וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר יצחק חופי נטמן: "מנהיג שקט"

מאות בני משפחה וחברים ליוו את חופי, שכונה בפי כל "חקה", בדרכו האחרונה. ראש המוסד תמיד פרדו ספד לו: "שילוב של אדם צנוע ועניו, ישר וישיר בעל חזון ואומץ לב נדיר"

יצחק חופי אלוף פיקוד הצפון מבקר פצועים ממלחמת יום הכיפורים, ספטמבר 2012. באדיבות ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון, ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
חופי, בתפקידו כאלוף פיקוד הצפון, מבקר פצועים ממלחמת יום הכיפורים/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה, באדיבות ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון

מאות בני משפחה וחברים ליוו היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין מורשה ברמת השרון את ראש המוסד לשעבר יצחק חופי, שהלך אתמול לעולמו בגיל 87. חופי, שכונה "חקה", כיהן לצד תפקידו במוסד בשורה של תפקידים בכירים במערכת הביטחון, ובין השאר היה אלוף פיקוד הצפון במלחמת יום הכיפורים. בשבוע האחרון היה מאושפז בבית החולים בשל מצב רפואי קשה.

ראש המוסד, תמיר פרדו, היה אחד המספידים בהלוויה היום לחופי. "אני זוכר את פגישתנו ערב כניסתי לתפקיד ראש המוסד", אמר פרדו. "'חקה' ביקש להעביר שני מסרים עיקריים אשר העידו יותר מכל דבר עליו ועל אופיו: 'דע לך, אתה הנווט של הספינה. ברשותך הרבה מפקדים קברניטים של האגפים ויחידות המוסד, אבל אתה קובע את הכיוון ואת הדרך ואתה קובע את קצב החתירה של הספינה. הקפד על הכיוון ועל הקצב ואז תגיע ליעד'.

"'חקה' היה שילוב נדיר של אדם צנוע ועניו, ישר וישיר בעל חזון ואומץ לב נדיר", המשיך פרדו. "מפרגן ללא סוף לפקודיו, נותן קרדיט, מנהיג שקט משכמו ומעלה. היית עמוד התווך לביטחון מדינת ישראל במשך דור שלם. המוסד מרכין את דגלו לזכר מפקד אהוד ומודל אמתי לחיקוי".

עוד בוואלה! חדשות:
לראשונה מתום "צוק איתן": רקטה התפוצצה בשטח ישראל
רמטכ"ל ארה"ב: "אמליץ להציב כוחות קרקעיים נגד דאעש"
לאור האולטימטום: הוסרה המחיצה במוסד בבית שמש

חופי נולד בישראל בשנת 1927. ב-1944 הוא החל את דרכו הצבאית-ביטחונית, כשהתגייס לפלמ"ח. אחרי קום המדינה, עם היווסדו של צה"ל המשיך חופי לשירות בצבא קבע, במסגרתו מילא שורה של תפקידים בכירים, בהם: מפקד בית הספר לקצינים, מפקד חטיבת הצנחנים, ראש מחלקת מבצעים באגף המבצעים וראש אגף המטה במטכ"ל. בתקופת מלחמת יום הכיפורים שימש חופי אלוף פיקוד צפון, וזכה להערכה רבה כאשר ניהל את קרבות הבלימה נגד צבא סוריה ברמת הגולן. באפריל 1974 השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף וזמן קצר לאחר מכן, ביולי 1974, התמנה יצחק חופי לראש המוסד.

במסגרת תפקיד זה היה מעורב חופי ב"מבצע יונתן" לשחרור בני הערובה הישראלים שנחטפו בטיסת "אייר פראנס" לאנטבה ב-1976. חופי סיים את תפקידו ב-1982. עם סיום תפקידו מונה למנכ"ל חברת החשמל. אחר כך שימש יו"ר מועצת המנהלים של חברת "תדיראן", ובתחילת שנות ה-90' גם מונה על ידי ראש הממשלה דאז יצחק רבין לבדוק את נושא הפעילות הישראלית בחבר המדינות. חופי היה גם ממייסדי תנועת הדרך השלישית, אולם פרש ממנה ב-1995.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully