וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חיילי או"ם פיליפינים שנלכדו על ידי חמושים חולצו תחת אש

30.8.2014 / 19:00

החיילים מהכוח הפיליפיני של האו”ם חולצו מאזור הגבול שעליו השתלטו החמושים. 43 חיילים או”ם מפיג’י עדיין בשבי המורדים. צה”ל נערך להכניס את כוחות האו”ם ארצה דרך שערים בגדר המערכת

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

קרב על הגבול: כ-30 חיילי או"ם פיליפינים מכוח אונדו"ף שהיו בימים האחרונים תחת מצור של חמושים איסלאמיסטים בגולן הסורי חולצו היום (שבת) תחת אש – כך אמרו גורמים רשמיים באו"ם לסוכנות הידיעות רויטרס. "הם חולצו בשלום, כ-30 מהם", אמר אחד הגורמים. גורמים רשמיים בפיליפינים אמרו כי לכל 72 החיילים שהיו נצורים שלום. לדברי אותם גורמים, יתר החיילים הפיליפינים עדיין תחת מצור של מורדים איסלאמיסטים. בידי המורדים גם 44 חיילי או"ם מפיג'י שנשבו שלשום.

עוד בוואלה! חדשות:
דאעש הוציאו להורג חייל לבנוני, חבריו מתחננים על נפשם
ניקול נהרגה ב"פגע וברח" - הנהג הנמלט טרם נעצר
"רוסיה במלחמה עם אוקראינה, ולמעשה עם כל אירופה"

שיירת שריון של כוחות האו"ם באזור מעבר קוניטרה. ג'יליס
כלי רכב משוריין של האו"ם באזור מעבר קוניטרה, הערב/ג'יליס

הבוקר תקפו המורדים הסורים שני מוצבים ברמת הגולן ובהם 75 חיילים פיליפינים מכוח אונדו"ף. בצהריים דיווחה רשת אל-ג'זירה כי לפחות חלק מהם החלו לנוס לכיוון ישראל. שעתיים מאוחר יותר אישר גורם ביטחוני שעשרות אנשי או"ם שהיו נצורים התקבלו בישראל. בצהריים העריכו כי בהמשך היום ייכנסו לישראל אנשי או"ם נוספים שנמלטו מהקרבות ומאימת המורדים.

שר ההגנה של הפיליפינים, וולטייר גזמין, אמר כי החיילים שברחו הותקפו הבוקר על ידי לוחמי ג'בהת א-נוסרה. הוא ציין כי האש נמשכה עד לשעות הצהריים המוקדמות. דובר צבא הפיליפינים הדגיש כי באזור "התנהל קרב יריות", אך הבהיר כי לחיילים שלום.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הצד הישראלי במעבר קונטרה, משקיפי האו"ם נמלטו לישראל,  30 באוגוסט 2014. קבוצת תקשורת צפון ביטחוני, מערכת וואלה! NEWS
פקחי האו"ם בצדו הישראלי של מעבר קוניטרה בגולן/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת תקשורת צפון ביטחוני

צבא סוריה עושה בימים האחרונים מאמץ נרחב בניסיון להתגבר על המורדים שהשתלטו על מעבר קוניטרה בגבול ישראל-סוריה השבוע. כוחותיו של הנשיא בשאר אסד תוקפים בעיקר באמצעות ירי ארטילרי ואש טנקים.

מהצד הישראלי ניתן לראות כי המורדים, בהם ארגון הג'יהאד העולמי ג'הבת א-נוסרה - שלוחת אל-קאעדה בסוריה - משיבים בירי טילי נ"ט מסוג אר.פי.ג'י.

בשל הלחימה, הוחלט בפיקוד הצפון לסגור מרחבים שלמים לאורך גדר המערכת בגבול הסורי ולהגביר את האכיפה כדי למנוע הגעה של סקרנים לאזור. גורם צבאי אמר הערב כי על אף הדיווחים של כלי תקשורת זרים, לא היה ירי לעבר הצד הישראלי מהצד הסורי. זמן קצר לאחר מכן נפלה פצצת מרגמה שזלגה מסוריה באזור הגדר בתל חזקה ופצצה נוספת נפלה בצידה הסורי של גדר ההפרדה. אין נזק ולא דווח על נפגעים.

שיירת שריון של כוחות האו"ם באזור מעבר קוניטרה. ג'יליס
מעבר קוניטרה, הערב/ג'יליס

במקביל, מתנהלים מגעים בין כוחות האו"ם בגולן הסורי לפיקוד הצפון והיחידה לקישור זרים באגף התכנון של צה"ל, על מנת לתאם הגעה של כוחות אונדו"ף לישראל. הצדדים בוחנים את האפשרות להעביר את החיילים ארצה דרך שערים בגדר המערכת ולא דרך מעבר קוניטרה. בשלב זה טוענים גורמים במערכת הביטחון כי האו"ם קרוב להבנה שתאפשר פתרון דיפלומטי למשבר 44 חיילי האו"ם מפיג'י. בכמה כלי תקשורת לבנוניים וסוריים פורסמו היום דיווחים לא מאומתים, שלפיהם החיילים כבר שוחררו ועושים את דרכם לישראל.

למרות החטיפה, העריך גורם ביטחוני כי אין בכוונת האו"ם להוציא מהאזור את כוחותיו, שממשיכים בשלב זה לאייש עמדות ברמת הגולן. גם בזמן משברים דומים בעבר עלה חשש כזה, אך האו"ם השאיר את כוחותיו בשטח בתיאום עם המשטר הסורי ועם המורדים. עם זאת, גם אם יוצאו הכוחות הבינלאומיים, צה"ל ערוך לכך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי ג'בהת א-נוסרה סמוך לגבול ישראל, ביום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנתיים האחרונות קיבלה אוגדת הבשן בפיקודו של תא"ל אופק בוכריס את אחריות ההגנה על הגבול הסורי. בנוסף לכך, נבנתה גדר מערכת מתקדמת הדומה לגדר בגבול המצרי, הוקם גדוד איסוף מודיעין שמתמחה בזירה הסורית והועברו לגזרה כוחות צבא איכותיים.

שיירת שריון של כוחות האו"ם באזור מעבר קוניטרה. ג'יליס
מעבר קוניטרה/ג'יליס

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 17:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully