי השניים", הוסיף. "חברי הקבינט הפכו להיות סטטיסטים בחלק גדול מהדיונים, חלקם הגיעו לא אחת כשאינם מוכנים לדיונים ונתקלתי במקרים שבהם לא ידעו עד לכניסתם לחדר הדיונים את נושא הדיון על אף שהוא פורסם מראש".

בהמשך דבריו התייחס דיסקין לטענתו של בנט כי הוא שיזם את המבצע הקרקעי במטרה לחסל את איום המנהרות הודות למידע שצבר, ובניגוד לעמדת הקבינט. "שימו לב לעובדה המאוד מדאיגה שנעלמה כמעט מעיני הציבור: רק קצת יותר משנה וחצי לפני 'צוק איתן' נערך מבצע 'עמוד ענן'. סוגיית המנהרות ההתקפיות לא הובאה ערב המבצע ובמהלכו לידיעת הציבור ויש להניח שגם לא לידיעת חברי הקבינט, והנושא ככל הידוע כלל לא עלה על הפרק. לאור זאת, ניתן להעריך בסבירות גבוהה כי נכונה טענת השר בנט כי לולא התעקשותו לא היה מובא הנושא לדיון, וכי ראש הממשלה ושר הביטחון היו מנסים להטות את הדיון להפסקת אש ללא מבצע קרקעי להריסת המנהרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
משה בוגי יעלון ונפתלי בנט.. ראובן קסטרו, רויטרס
"לאפשר לחברי הקבינט לקבל את המידע לו הם זקוקים". יעלון ובנט/רויטרס, ראובן קסטרו

עם זאת, הבהיר דיסקין כי הוא "מגנה כל הדלפת מידע ללא אישור על ידי חיילים וקצינים בסדיר, בקבע ובמילואים, בין אם 'אנשי שלומו' של השר בנט ובין אם לאו, וקורא לנקוט כלפיהם יד קשה אם יוכח שהדליפו ללא אישור".

כמי שנכח בכמה ישיבות קבינט, המליץ דיסקין לאפשר מחד לחברי הקבינט לקבל את כל המודיעין והמידע שהם זקוקים לו לצורך השתתפות אפקטיבית בדיוני הקבינט ובהצבעותיו, ומאידך, לחייב את חברי הקבינט לשמור בסוד את המידע הרגיש שאליו הם נחשפים ולהפעיל עליהם סנקציות אם לא יפעלו בהתאם.

"ועדיין נשאלת השאלה שלדעתי הציבור חייב לדרוש לה מענה ברור: האמנם ראש הממשלה ושר הביטחון חתרו להפסקת אש בתחילת המבצע, אף שידעו על חומרת תופעת המנהרות ההתקפיות ולא הביאו את זה לידיעת הקבינט? נמתין בסבלנות לתשובה", חתם דיסקין את דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully