וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון שוב מאיימים: "לא תהיה תוספת? נשבית טיסות"

15.9.2014 / 0:07

גורם בכיר תקף את סירובו של שר האוצר לאשר תוספת תקציב של כ-10 מיליארד שקל למשרד הביטחון והזהיר: "הצבא פשוט יעצור". עם זאת, גורמים במערכת מעריכים כי לפיד יתיישר לבסוף לפי דרישת ראש הממשלה

צילום: כנס הסייבר הבינלאומי הרביעי באוניברסיטת ת''א, עריכה: יותם בן-דוד

גורם בכיר במערכת הביטחון תקף אמש (ראשון) את ההתעקשות במשרד האוצר שלא לאשר למשרד הביטחון תוספת של כעשרה מיליארד שקל במסגרת תקציב 2015. "אם לא נקבל תקציב של 63 מיליארד שקלים נשבית פעם נוספת את הטיסות והאימונים ביבשה החל מחודש אפריל הקרוב", איים הגורם הבכיר. "הצבא פשוט יעצור, כאילו לא הייתה כאן מלחמה בחודשים האחרונים. זה לא איום, זו מציאות".

לטענת הגורם הבכיר, אנשי משרד האוצר, ובראשם השר הממונה יאיר לפיד, אטומים לרבות מהדרישות של משרד הביטחון. "רוצים שנתייעל ונקצץ, אבל לא מוכנים להקשיב בנושא ה'אבנים הכבדות'", אמר. "שוב שוכחים את חלקן של הפנסיות מכלל התקציב, תקציב נכי צה"ל באגף השיקום ותקציב המשפחות השכולות". עוד הוא הוסיף, כי "יש התעלמות מהבקשות הבסיסיות שלנו להפסיק לשלם מס על הדלק ומס על כספי סיוע מארצות הברית. זה לא רציני".

הקרב על התקציב - עוד כותרות:
נתניהו: "זקוקים לעוד מיליארדים רבים בתקציב הביטחון"
בכיר ביטחוני: "הצעת האוצר - הימור על ביטחון ישראל"
לא יעלו מסים? יקחו ממכם יותר כסף | דעה

כוחות צנחנים בעזה במבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
"זה לא איום, זו מציאות". חיילי צה"ל באימון, יולי האחרון/דובר צה"ל

אתמול אחר הצהריים הסתיימה ללא תוצאות במשרד ראש הממשלה פגישתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יאיר לפיד, בנוגע לתקציב. השניים קבעו לתת לצוותים המקצועיים להידיין בנושא בימים הקרובים, ולאחר מכן לשוב ולהיפגש.

גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה מסרו כי "הייתה פגישה טובה מאוד", אך דבר לא סוכם במהלכה. לפיד הציג לראש הממשלה תקציב המאופיין במדיניות שעליה הצהיר – הגדלת הגירעון, הימנעות מהעלאת מסים ותקצוב תכנית מע"מ 0. לפיד מתכנן כי יעד הגירעון בתקציב השנה הבאה יהיה 3.18% מהתוצר. מדובר בעלייה מיעד הגירעון של השנה הנוכחית, שעמד על 3%.

בפגישתם הביע נתניהו את עמדתו לפיה יש לשמור על מסגרת גירעון נמוכה מ-3% מהתוצר. לפיד הביע אמנם בפגישה הסכמה עקרונית לתת תוספות לתקציב הביטחון, אך רק כאלו הנוגעות לפעולות הקשורות במערך הלוחם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יאיר לפיד ובנימין נתניהו בדיון בהשתתפות רה"מ בעקבות חתימות 40 ח"כים בנושא יוזמת השלום הערבית. מאי 2013. עומר מירון
הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. נתניהו ולפיד בכנסת/עומר מירון

מנגד, ראש הממשלה התייחס במהלך הערב לנושא והבהיר כי יש להעביר למשרד הביטחון את הסכום אותו דורשים ראשיו, מבלי שהתנה זאת בדבר. "הכספים שהשקענו בביטחון תרמו לכלכלת המדינה", אמר נתניהו, שנשא דברים בכנס הסייבר הבינלאומי באוניברסיטת תל אביב.

"המיליארדים שהשקענו ב'כיפת ברזל' אפשרו לכלכלת ישראל להמשיך לתפקד במהלך המערכה האחרונה – ומנעו בריחה של השקעות מישראל. המיליארדים שהשקענו בגדר בדרום בלמו כליל את ההסתננות לישראל, גם של הג'יהאדיסטים מסיני. אני זוכר שהייתה ביקורת על ההשקעה ה'מופרזת' שלנו בביטחון, אבל אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא השקענו זאת". נתניהו הדגיש כי "לאור האיומים באזורנו אנחנו זקוקים להגדלה משמעותית של מיליארדים רבים בתקציב הביטחון, ויש לעשות זאת בדרך אחראית ללא גירעון גדול".

גורמים במערכת הביטחון נשמעו מעודדים מקריאתו של ראש הממשלה הערב להעניק תוספת תקציבית למשרד הביטחון. להערכתם, פניו של לפיד אינם לבחירות, ולכן הם מאמינים כי הוא ייאלץ להתיישר לפי דרישתו של נתניהו, ויעביר לבסוף את התוספת הנדרשת.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 23:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully