וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב הסרבנים של 8200: "לא מסוגלים לפגוע במיליונים"

12.9.2014 / 6:00

43 חיילי מילואים בעבר ובהווה ביחידה כתבו לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולראש אמ"ן שהם מתנגדים "לקחת חלק בפעולות נגד פלסטינים בשטחים, שלא נעשות לשם הגנה עצמית, אלא לשם ביסוס השלטון הצבאי"

מחנה גלילות. מאי 2014. יותם רונן
"איננו מסוגלים מצפונית להמשיך ולשרת את המערכת הזו". בסיס גלילות/יותם רונן

43 חיילי מילואים שמשרתים או שירתו בעבר ביחידה 8200 של חיל המודיעין שלחו אתמול (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לרמטכ"ל בני גנץ ולראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי, שבו כתבו כי הם מסרבים להמשיך לשרת במילואים ולהשתתף בפעולות נגד פלסטינים.

"אנו מסרבים להיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים", כתבו החיילים. "איננו מסוגלים מצפונית להמשיך ולשרת את המערכת הזו ולפגוע בזכויותיהם של מיליוני בני אדם. לכן, אלה מביננו שהם חיילי מילואים, מצהירים שיסרבו לקחת חלק בפעולות נגד הפלסטינים".

החותמים הצהירו במכתב שנשלח כי הם אינם רואים בפעולות של צה"ל ביהודה ושומרון פעולות שנעשות מתוך הגנה עצמית, כי אם "בבחירה להמשיך ולבסס את השלטון הצבאי על הפלסטינים". לדבריהם, "קיימת תפיסה שהשירות בחיל המודיעין נטול דילמות מוסריות ותורם אך ורק לצמצום האלימות והפגיעה בחפים מפשע, אולם במהלך השירות הצבאי למדנו כי המודיעין הוא חלק בלתי-נפרד מהשליטה הצבאית בשטחים. האוכלוסייה הפלסטינית, הנתונה במשטר צבאי, חשופה לגמרי לריגול ולמעקב של המודיעין הישראלי. בניגוד לאזרחים ישראלים או לאזרחי מדינות אחרות, אין פיקוח על שיטות האיסוף, המעקב והשימוש במידע המודיעיני ביחס לפלסטינים, בין אם הם מעורבים באלימות ובין אם לא".

עוד ידיעות בנושא צבא וביטחון
חשש בעוטף עזה: חמאס יחדש את הירי בראש השנה
סוכל פיגוע: פלסטיני ניסה לדרוס חיילים ליד אריאל
מדוע ישראל חוששת לחסל את משעל?

הלווייתם של שני הצעירים הפלסטינים שנהרגו מאש צה"ל בהפגנות יום הנכבה, רמאללה, מאי 2014. יותם רונן
"מתדלקים עוד אלימות ומרחיקים את סיום הסכסוך". הפגנה ביום הנכבה ברמאללה/יותם רונן

עוד כתבו הסרבנים: "מידע שנאסף ונאגר פוגע בחפים מפשע ומשמש לרדיפה פוליטית וליצירת פירוד בחברה הפלסטינית, באמצעות גיוס משתפי פעולה והפניית חלקים מהחברה הפלסטינית נגד עצמה. במקרים רבים, המודיעין מונע משפט צדק מנאשמים שעומדים לדין בבתי משפט צבאיים מבלי שייחשפו לראיות נגדם. המודיעין מאפשר שליטה מתמשכת על מיליוני אנשים, פיקוח מעמיק וחודרני ופלישה לרוב תחומי החיים. כל אלה לא מאפשרים חיים נורמליים, מתדלקים עוד אלימות ומרחיקים את סיום הסכסוך". החיילים חתמו את המכתב בקריאה לחיילי חיל המודיעין, בהווה ובעתיד, "להשמיע את קולם נגד העוולות האלו ולפעול על מנת להביא להן קץ. אנו מאמינים שגם עתידה של ישראל תלוי בכך".

סרן דניאל, מיוזמי המכתב, התייחס לצעד שנקטו הוא וחבריו ליחידה. "ההחלטה לסרב היא קשה. זה צעד ששקלנו בכובד ראש, אבל אנחנו מרגישים חובה לקחת אחריות על המעשים שביצענו במהלך השירות הצבאי שלנו", הסביר. "לצערנו, התפקיד של יחידה 8200 כלפי הפלסטינים אינו מסתכם בהגנה על אזרחי ישראל, אלא מהווה כלי מרכזי בשימור והעמקת השלטון הצבאי ושמירת הסטטוס קוו. עבודת היחידה פוגעת יום-יום בחפים מפשע, ולכן איני יכול מצפונית להמשיך לקחת בה חלק".

סמלת נועה, שגם היא חתמה על המכתב, סיפרה: "מדובר בהחלטה מצפונית, שנולדה מתוך התבוננות עמוקה וכואבת על חלקה של היחידה בפגיעה הנמשכת בזכותם של כל כך הרבה אנשים לחיות חיים של כבוד וחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דובר צה"ל: "הטענות העולות אינן מוכרות"

מדובר צה"ל נמסר: "יחידה 8200 פועלת מיום הקמתה לאיסוף מודיעין המאפשר לצה"ל ולגופי הביטחון למלא את משימותיהם, ומסייע מדי יום בהגנה על אזרחי מדינת ישראל. היחידה פועלת באמצעים מגוונים ובזירות רבות, תוך הפעלת שיטות וכללים המכוונים לצורכי המודיעין ולצרכיו בלבד. המשרתים ביחידה מוכשרים לאחר תהליך איתור קפדני, בהכשרה שאין לה אח ורע בקהילת המודיעין בארץ ובעולם, שבמהלכה מוטמע בתכנים הנלמדים דגש מיוחד על תחומי האתיקה, המוסר ונוהלי העבודה. הללו מיושמים הלכה למעשה במהלך שירותם של החיילים והקצינים ביחידה, ואלו זוכים לבקרה מתמדת של מפקדים בדרגות שונות.

"הטענות הקונקרטיות העולות בכתבה אינן מוכרות באגף המודיעין. פניית החתומים לכאורה על מכתב זה לכלי התקשורת, בטרם הפנו טענותיהם אל מפקדיהם או אל הגורמים הרלוונטיים בצה"ל, תמוהה ומעלה ספק באשר לרצינות הטענות. לאורך השנים, ובשנים האחרונות במיוחד, זוכה היחידה להערכה יום-יומית שפעמים רבות באה לידי ביטוי באותות הערכה, בצל"שים ובפרסי ביטחון ישראל. באשר לטענות הנוגעות לפגיעה בחפים מפשע, תהליך אישור המטרות בצה"ל הוא ארוך וקפדני ומביא בחשבון גם את נושא הבלתי-מעורבים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully