וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לשחרר באופן מידי את חיילי האו"ם בסוריה"

29.8.2014 / 5:00

ארגון ג'בהת אל-נוסרה לקח בשבי 43 חיילים מכוח השמירה של האו"ם ברמת הגולן, אונדו"ף. רמטכ"ל צבא פיג'י: הקשרים שלנו עם גורמים בסוריה יביאו לשחרורם. בישראל חוששים מזליגת האש

צילום: רויטרס, עריכה: ניס פוקס

לוחמי ג'בהת א-נוסרה לקחו אתמול (חמישי) בשבי 43 חיילים מפיג'י של כוח השמירה של האו"ם ברמת הגולן (אונדו"ף) - כך אישרו גורמים באו"ם. 81 חיילים נוספים מהכוח הוגדרו "לכודים". בתמונות שצולמו אמש במעבר נראה אחד המורדים האיסלאמיסטים מניף את דגל א-נוסרה על אנטנה גבוהה.

ממשלת ארצות הברית גינתה הלילה באופן חריף את חטיפת החיילים ואת האלימות מצד הקבוצות החמושות. "אנו דורשים את השחרור המידי ללא תנאים של חיילי האו"ם, וקוראים לכל הצדדים להימנע מאיום על כוחות אונדו"ף ומהפרעה במשימתם", נמסר בהודעה רשמית. "אנו שבים ומדגישים את תמיכתנו המלאה לאונדו"ף במאמצים לשמירת הפסקת האש ברמת הגולן, ומודים לחיילים האמיצים הלוקחים חלק במשימה".

רמטכ"ל צבא פיג'י, מוססה טיקויטוגה, מסר כי הוא בטוח ש-43 החיילים שנלקחו בשבי ישוחררו בקרוב, וציין כי הקשרים הטובים של הכוחות עם גורמים ברמת הגולן הסורית יסייעו בכך. "הייתי ממליץ להגביר את כוחותינו בסוריה", הוסיף, על רקע קריאות להסיג את כוחות האו"ם מהמדינה, "אם אנחנו לא נעשה זאת, מי עוד בעולם ירצה לעשות זאת?".

טרוריסטים על גבול ישראל - כותרות אחרונות:
43 חיילי או"ם נחטפו בידי ארגון טרור בגולן הסורי
שקט מתוח בצפון: "לא צריך לעצור הכול בגלל טיל"
הקצין שנפצע טיפל בפצועים ממלחמת האזרחים

פקח או"ם בעמדת תצפית על סוריה בהר בנטל ברמת הגולן. אוגוסט 2014. AP
חייל של כוחות האו"ם ברמת הגולן/AP

בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר מסר אמש כי המצב בגבול ישראל-סוריה "מדאיג", אך ציין: "ברור לנו שהצבא הסורי לא רוצה לדרדר את המצב והוא נזהר מאוד מזליגה של אש לצד הישראלי". לדברי הגורם, "צה"ל עוקב אחר הנעשה בצד הסורי ונערך לכל התפתחות".

כמו כן, גורמים בכירים בצה"ל העריכו כי צבא סוריה לא ישלים עם ההשתלטות של ארגון ג'בהת א-נוסרה המסונף לאל-קאעדה על מעבר הגבול בקוניטרה, ויצא למתקפה נגד החמושים המאיישים את המעבר ואת האזור. צה"ל נערך בכוחות מתוגברים בצדו הישראלי של המעבר ולאורך הגבול עקב חשש שהאש תזלוג שוב לשטח הישראלי, או שחוליות של מורדים ינסו לדרדר את המצב הביטחוני בגזרה באמצעות ירי על כוחות צה"ל.

על החשש מהנעשה בגבול יכול להעיד הסיור שערך אתמול הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בעוצבת הבשן ברמת הגולן. מפקד העוצבה, תת-אלוף אופק בוכריס, ומפקד חטיבת הגולן, אלוף-משנה גיא שפרן, סקרו את ההתפתחויות בקרבת גדר הגבול. שלושת המפקדים ביקרו במוצב אביטל ונפגשו עם לוחמי "עיט", גדוד האיסוף של הגזרה. הרמטכ"ל ביקר גם בעין זיוון ונפגש עם בעלי העסק שנפגע שלשום מפגז שנורה משטח סוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמושים מ"ג'בהת א-נוסרה" שכבשו את האזור הסמוך לגבול ישראל, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקרבות הקשים שהתרחשו שלשום בקוניטרה היו החריגים ביותר שנרשמו לאורך הגבול עם ישראל מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה במרץ 2011. קצין צה"ל ואזרח ישראלי נפצעו כתוצאה מזליגת הפצמ"רים ופגזי הטנקים לשטח ישראל. אתמול בבוקר החליט צה"ל לסגור באופן זמני את כביש 98 לתנועה בקטע שבין צומת בראון למושב אלוני הבשן. חקלאי קיבוץ עין זיוון המעבדים את מטעיהם הסמוכים לגבול בעמק קוניטרה לא הורשו לרדת למטעים, וגם אתרי תיירות פופולריים – הפארק הוולקני, מצפה קוניטרה והר בנטל – נסגרו למטיילים.

מעבר קונטרה מהצד הסורי. אוגוסט 2014. דרור עינב
אש בצד הסורי של רמת הגולן, שלשום/דרור עינב

היו מי שהביעו התנגדות לסגירת האתרים. "אני לא מבין את ההיגיון", אמר שפי מור, מנהל תיירות מרום גולן, שמתוקף תפקידו מנהל גם את התיירות בהר בנטל. "שלשום בצהריים, כשהקרבות בקוניטרה נמשכו, כבר פתחו את הר בנטל. הבוקר שקט כאן, ולמרות זאת החליטו לסגור את ההר. בשפת הצעירים קוראים לזה 'אפטר שוק'. הייתה מסיבה, המסיבה הייתה ללא שליטה, אז עכשיו כשהמסיבה נגמרה סגרו את ההר", הוא הסביר.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully