וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל חיסל לוחם דאעש שעבר לעזה להילחם בישראל"

לפי "אל-חיאת", סולטאן אל-חרבי לחם בשורות "המדינה האיסלאמית" בסוריה, אך לאחר שנחרד מהזוועות הסתנן מסיני לרצועה להילחם בצה"ל. הוא נפצע בתחילת "צוק איתן" אך המשיך להילחם עד שנהרג בתקיפה בשג'אעיה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

צה"ל חיסל פעיל של "המדינה האיסלאמית" במהלך מבצע "צוק איתן"? סולטאן פרחאן ראג'ח אל-חרבי, אזרח ערב הסעודית שהצטרף לשורות ארגון הטרור הקיצוני דאעש, נהרג לפני שבוע בתקיפת כלי רכב בשכונת שג'אעיה במזרח עזה. כך לפי דיווח בעיתון "אל-חיאת". ייתכן מאוד כי מדובר בתקיפת כלי רכב שדווחה ברחוב א-סחאבה בשכונה, שבה נהרגו ארבעה בני אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נלחם גם בתימן, בסומליה ובלוב. אל-חרבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווח, אל-חרבי, שהיה ידוע גם בכינויים "ח'אלד אל-ג'זראווי" ו"אבו מעאד' אל-חרבי", היה כלוא בארצו במשך יותר מחמש שנים. אחרי ששוחרר, הצטרף לארגון הסוני שהשתלט בחודשים האחרונים על שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה. בידיעה בנושא נכתב כי הוא לחם בסוריה במשך כחודשיים, אולם לאחר שחזה בפשעים שאנשי "המדינה האיסלאמית" עושים בשטחים שבשליטתם ובלחימה האכזרית בין הקבוצות היריבות, הוא החליט לעזוב את המדינה המשוסעת.

עוד בוואלה! חדשות:
חילופי אש כבדים בגולן הסורי בין צבא אסד למורדים
הבוקר: 2,105,394 תלמידים פותחים את שנת הלימודים
ארה"ב מגנה הפקעתם של 4,000 דונם באזור גוש עציון

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בבית הופתעו לשמוע על מותו של "סלמה"

לפי הדיווח, אל-חרבי נלחם בעבר גם בתימן, בסומליה ובלוב. מסוריה, שם היה בחודשים האחרונים, הוא עבר למצרים, וממנה הסתנן דרך מנהרות מסיני לרצועת עזה בשבועות הראשונים של מבצע "צוק איתן" כדי להצטרף ללחימה בישראל. בתקופת שהותו ברצועה, הוא היה ידוע בכינוי "סלמה". דווח כי אל-חרבי נפצע כבר בימיו הראשונים של המבצע, אך המשיך להילחם לצד ארגוני הטרור. אחיו של אל-חרבי אמר ל"אל-חיאת" כי בני המשפחה הופתעו כששמעו על מותו של אחיו, שנעדר מהבית זה כמה חודשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעה בני אדם נהרגו, ייתכן שאל-חרבי ביניהם. החיסול בשג'עיה בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודשים האחרונים פורסמו דיווחים רבים על פעילות של גורמי ג'יהאד קיצוניים ברצועת עזה ובצפון סיני. לפני כחודשיים דיווחו כלי תקשורת מצריים כי כוחות הביטחון עצרו 15 פעילי טרור המזוהים עם דאעש, אחרי שאלה עברו מהרצועה לחצי האי באמצעות מנהרה. לפי הדיווחים, הם תכננו להצטרף לקבוצות החמושות שכבר פועלות בצפון סיני ולהקים שם תא מקומי של הארגון. דווח כי ה-15 מחזיקים באזרחות פלסטינית, עיראקית וסורית.

גורם ביטחוני בסיני מסר לאתר "אל-יום א-סאבע" כי אותם חשודים נשאו ברשותם מכתבים למנהיגים של ארגוני הטרור הפועלים בחצי האי, בהם "אנסאר בית אל-מקדס", במטרה לבסס תא מקומי של דאעש באזור ולמשוך לוחמים זרים למאבק בכוחות הביטחון המצריים. הגורם הוסיף אז כי כוחות הביטחון ארבו לחשודים באזור הגבול וכיתרו אותם, לאחר שהצליחו להתחקות אחר הסתננותם לחצי האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully