וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מודה לראשונה: אחראים לרצח וחטיפת הנערים

סאלח אל-ערורי, בכיר הארגון השוהה בחו"ל, הצהיר בכנס בטורקיה כי הזרוע הצבאית עומדת מאחורי הפיגוע: "פעולה הירואית". השבוע: צה"ל הרס את בתי שלושת המעורבים המרכזיים

צילום: יוטויב עריכה: מתן חדד

כחודשיים וחצי לאחר שנחטפו שלושת הנערים – גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח – בגדה המערבית, חמאס מודה לראשונה כי הוא זה אשר עומד מאחורי הפעולה: בכיר חמאס שגורש לחו"ל, סאלח אל-ערורי, הודיע אמש (רביעי) במהלך כנס שארגנה ההתאחדות העולמית של חכמי דת מוסלמים בטורקיה, כי אנשי הזרוע הצבאית של הארגון, עז א-דין אל-קסאם, חטפו את השלושה ב-12 ביוני מצומת גוש עציון. "גדודי עז א-דין אל-קסאם ביצעו פעולה הירואית וחטפו שלושה מתנחלים בחברון", אמר אל-ערורי.

למרות שבכיריו סירבו לקבל את האחריות לפעולה, ישראל האשימה מהרגע הראשון את ארגון הטרור בתכנונה ובביצועה. בהתאם לכך, ראש הממשלה ושר הביטחון אישרו לכוחות הביטחון לפתוח במבצע "שובו אחים" למיגור תשתיות חמאס בגדה ולאיתור הנערים. במהלך המבצע נעצרו עשרות פעילי חמאס, נהרסו תשתיות של הארגון ונתפסו אמצעי לחימה רבים. ב-30 ביוני, כשבועיים וחצי לאחר החטיפה, אותרו בחלחול שמצפון לחברון גופותיהם של שלושת הנערים. במהלך סריקות של לוחמים מיחידת מגלן ומחטיבת כפיר יחד עם אזרחים אותרו סימנים בקרקע, ואלה הצביעו על אפשרות של בור או חפירה תת-קרקעית. כמה ימים לפני כן נמצאו זוג משקפיים של אחד הנערים סמוך לזירה, ואלה סייעו לאתר את הגופות.

רצח הנערים || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
צה"ל הרס את בתי האחראים לחטיפה ורצח שלושת הנערים
נעצר מפקד החוליה שחטפה את הנערים; הפעולה הוכוונה מעזה
30 לרצח הנערים; ריבלין: "כאב עצום מפלח את לבנו"

שיחת הטלפון של גיל-עד שער למשטרה: "חטפו אותי". רויטרס
חמאס לוקח אחריות. מימין לשמאל: נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/רויטרס

בליל שני האחרון הרסו כוחות מיוחדים של חיל ההנדסה, בשיתוף כוחות הנדסה של אוגדת יהודה ושומרון ומשמר הגבול, את בתיהם של חוסאם אל-קוואסמה ועאמר אבו איישה בחברון, שניים מהאחראים לחטיפה ולרצח שלושת הנערים. נוסף על כך, הכוחות, שפעלו בהתאם להחלטת אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, אטמו והוציאו מכלל שימוש את ביתו של מעורב נוסף בפעולה, מרוואן אל-קוואסמה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

החטיפה הוכוונה מעזה

לפני כשבועיים וחצי הותר לפרסום כי כוחות מיחידת ימ"מ בשיתוף שירות הביטחון הכללי עצרו לאחרונה בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים את חוסאם אל-קוואסמה, שנחשב למפקד החוליה שחטפה את שלושת הנערים. אל-קוואסמה נחקר והודה במיוחס לו. גורמי ביטחון פלסטיניים מסרו לוואלה! חדשות כי לאל-קוואסמה, תושב חברון, יש אח פעיל חמאס, ששוחרר במהלך עסקת שליט וגורש לרצועת עזה. לטענת הגורמים הפלסטיניים, אין ספק כי פקודת החטיפה ניתנה בהכוונת הנהגת חמאס בעזה ובחו"ל. קבוצת משוחררי שליט השוהה בעזה פועלת תחת חסותו של שר הפנים הפלסטיני לשעבר, פתחי חמאד. יחד עם בכיר חמאס באנקרה, סאלח אל-ערורי, הם אחראים לתכנון של עשרות ניסיונות פיגועים ברחבי הגדה.

מרואן אל-קוואסמה בן ה-30 ועאמר אבו עיישה בן ה-32 טרם נתפסו ומצוד נרחב מתנהל אחריהם. השניים הם פעילי חמאס מרכזיים בגדה שבעבר היו כלואים בישראל. אל-קוואסמה, נשוי ומצפה לילד, עובד כספר בחברון והוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, שבעבר פיקד בחברון על הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא חוסל בפעולת ימ"מ ביוני 2003, לאחר שהיה מעורב בפיגועים רבים ובהם פיגועי התאבדות בגבעה הצרפתית וברחוב יפו בירושלים, וכן במחסום א-רם, בחברון ובפסגת זאב. אבו עיישה, נשוי ואב לשלושה, עובד כנפח ואחיו - שנחשב לפעיל חמאס - נהרג בנובמבר 2005 בהתקלות עם כוח צה"ל.

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully