וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצמ"ר התפוצץ בצפון רמת הגולן, תלמידים ירדו למקלטים

הנפילה הייתה בשטח פתוח, ולא היו נפגעים. לפני כן נשמעה אזעקה. ככל הנראה, מדובר בזליגה של מלחמת האזרחים בסוריה. צה"ל תקף את העמדה שממנה בוצע הירי

צבא סוריה תוקף מורדים בעיר העתיקה של קוניטרה. 29 באוגוסט 2014. AP
קרבות בין צבא אסד לבין המורדים ברמת הגולן, השבוע/AP

פצצת מרגמה התפוצצה בצהריים (חמישי) בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים. ההתפוצצות הייתה בסביבות 13:15, אחרי אזעקה שנשמעה במרכז רמת הגולן ובצפונה, ביישובים אורטל, אלוני הבשן, יונתן, מרום גולן, עין זיוון וקשת. עם הישמע האזעקה ירדו תלמידים בבתי הספר באזור למקלטים.

ככל הנראה, מדובר בזליגה של הקרבות בין צבא סוריה לבין המורדים האיסלאמיסטים מארגון "ג'בהת א-נוסרה" שהשתלטו לאחרונה על שטחים בקרבת הגבול עם ישראל. זמן קצר אחרי התפוצצות הפצמ"ר חזרו לשגרה באזור. צה"ל הגיב על הירי, ותקף בטיל תמוז את העמדה שממנה הוא בוצע. דובר צה"ל מסר כי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. בצה"ל אמרו כי הם רואים בצבא הסורי הגורם האחראי לכל ירי לעבר ישראל.

בימים האחרונים תכפו המקרים שבהם התפוצצו פצמ"רים בצדו הישראלי של הגבול. שלשום בערב התפוצצה פצצה מרגמה שנורתה מסוריה באזור תל חזקה. פצצת מרגמה נוספת התפוצצה בשטח סוריה. גם יום קודם התפוצצה פצצת מרגמה בצדו הישראלי של הגבול, במעבר קוניטרה. בכל המקרים לא היו נפגעים. בשבוע שעבר נפצעו קצין ואזרח מירי תועה מסוריה.

עוד בוואלה! חדשות:
220 אלף שקל מעזה: כך תוכנן ובוצע רצח שלושת הנערים
הפסקת האש הדרמטית בין נתניהו לבנט
נחש קוברה לבקן ומסתורי משגע את לוס אנג'לס

קרבות מהצד הסורי של גבול ישראל וסוריה. ספטמבר 2014. ג'יליס
אש בצד הסורי של רמת הגולן, השבוע/ג'יליס

הקרבות בין צבא אסד לבין המורדים ברמת הגולן הסורית החריפו לאחרונה, עד שהאחרונים הצליחו למעשה לכבוש את רוב הבסיסים באזור. גם כוחות האו"ם המוצבים שם כותרו, ו-43 מחיילי אונדו"ף מפיג'י נחטפו והם מוחזקים בשבי המורדים. נוסף על כך, המורדים הצליחו להשיג שליטה על מעבר הגבול בקוניטרה. בהמשך דווח כי צבא סוריה השתלט מחדש על חלקים מהעיר העתיקה.

במערכת הביטחון הזהירו השבוע כי מי שיירה לעבר ישראל ,ייפגע מאש צה"ל. "צה"ל יירה על מי שיורה", אמר גורם ביטחוני. עם זאת, אותו גורם ציין כי הירי אינו מכוון, וכי הזליגה מקורה בצבא סוריה שמנסה לפגוע במורדים.

לדברי גורמי ביטחון, כוחות המורדים באזור קוניטרה ובדרום רמת הגולן מונים כ-300 לוחמים חמושים, כולם בני המקום. עם זאת, הסיכוי שהנשיא בשאר אסד יחזיר את השטח לשליטתו הוא קלוש, לנוכח כישלון הצבא במתקפות הנגד בדרעא, בנעווא ובפלוג'ה. למרות החשש, לפי גורם ביטחוני, לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דעאש) הקיצונים רחוקים מגבול ישראל. אלה פועלים במזרח סוריה ובצפונה.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com
לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully