וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: חמאס משקם את המנהרות ואת מאגר הרקטות

7.9.2014 / 17:23

לדבריו, הארגון חידש גם את ניסיונותיו להבריח נשק לרצועה, והוא עוסק בייצור רקטות באמצעות 40% אמצעי הייצור שנותרו בידיו עם תום המבצע. בישראל לא יודעים עדיין אם יתחדשו שיחות ההסדרה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי

חמאס החל לשקם את מנהרות התקיפה שלו שנפגעו במהלך המלחמה בעזה – כך אמר היום (ראשון) גורם מדיני בכיר בירושלים. לדבריו, חמאס חידש גם את ניסיונותיו להבריח נשק לרצועה, והוא עוסק כל העת בייצור רקטות, באמצעות כ-40% מאמצעי ייצור הרקטות שלו, שנותרו בידיו לאחר תום המבצע. בישראל לא יודעים עדיין כיצד, אם בכלל, יתנהלו שיחות ההסדרה מול חמאס, שאמורות להתקיים בקהיר בשבועות הקרובים.

עוד בנושא
בזכות צוק איתן: הרבה פחות טביעות וילדים שנשכחו ברכב
הפתעה: זינוק בהכנסות המדינה ממסים ב-”צוק איתן”
התסכול מאחורי האיומים: האם חמאס יחדש את הירי לישראל?

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק מבקר בסוכת האבלים של משפחתו של מוחמד אבו שימאלה שחוסל. רפיח, 28 באוגוסט 2014. רויטרס
איש הזרוע הצבאית של חמאס מברך לשלום את סגן הלשכה המדינית של הארגון, אבו מרזוק/רויטרס

ביום שישי אמר ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה בנאומו במסגד שחלקו נהרס במחנה הפליטים שאטי, כי "העימות שלנו עם האויב אינו האחרון". לפי מקורות פלסטיניים ברצועה, הזרוע הצבאית של חמאס הבהירה להנהגה המדינית כי אם עד ל-25 בספטמבר לא יתחדש דבר ולא יינקט שום צעד שיקל על המצור על עזה, הרי שאנשיהם יחדשו את הירי לעבר ישראל. זאת על אף שהצמרת המדינית של חמאס מתנגדת לכך.

במהלך ביקורו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקהיר שהחל אתמול, הוא ניסה להבהיר לחמאס כי אם הזרוע הצבאית של הארגון תתעקש לשמור על נשקה ולא תפעל על פי הנחיית ממשלת הפיוס של אבו מאזן, שיקומה של עזה יועמד בסימן שאלה. "אם לא יאוחדו השלטון, הנשק והחוקים בגדה המערבית ובעזה, לא תהיה כל שותפות או שיח עם חמאס", אמר במהלך פגישה עם עיתונאים מצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ שלו, ריאד אל-מאליכי, במהלך ביקורם בקהיר, במסגרת כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, 07 בספטמבר 2014. רויטרס
אבו מאזן במהלך ביקורו בקהיר, במסגרת כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, היום/רויטרס

במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית סיפר כי בכוונתו להציג בפני הליגה הערבית את יוזמתו ואת תכניותיו מול ישראל: אם זו תסרב לשתף עמו פעולה, "כל האפשרויות פתוחות". בשבוע שעבר אמר לוואלה חדשות! גורם בכיר ברשות הפלסטינית שהרשות מתחילה מהלך ליוזמה מדינית שאם ישראל לא תצטרף אליה, משמעות הדבר היא שהתיאום הביטחוני ייעצר. אולי לא בחודשיים הקרובים, אך כן במהלך 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully