וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי חמאס הפרו את "קוד המבוקשים" ושילמו על כך במזומן

22.8.2014 / 0:14

הלחץ הרב לאחר ניסיון חיסולו של מוחמד דף הוא זה שהוביל את ראשי הארגון בדרום הרצועה לצאת ממקומות המסתור שלהם כדי לתאם עמדות, כך לטענת גורמים בפיקוד דרום, שערוכים לתגובה: "חמאס ינסה לנקום"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, קובי אליהו, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

גורמים בפיקוד הדרום העריכו אתמול (חמישי) כי הלחץ בו שרויים חברי הפיקוד הבכיר בזרוע הצבאית של חמאס לאחר ניסיון החיסול של מוחמד דף הוא זה אשר הוביל את שלושת מפקדיו הבכירים של הארגון בדרום הרצועה - ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום – לצאת ממקומות המסתור שלהם וכך לאפשר לכוחות צה"ל את ההזדמנות לחסלם. לטענת אותם גורמים, השלושה הפרו את "קוד המבוקשים", דהיינו השמירה על רמת מידור גבוהה ביותר, בשל רצונם להיפגש האחד עם השני כדי לתאם עמדות על רקע הפצצת הבית בו שהה ככל הנראה ראש הזרוע הצבאית.

"זו מכה קשה לארגון", אמר אחד הגורמים. "אבו שימאלה היה מפקד חשוב, אבל המכה הגדולה ביותר היא חיסול אל-עטאר. מדובר בדמות קשוחה, נערצת על ידי העם הפלסטיני, שמבוקש לא רק על ידי ישראל אלא גם על ידי המצרים. הוא נתן את ההוראה להרוג קצין בכיר מצרי במהומות שפרצו לפני כמה שנים בציר פילדלפי והוא היה אחראי, בין היתר, לפיגועי טרור בסיני. הגורם העריך כי הזרוע הצבאית תשתקם במהרה לאחר החיסול. "הם בנויים באופן שבו הם יודעים לשרוד את המכות הללו", אמר. "ההערכה שלנו היא שמי שייכנס ראשון לנעלי השניים יהיו מח"ט חאן יונס מוחמד סינוואר ומעליו מרואן עיסא, שמעמדו יתחזק מאוד בעקבות שני הסיכולים הממוקדים".

חיסול בכירי חמאס - עוד כותרות:
צה”ל חיסל את שלושת המפקדים הבכירים של חמאס בדרום הרצועה
תיעוד: חיסול שלושת מפקדי חמאס הבכירים בדרום הרצועה
לא עוד חיסול: המכה האנושה שתדחוף את חמאס לפיגועי איכות | פרשנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מכה קשה לארגון". אל-עטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייחסם לתקיפה בשכונת שיח רדואן ביום רביעי, לא פסלו הגורמים את האפשרות שמוחמד דף נפצע באורח אנוש או נהרג במהלכה, אך הארגון מסרב לפרסם מה עלה בגורלו כדי לא לפגוע מוראלית בלוחמים, שרואים בו סמל להתנגדות וליכולת הישרדות מול ישראל לאורך השנים. "מבחינה תקשורתית הציבור הפלסטיני לא שמע כל שבוע על דף, ולכן מבחינתו הוא יכול לשמור על עמימות לאורך זמן מבלי להודיע על מותו", הסביר אחד הגורמים.

בתוך כך, ממשיכים להזהיר גורמים בפיקוד הדרום מפני "הפתעה" שחמאס מכין לישראל, בין היתר לאפשרות של פיגועי ראווה לאורך גדר המערכת. אחד הגורמים אמר כי לא ניתן להוציא מכלל אפשרות שאחת המנהרות שהתשתית שלה נפגעה על ידי צה"ל בתחילת מבצע "צוק איתן" שוקמה ודרכה יוציאו מחבלי הארגון פיגוע בשטח ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות לישראל

הסיכול הממוקד לפנות בוקר יצא אל הפועל הודות לשיתוף פעולה בין צה"ל לבין שירות הביטחון הכללי. קצין בכיר בחיל האוויר אמר כי לסיכול הממוקד בבית בשכונת תל אל-סולטאן ברפיח "קדם תכנון ארוך שאושר יחד עם גורמי מודיעין בכירים. לקחנו בחשבון את החשש בפגיעה בבלתי מעורבים, ובהחלטה לשגר טילים לקחו חלק קצינים בכירים בחיל ביניהם מפקד החיל ולבסוף הטלנו חימושים של יותר מטונה על הבית

אל-עטאר, בן 40, היה מפקד אזור רפיח בגדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא ממתכנני חטיפתו של גלעד שליט ביוני 2006 ומהחמושים שהחזיקו אותו בשבי, ואף נחשב לאחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות נגד ישראל ולמייסד יחידת העילית "א-נוחבה" של חמאס. כמו כן, הוא היה אחראי לשליחת חוליות טרור לחצי האי סיני כדי שאלה ישגרו רקטות לעבר אילת.

מלחמה בדרום || עדכונים שוטפים

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
בפיקוד הדרום חוששים מ"הפתעה". מחבלי חמאס במנהרת טרור ברצועה/רויטרס

ביתו של אל-עטאר הותקף במהלך מבצע "צוק איתן", אולם הוא לא נפגע אז. בתחילתו של מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012 שהה אל-עטאר סמוך ל"רמטכ"ל" חמאס אחמד ג'עברי בשעה שהאחרון חוסל, אולם הוא לא נפגע באירוע.

ביולי 1994 השתתף עטאר בפיגוע ירי בגבול ישראל-מצרים שבו נהרג קצין צה"ל. בספטמבר 2001 הוא תכנן וביצע ניסיון לפוצץ את מוצב טרמית. באירוע נפצעו ארבעה חיילים ונגרם נזק כבד למוצב. בינואר 2002 השתתף אל-עטאר בתכנון פיגוע חדירה למוצב אפריקה סמוך לכרם שלום, אז נהרגו ארבעה חיילי צה"ל.
אבו שימאלה היה מעורב ב-1994 בפיגוע ליד רפיח שבו נהרג קצין צה"ל. בהמשך השתתף בפיגועי מנהרות תופת שבהם נהרגו חיילים ונפצעו אחרים, ובכלל זה הפיגועים במוצב אורחאן ובמוצב JVT ב-2004. הוא היה מעורב גם כן בפיגוע החטיפה של גלעד שליט.

נוסף על כך, אבו שימאלה היה מעורב בתכנון פיגוע התופת במעבר כרם שלום במאי 2008 שנעשה בו שימוש בג'יפים ממולכדים. בחודש שעבר הוא היה מעורב בהוצאה לפועל שלחדירת 13 מחבלי חמאס במנהרה שנחפרה לישראל באזור סופה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 20:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully