וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בעוטף עזה: "מחפשים היכן להתארח בראש השנה"

17.9.2014 / 0:49

תושבים בדרום לא הופתעו במיוחד מהרקטה שנפלה באשכול, והחלו מבעוד מועד בחיפושים אחר מקום לבלות בו את החג - רחוק מביתם. "לא חשבנו שהעניינים יראו אחרת אחרי שסיימו ככה את המלחמה"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: נתניהו מבטיח "נגיב לכל ירי בתום המבצע")

כמה שעות אחרי הדיווח על נפילת רקטה בשטח המועצה האזורית אשכול אמש (שלישי), לראשונה מאז מבצע "צוק איתן", הביעו תושבים רבים באזור עוטף עזה חשש גדול מפני חידוש הלחימה, בעיקר לנוכח ראש השנה החל בשבוע הבא. "לא חשבנו שהעניינים יראו אחרת אחרי שסיימו ככה את המלחמה, לא ציפינו למשהו אחר", הודתה מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה שבאשכול.

חיילים בזירת נפילת רקטה באשדוד, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
התושבים חוששים מהסלמה לקראת החגים. זירת נפילת רקטה באשדוד במהלך "צוק איתן"/רויטרס

לדבריה, רבים מהתושבים בקיבוץ הגיעו למסקנה עוד לפני הירי היום כי ישנו סיכוי גדול לחידוש הירי, והחלו מבעוד מועד לשקול את בילוי החג הרחק מביתם. "יש לנו חשש כל הזמן והחשש לגבי ירי בראש השנה רק גובר, יש פה הרבה משפחות שמחפשות איפה לעשות את החג ואנחנו מבינים אותן כי החשש הוא אמתי ומוחשי".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
בנט תוקף את יעלון: "עזוב את הצבא ותנגח אותי"
ראש המוסד לשעבר יצחק חופי נטמן: "מנהיג שקט"
אל-קאעדה הכריזה על קואליציה "נגד הכופרים" בעיראק

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה. מאי, 2012. רויטרס
בחמאס מכחישים שירו. איסמעיל הניה/רויטרס

מוקדם יותר אישר דובר צה"ל כי רקטה שנורתה ממרכז רצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. כמו כן, לא נשמעה באזור אזעקת "צבע אדום" טרם השיגור. זמן קצר לאחר הדיווח על הירי פרסם חמאס הודעה המכחישה את אחריותו להוצאתו אל הפועל. לפי ההודעה, לחמאס "לא ידוע על ירי רקטה לעבר ישראל. הפלסטינים מחויבים להפסקת האש". מאוחר יותר העביר חמאס דרך מתכווכים לצה"ל כי יורי הרקטה נעצרו.

גורם צבאי הבהיר כי לא נשמעה אזעקה לפני הנפילה מאחר והיא נפלה בשטח פתוח בקרבת גדר המערכת בגבול עזה.

"לא נעמוד בהסלמה נוספת"

אושרי, תושב העיר נתיבות, סיפר אמש כי עסקים בדרום "מנסים לשקם את מצבם לאחר 'צוק איתן', ואין ספק שאינם יוכלו לעמוד בהסלמה נוספת, בוודאי שלא בימים אלו של מכירות לחג". לדבריו, "אנחנו חוששים מעוד הסלמה לקראת החגים אבל אם תהיה כזו אנחנו ומוכנים לשבת במקלטים בתנאי שהפעם צה"ל יגמור את חמאס לחלוטין".

גם ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, התייחס לירי שבוצע אמש, והבהיר: "לא ברור אם מדובר בנפילה כתוצאה מאימונים פנימיים או בירי מכוון". "כך או כך", אמר, "לא נקבל ירי לעבר יישובינו - המנהיגות של מדינת ישראל תימדד באופן שבו היא בוחרת להגן על תושביה". לדברי ילין, בפני ההנהגה בישראל עומדות שתי דרכים: "להשיג הסדר מדיני שיביא לשקט ארוך טווח או להמשיך במעגל האלימות הבלתי פוסקת".

"יש לנו את הצבא החזק בעולם", הוסיף, "לא צריך לפחד לנהל משא ומתן מתוך חוזק צבאי, ולהביא את השקט המיוחל לעוטף עזה ולדרום. אנחנו מצפים מממשלת ישראל להשיב את השקט לאזור באותה נחישות שבה נלחמו בניטרול המנהרות".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully