וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה ח"כים הטריחו את עצמם לסיור בעוטף עזה?

3.9.2014 / 14:26

מתוך 13 חברי ועדת החינוך, רק בודדים הגיעו לסיור ביישובים שהיו עד לפני כשבוע תחת אש. תושבת אשכול: "זה מראה כמה מהר שוכחים אותנו". יו"ר הוועדה מצנע: "לכל אחד סדר עדיפויות אחר"

נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. יותם רונן
"נדמה להם שעברנו הלאה, אבל אנחנו עדיין עמוק בתוך המשבר". פגיעת רקטה במועצה האזורית אשכול לפני כשבועיים/יותם רונן

כשבוע לאחר כניסתה של הפסקת האש בין ישראל וחמאס לתוקף, תוכנן סיור של ועדת החינוך של הכנסת במוסדות החינוכיים של יישובי עוטף עזה, אשר מתאוששים מימי הלחימה הממושכים. עם הגעתם היום (רביעי) של חברי הכנסת לסיור, התברר כי רק שניים מתוך 13 חברי הוועדה הפגינו נוכחות. יו"ר הוועדה, ח"כ עמרם מצנע (התנועה), הגיע ביחד עם ח"כ שמעון אוחיון (ישראל ביתנו) למועצה האזורית אשכול, שם הם סיירו בבתי ספר ובגנים. כמו כן, הם ערכו ביקור ניחומים אצל משפחתו של זאב (זאביק) עציון מקיבוץ נירים, אשר נהרג לפני כשבוע מפגיעת פצצת מרגמה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד
"בנט ניגח את גנץ בקבינט עם מידע שקיבל מקצינים בכירים"
אלפים ליוו את שחר למנוחות: "פרידה מגיבור"
חשש בצה"ל: עיכוב בפתיחת עיר הבה"דים בשל המבצע

ועדת חוץ וביטחון בכנסת, הבוקר, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
הגיע בגפו לקיבוץ בארי. מצנע/נועם מושקוביץ

התושבים אמרו כי לביקור של חברי הכנסת הייתה חשיבות גדולה עבורם. לטענתם, חברי הוועדה היו צריכים לראות במו עיניהם את המצב בבתי הספר ביישובים לאחר המבצע. "יש לנו הרגשה שקצת הזניחו את הדרום", אמרה ילנה סנטלבה. "זה מראה כמה מהר שוכחים אותנו", אמרה לילך, חברת קיבוץ בארי שבמועצת אשכול, אליו הגיע מצנע לבד לגמרי לאחר שח"כ אוחיון כבר נטש את הסיור. "נדמה להם שעברנו הלאה, אבל אנחנו עדיין עמוק בתוך המשבר".

מצנע התייחס לחוסר הנוכחות של חברי הוועדה בסיור, זאת על אף שהם קיבלו אליו הזמנה כבר לפני כמה ימים, בסמוך לכניסתה של הפסקת האש לתוקף. "יש כאלה שנמצאים בשליחות מחוץ לארץ, יש כאלה נמצאים היום בוועדת הכספים בכנסת", אמר, "אבל אני פה ואני מייצג את הוועדה. לכל אחד יש סדר עדיפויות אחר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שריפה פרצה כתוצאה מנפילת רקטה במועצה האזורית אשכול. כיבוי אש מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
"הזניחו את הדרום". שריפה מנפילת רקטה במועצת אשכול לפני כשלושה שבועות/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי אש מחוז דרום

בתוך כך, מצנע התייחס בסיור למצב המדיני שלאחר המבצע ואמר כי לדעתו "לא הפנימו את הלקח, שבכוח צבאי אי אפשר לנהל את הסכסוך". לדבריו, "ללא תהליך מדיני המפלגה תצטרך לשקול את צעדיה. 'התנועה' הצטרפה לממשלה בתנאי שתהיה התקדמות במשא ומתן המדיני ותהיה הידברות".

רק הבוקר חוללו תושבי הדרום מהומה בוועדת הכספים של הכנסת, אשר עסקה בחוק המע"מ במקום בפיצוי לתושבי הדרום ובשיקום הכלכלה בנגב, שנפגעה מאוד בעקבות המבצע. עבור בעלי העסקי בדרום, הייתה זו עוד ראייה להזנחת תושבי האזור לאחר המלחמה. במשך דקות ארוכות לא התאפשר לנציגי הדרום לדבר בוועדה, וגורמים בה אף כיבו את המיקרופונים בהם ניסו להשתמש על מנת להביע את מחאתם.

ניסן סלומיאנסקי בישיבת סיעת הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
אפשר לבעלי העסקים לדבר - ומיד הודיע על הפסקת הדיון. סלומיאנסקי/נועם מושקוביץ

רק כעבור כרבע שעה, במהלכה נועצו יו"ר הוועדה, ניסן סלומיאנסקי, ונציגי האופוזיציה וחברת הקואליציה גילה גמליאל, התרצה סלומיאנסקי. הוא אפשר לבעלי העסקים לדבר, אך מיד לאחר מכן הוא הודיע על הפסקת הדיון והעברתו לחדר קטן אליו הורשו להיכנס רק חברי הכנסת, מה שרק ליבה את הוויכוח בין הצדדים.

מעין צוויג, יועצת עסקית תושבת שדה אברהם שבמועצת אשכול, תקפה את התנהלות חברי הכנסת בוועדה וטענה כי "נתנו לנו להרגיש כמו פורצים. רק אחרי שהבינו שיש לנו מה לומר, נתנו לנו לדבר אבל אז הפסיקו את הדיון. לא הייתה הקשבה. אנחנו לא באים ממסכנות. אנחנו חזקים, אבל אנחנו צריכים עוד חיזוק".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully