וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקה בצפון הרמה: נפילה בשטח פתוח ליד מרום גולן

יממה אחרי האזעקה בגליל, הופעלו הצופרים ביישובי צפון הגולן. אותרה נפילה אחת שלא גרמה לנזק או לנפגעים. ההערכה בצה"ל היא שזו זליגה נוספת מהלחימה בסוריה

לחימה במחוז קוניטרה – רמת הגולן, סוריה – 31 באוגוסט 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
לחימה ברמת הגולן הסורית, החודש/מערכת וואלה! NEWS, EPA

אזעקה נשמעה אמש (שישי) ביישובי צפון רמת הגולן, אלוני הבשן, מרום גולן, עין זיוון ואורטל. זוהתה נפילה אחת בשטח פתוח באזור מרום גולן, שלא גרמה לנפגעים או לנזק. ההערכה בצה"ל היא שמדובר בזליגה מהלחימה בסוריה. בשבועות האחרונים התרבו המקרים שבהם נרשמו נפילות בשטחי הגולן, וזאת בעקבות החרפת הקרבות שבין צבא אסד לבין כוחות המורדים שהשתלטו על שטחים בקרבת הגבול עם ישראל, ואף על מעבר קוניטרה.

"אנחנו שומעים בומים כל היום ואלה קולות שגרתיים כבר שנתיים. לא יודעים להבחין אם הם בשטח סוריה או בשטח ישראל", אמר לוואלה! חדשות שפי מור, מנהל תיירות מרום גולן. לדבריו, התושבים והתיירים ירדו למקלטים ונכנסו לממ"דים.

עוד בוואלה! חדשות:
מכתב הנגד לסרבני 8200: "פעולותינו מצילות חיים"
בדואי איים על חייל בצאלים בסכין, נורה ונפצע קשה
"כולם בשביל אחד": האפליקציה שתציל אתכם מצרה

האירוע הגיע יממה בלבד אחרי שאזעקות הופעלו באצבע הגליל. האזעקות הופעלו בשורת יישובים בהם קריית שמונה, מנרה ומטולה קרוב לשעה 21:00 בערב - אולם אחרי זמן קצר הודיע דובר צה"ל שמדובר באזעקת שווא. האזעקות, שבועיים בלבד מאז הסתיים מבצע "צוק איתן", הבהילו תושבים רבים בצפון.

ביום חמישי שעבר הופעלה האזעקה בצפון הגולן בצהרי היום, והתלמידים בבתי הספר האזוריים נאלצו להיכנס למרחבים מוגנים. לא היו נפגעים. יומיים קודם לכן התפוצצה פצצת מרגמה שנורתה מסוריה באזור תל חזקה. פצצת מרגמה נוספת התפוצצה בשטח סוריה. גם יום קודם התפוצצה פצצת מרגמה בצדו הישראלי של הגבול, במעבר קוניטרה. בכל המקרים לא היו נפגעים. בשבוע שעבר נפצעו קצין ואזרח מירי תועה מסוריה.

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully