וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגים מהפצמ"ר באשכול: הרבש"צ ורכז ההשקיה

מותו של הרבש"צ זאב עציון נקבע זמן קצר אחרי שנפצע. הוא הותיר אישה ו-5 ילדים. שעות אחרי האירוע מת מפצעיו בבית החולים שחר מלמד. הוא הותיר אישה ו-3 ילדים. "איבדנו חברים יקרים"

צילום: ניב אהרונסון, בני ואינר, שי מכלוף, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

יום קשה ביותר בקיבוץ נירים: שניים מחברי הקיבוץ שבמועצה האזורית אשכול נהרגו אמש (שלישי) מפגיעת פצמ"ר ששוגר שעה קלה לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו ופונו לבית החולים: אחד מהם פונה במצב קשה מאוד, אחד במצב בינוני ושניים נוספים פונו במצב קל. בעת פינוים נמשך הירי הכבד מרצועת עזה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
חמאס: הגענו להסכמות עם ישראל על הפסקת אש ארוכת טווח
רקטה פגעה בגן ילדים באשדוד: ”לא נפתח שנת הלימודים”
”ספגנו פגיעה בלי שנשמעה אזעקה, זה חוסר אונים”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התנדב במד"א 30 שנה. זאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד משני ההרוגים הוא זאב (זאביק) עציון, בן 55, ששימש במשך שנים רבות רבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי) של הקיבוץ. הוא נפצע אנושות ומותו נקבע במקום. לאורך הטיפול בו ובעת פינוי הפצועים נמשכו מטחי הרקטות ופצצות לעבר יישובי עוטף עזה בכלל, ולמועצה האזורית אשכול בפרט.

עציון הותיר אחריו רעיה, נאווה, וחמישה ילדים, מעיין, גיל, עומר, טל ונטע. בקיבוץ סיפרו הלילה כי עציון התנדב ב-30 השנים האחרונות במד"א כנהג אמבולנס בקיבוץ. "הוא היה פעיל מאוד חברתית ותרבותית בקיבוץ. כל מה שעשה - עשה תמיד עם חיוך גדול על השפתיים וטוב לב שופע", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחר מלמד, תושב קיבוץ נירים שנהרג מפגיעת פצמ"ר. 26 באוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
"מכה קשה נוספת וכואבת". שחר מלמד/באדיבות המשפחה

ההרוג השני הוא שחר מלמד, בן 43, בנם של ותיקי הקיבוץ. מלמד נפצע באירוע באורח אנוש ומת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הוא הותיר אחריו רעיה, ענת, ושלושה ילדים, שחף, עינב וגפן. מלמד עבד שנים ארוכות בשדות הקיבוץ בתחום ההשקיה ושימש רכז ההשקיה בענף גידולי השדה וכן מנהל המוסך המקומי. בקיבוץ אמרו הלילה כי מותו הטרגי "מהווה מכה קשה נוספת וכואבת לקיבוץ נירים, לחבריו ולתושביו".

בקיבוץ אמרו עוד כי הם "מחבקים את משפחותיהם, את הנשים, את הילדים ואת ההורים של חברינו היקרים שאיבדנו".

דמיר לנצר, חשמלאי שהגיע לקיבוץ נירים לצורך תיקון תקלות בקו מתח גבוה ביישוב, נפצע קל באורח באירוע ואושפז בסורוקה. הוא סיפר לוואלה! חדשות: "בבוקר נפל פצמ"ר על כבלי החשמל. הגענו לשם, כמה צוותים מחברת קבלן שמתקנת כבלים. לקראת הצהריים הגענו לשם ועבדנו. בסביבות שעה 19:00 נפל הפצמ"ר. אני בדיוק רצתי למרחב מוגן, לא הספקתי להגיע אליו ורסיס פגע ביד שלי. האנשים של הקיבוץ היו לידי, המראות היו קשים מאוד. היה לי נס, בהחלט היה לי נס שלא נפגעתי מהדבר הזה".

הרוג ו- 6 פצועים מנפילת פצמ"ר במועצה האזורית אשכול. אוגוסט 2014. דוברות מד"א, מד"א
צוות מד"א בזירת האירוע, אתמול/מד"א, דוברות מד"א

דובר נירים, דדי רובינשטיין, התייחס אמש לאירוע, בטרם נודע על ההרוג השני: "בסביבות השעה 18:00, כתוצאה ממטח רקטות, נפגעו ארבעה מחברי הקיבוץ ושני עובדי חברה קבלנית שעסקו בתיקון תקלת חשמל שהייתה ביישוב כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בשעה מוקדמת יותר. כולם שהו שם מתוקף תפקידם ולא הספיקו להגיע למרחב המוגן. ביישוב פועל צוות החירום שנותן מענה לתושבים, בסיוע גורמי צבא ומועצה".

"זה יום קשה מאוד בקיבוץ", הוסיף רובינשטיין. "איבדנו חבר יקר. אנחנו רק מתחילים להתמודד עם המצב. ידענו כבר אבידה של חבר קיבוץ שנהרג במפעל מפצמ"ר. השכול מלווה אותנו. אין נוסחה לאיך מתמודדים על המצב. הקהילה תומכת במשפחות ואני מקווה שכך נדע לעבור את היום הקשה".

לדבריו, "יש שחיקה של התושבים. הקיבוץ שלנו עם קהילה חזקה ועדיין אנחנו תקופה ארוכה תחת מטחי ירי בלתי פוסקים. אנחנו מבקשים מהממשלה לעשות כל מה שצריך כדי שתסיר את אי הוודאות שאופפת אותנו".

בקיבוץ מספרים כי עציון היה איש אהוב שמילא את תפקידו בצורה מקצועית במשך שנים. הוא התנדב במד"א יותר מ-30 שנה, שימש כנהג אמבולנס ביישוב והיה פעיל חברתי שפעל תמיד בחיוך ובאהבה. עציון הותיר אחריו את אשתו, נאווה, ואת חמשת ילדיהם: מעיין, גיל, עומר, טל ונטע.

ראש מועצת אשכול לתושבים: "אל תחזרו לבתים"

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, הגיב על הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס ללא הגבלת זמן, על רקע האירוע הקשה, וקרא לתושבים שעזבו את בתיהם ביישובי המועצה האזורית שלא לחזור לבתיהם. "כנראה בירושלים יש הפסקת אש, ואין ספק שגם בעזה הם מרגישים בטוחים לצאת לרחוב כי הם יודעים שצה"ל לא יתקוף. אף אחד לא חוזר לפה - לא מעניין אותי מה חמאס או הממשלה תגיד, עד שאדע שיש הפסקת אש אמתית. אני מקווה שתושבי עוטף עזה יוכלו לחיות בשקט. קל מאוד לקבל החלטות ממדינות זרות, מהבונקרים, או מירושלים".

ילין התייחס גם למותו של עציון, עוד לפני מותו של מלמד מפצעיו, ואמר: "זה אחד האירועים הקשים ביותר בעוטף עזה ובאשכול. אנחנו במלחמת התשה. בלתי נסבל שהממשלה גררה אותנו למלחמה של חודשיים עם הפסקות אש באמצע. פירוז עזה לא יכול להיעשות על ידי ירי אינטנסיבי על עוטף עזה. זה צריך להיות על ידי הסכם מדיני. אם החלטתם לעשות זאת במלחמה, שיהיו לכם מספיק ביצים לעשות זאת עד הסוף. יש לנו ממשלה חלשה". ילין סיים את דבריו בפנייה לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אם היית פה יומיים היית מקבל החלטות אחרות".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.com

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 21:44)

פצמ"רים נורו לעבר מחסום ארז. אוגוסט 2014. בני ואינר, מערכת וואלה! NEWS
ירי פצמ"רים לעבר מחסום ארז, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, בני ואינר
מנהיגי חמאס מודיעים על הסכם הפסקת האש, עזה. אוגוסט 2014. טוויטר, צילום מסך
בכירי חמאס מודיעים על הפסקת האש, אתמול/צילום מסך, טוויטר
רקטה התפוצצה בחצר גן ילדים באשדוד - אין נפגעים. צילום מסך
נפילת רקטה בגן ילדים באשדוד, אתמול/צילום מסך
יירוט בשמי שדרות. אוגוסט 2014. אלברט גבאי, מערכת וואלה! NEWS
יירוט בשמי שדרות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אלברט גבאי
תקיפת מתחם שיגור שמוקם בבית ספר בפאתי זייתון שירה לעבר שטח ישראל. צילום מסך
תקיפת מתחם שיגור שירה לעבר ישראל/צילום מסך
חגיגות בעזה בעקבות הסכם הפסקת האש. אוגוסט 2014. רויטרס
חגיגות בעזה לאחר ההכרזה על הפסקת האש, אתמול/רויטרס
חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש. רויטרס
מחמוד א-זהאר/רויטרס
חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש. רויטרס
חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully