וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיילי האו"ם נסוגו מסוריה וחצו את הגבול לישראל"

בצל הקרבות הקשים בין צבא אסד למורדים, נטשו מאות חיילים מכוח אונדו"ף 4 עמדות ובסיס, ובירושלים אישרו כי הם עברו מהגולן הסורי לישראל. בחמישי שוחררו 45 פקחי או"ם לאחר כשבועיים בשבי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאות חיילי או"ם מכוח אונדו"ף החלו בצהריים (שני) לסגת משטחי הגולן הסורי וחצו את הגבול לישראל - כך מסרה רשת CNN. בירושלים אישרו את הדיווח. מהאו"ם טרם נמסרה תגובה רשמית לנסיגה.

לדברי גורם דיפלומטי, החיילים עזבו ארבע עמדות ובסיס אחד באזור הגבול עם ישראל. "החיילים בעמדות 10, 16, 31 ו-37, כמו גם במחנה 'פאוור' בצד הסורי – מתמקמים מחדש", אמר הגורם לסוכנות הידיעות רויטרס.

העזיבה מתרחשת בצל הקרבות בין צבא אסד למורדים, ולאחר ש-45 משקיפי האו"ם מפיג'י שוחררו לאחר כשבועיים בשבי הארגון ג'הבת א-נוסרה, שמסונף לאל-קאעדה. המורדים הסונים כבשו את רוב שטחי הגולן הסורי מעבר לגבול עם ישראל ולדברי דובר הארגון: "כוחות המשטר נסוגים לאחר שאסד איבד שליטה על כ-80% מהעיירות והכפרים במחוז קוניטרה".

בחודש האחרון הגבירו אנשי הארגון את התקיפות נגד הצבא הסורי שבאזור, והשתלטו על נקודת המעבר היחידה מקו שביתת הנשק. יתרה על זאת, משטרו של הנשיא בשאר אסד איבד את השליטה ברוב מזרח המדינה לאנשי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ובזה גם את מחוז ראקה וחלקים רבים מדיר א-זור.

עוד בנושא
האם ארה”ב מייצרת מפלצת חדשה בלחימה מול דאעש?
50 לוחמי דאעש נהרגו בהפצצת צבא אסד במזרח המדינה
”קטאר שילמה 20 מיליון ד' עבור שחרור חיילי האו”ם”

פקחי האו"ם מפיג'י הוצגו בשבי ג'בהת א-נוסרה בסוריה. רויטרס
הפקחים שהוחזקו בשבי ג'בהת אל-נוסרה/רויטרס

חיילי אונדו"ף, כוח שמירת השלום בין סוריה לישראל בגולן, היו בתקופה האחרונה מוקד למתקפות של המורדים - אשר מבקשים להשתלט על שטחי המדינה ולסלק ממנה כל נוכחות צבאית או בינלאומית.

באחת המתקפות לפני כשבועיים נאלצו עשרות חיילים פיליפינים הצליחו לשבור את המצור שהוטל באזור על ידי המורדים, ולהגיע לישראל, יממה אחרי שעשרות מחבריהם ברחו אף הם. רמטכ"ל צבא הפיליפינים, הגנרל גאורגיו פיו קטפאנג אמר שאנשיו כותרו על ידי המורדים מארגון ג'בהת א-נוסרה, ואף נדרשו להשיב באש. "קראנו לזה 'הבריחה הגדולה'", אמר.

משורינים של כוח אונדו"ף של האו"ם בדרך מרמת הגולן אל מחוז קוניטרה – סוריה, 31 באוגוסט 2014. רויטרס
משוריינים של כוח אונדו"ף/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully