וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט מתוח בצפון: "לא צריך לעצור הכל בגלל טיל"

28.8.2014 / 10:40

זליגת הלחימה בסוריה לגולן הובילה למגבלות על התושבים גם הבוקר. אתרי תיירות נסגרו. 10% ממזמיני הצימרים ביטלו, אך בצפון לא מתרגשים: "על תל אביב נורו יותר טילים"

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

אחרי למעלה מיממה של לחימה קשה בין צבא אסד לכוחות האופוזיציה בסוריה, הבוקר (חמישי) מדווחים תושבי צפון רמת הגולן על שקט מתוח. בשל החשש מחידוש הלחימה ומזליגה נוספת של האש לשטח ישראל, גם הבוקר החליט צה"ל לסגור זמנית את כביש 98 לתנועה בקטע שמצומת בראון ועד לאלוני הבשן. חקלאי קיבוץ עין זיוון המעבדים את מטעיהם הסמוכים לגבול בעמק קוניטרה לא הורשו גם הבוקר לרדת למטעים, וגם אתרי התיירות הפופולאריים - הפארק הוולקני, מצפה קוניטרה והר בנטל - נסגרו הבוקר למטיילים.

מתיחות בצפון - כותרות אחרונות
דיווח: צבא אסד תקף את עמדות המורדים בגבול ישראל
פצוע קל בפיצוץ פגז טנק סורי בצפון רמת הגולן
המורדים השתלטו על מעבר קוניטרה; "לעבוד במטע - כמו קרב"

מעבר קונטרה מהצד הסורי. אוגוסט 2014. דרור עינב
"צריך גם לזכור שזאת הייתה זליגה ולא ירי מכוון". אזור קוניטרה, אתמול/דרור עינב

"אני לא מבין את ההיגיון. אתמול בצהריים כשהקרבות בקוניטרה נמשכו, כבר פתחו את הר בנטל. הבוקר שקט כאן ולמרות זאת החליטו לסגור את ההר", אמר שפי מור, מנהל תיירות מרום גולן, שמתוקף תפקידו מנהל גם את התיירות בהר בנטל. "בשפת הצעירים קוראים לזה 'אפטר שוק'. הייתה מסיבה, המסיבה הייתה ללא שליטה, אז עכשיו כשהמסיבה נגמרה סגרו את ההר", הוסיף.

הקרבות הקשים שהתרחשו אתמול בקוניטרה היו החריגים ביותר שנרשמו לאורך הגבול עם ישראל, מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה. קצין צה"ל ואזרח ישראלי נפצעו אתמול כתוצאה מזליגת הפצמ"רים ופגזי הטנקים לשטח ישראל, והדבר הצליח לראשונה לפגוע גם בתיירות. "אתמול היו ביטולים לצימרים במרום גולן, אבל אנחנו מדברים על 10% בלבד. התפוסות לסוף השבוע עומדות כעת על 80%", הוסיף מור. "אנחנו קיבלנו בעיקר טלפונים של אנשים שהתעניינו במה שקורה בשטח ועד כמה האירועים ישפיעו על החופשה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פינוי קצין צה"ל שנפצע מפצמ"רים ברמת הגולן מהגבול הסורי, אוגוסט 2014. חדשות MivzakLive, מערכת וואלה! NEWS
אמש נפצעו מהירי התועה, שני בני אדם/מערכת וואלה! NEWS, חדשות MivzakLive

בקיבוץ עין זיוון הסמוך לא נרשמו אמנם ביטולים של חדרי אירוח אבל שם מביעים חשש כי אם המתיחות תימשך, היא תיתן את אותותיה בענף התיירות. "כרגע אין עדיין ביטולים, אבל אם המצב יימשך עוד יום – יומיים – שלושה, אז יכול להיות שהמצב בענף התיירות שלנו ישתנה", אמר עמי ובר, מנהל הקהילה של קיבוץ עין זיוון. "הרבה אנשים שהזמינו חדרים מתקשרים אלינו, מתעניינים במתרחש ומביעים את החששות שלהם. אבל אלה חששות רגילים לחלוטין והם לא היו שונים בהרבה מהשאלות שקיבלנו בחודשיים של הלחימה בעזה. שואלים האם יש מקלט באזור, או האם יש ממ"ד. זה נכון שאתמול פגע כאן פגז טנק שגרם לפציעתו של אזרח ישראלי, אבל בחודשיים האחרונים הגיעו הרבה יותר טילים לתל אביב מאשר אלינו".

ובר הוסיף כי "צריך גם לזכור שזאת הייתה זליגה ולא ירי מכוון. ההבדלים הם מאוד משמעותיים גם מבחינת ההרגשה של התושבים פה. כנראה שזה אירוע חד פעמי, אבל אנחנו מוכנים לכל דבר. בכל מקרה כולנו חזרנו לשיגרה מלאה חוץ מאזור עמק קוניטרה ומצפה רונן (מצפה קוניטרה - ע.ח). לא צריך לעצור הכל בגלל טיל שנופל כאן, אחרי מאות טילים שנפלו בכל הארץ".

מטוס סוחוי של חיל האוויר הסורי מטיל פצצות ליד תפנתאז שבצפון-מערב סוריה. רויטרס
תושבים באזור הגבול דיווחו כי מטוסי צבא סוריה הפציצו הלילה את העמדות שתפסו המורדים בקוניטרה/רויטרס

גם התיירים לא מתרגשים. עדנה קרידו, ודינה ואליק סולומון מרמלה מתארחים עם משפחותיהם בצימרים מרום גולן. "הגענו לכאן היום. התקשרנו לכאן אתמול לשאול אם יש ממ"דים, אבל לא חששנו להגיע", סיפרו היום לוואלה! חדשות. "אמרו לנו שהכל בסדר חוץ מהבומים ששומעים מידי פעם. באמת אנחנו רואים שהכל בסדר. אחרי מה שעברנו במלחמה במרכז באמת שקט כאן מאוד. אנחנו מקווים שימשיך ככה".

סעיד סרול מתארח גם הוא עם משפחתו בצימרים במרום גולן: "ממה יש לנו לחשוש? ישראלים לא צריכים לחשוש. בכל מקום בארץ יש והייתה מתיחות ואלה הם החיים שלנו כאן. זאת המדינה שלנו".

גם מני הגיע עם אשתו מירושלים לסוף שבוע בגולן. בשעה שהשקיף ממרומי הר בנטל על הקרבות של צבא אסד מול המורדים בקוניטרה אמר כי למרות מגבלות התנועה באזורי הקרבות הטיול והנופש שתכנן עם אשתו מתנהל כמתוכנן. "המקום היחיד שאנחנו לא יכולים לבקר בו כרגע הוא מצפה קוניטרה ויש כל כך הרבה אתרים יפים בגולן כך שזה ממש לא נורא. אנחנו משקיפים לקרבות מכאן, מהר בנטל וזה מוסיף עניין. לראות בעיניים את מה שאנחנו שומעים בחדשות".

לאחר התקריות אתמול, בהן נפצעו שני בני אדם, הבוקר דיווחו תושבים באזור הגבול וגורמים בקרב המורדים לסוכנות הידיעות רויטרס, כי מטוסי צבא סוריה הפציצו הלילה עמדות שתפסו המורדים באזור מעבר קוניטרה. גורמים אחרים מקרב כוחות המורדים טוענים כי למרות ההפגזות, הארגונים מצליחים "להחזיק מעמד בשטח".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully