וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח לעבר גוש דן, באר שבע והשפלה. עדכונים שוטפים

לייב בלוג | רקטה התפוצצה בשטח פתוח בתל אביב, 5 בשטחים פתוחים ליד באר שבע. קודם לכן נשמעו אזעקות גם בירושלים, בית שמש ועוטף עזה. פיקוד העורף הנחה את ראשי הרשויות במרכז לפתוח מקלטים

01:30: אזעקה נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

00:39: אותרה נפילת רקטה בשטח פתוח במטה יהודה.

00:36: רקטה התפוצצה הלילה בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק.

00:31: כ-50 רקטות שוגרו לעבר ישראל מרצועת עזה, החל מהשעה 15:30 בצהריים ועד כה. בנוסף, חיל האוויר תקף כ-30 מטרות ברצועת עזה.

00:28: עזאם אל אחמד, ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, אמר הלילה כי ישאל היא האחראית לקריסת המשא ומתן. "נתניהו הודיע למשלחת הישראלית לעזוב את קהיר בעוד אנו מדברים עם המתווך המצרי. ישראל אחראית לכך שהפסקת האש נהרסה", אמר.

00:07: שלוש רקטות יורטו בשמי אשדוד.

00:03: אזעקות במרחבי הערים אשקלון ואשדוד.

23:58: 2 רקטות התפוצצו במועצת שדות נגב; אין נפגעים.

23:55: רקטה יורטה בשמי המועצה האזורית שדות נגב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יירוט בשמי גוש דן, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

23:49: אזעקות נשמעו ביישובי המועצה האזורית אשכול.

23:47: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי המועצה האזורית מרחבים.

23:45: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בעיר ירושלים, בית שמש וביישובים הסמוכים להן. בנוסף נשמעה אזעקה באזור השומרון.

23:41: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר במועצות האזוריות מרחבים ובני שמעון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

23:39: בכיר חמאס, עזאת אל-רישאק, מסר הערב לרשת "אל-ג'זירה" כי הוא לא רואה סיכוי לשיחות הפסקת האש בקהיר, וכי הארגון ישאיר למצרים להחליט על עתידן.

23:37: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון.

23:32: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר באשקלון ובמועצת חוף אשקלון.

23:30: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

23:25: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

23:24: שתי רקטות יורטו לפני זמן קצר בשמי באר שבע. לא דווח על נזק או נפגעים.

23:22: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר במועצות באר טוביה, בני שמעון ושפיר. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

23:17: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בעיר באר שבע ובמועצה האזורית בני שמעון.

23:17: מניין ההרוגים בהפצצה בשכונת שייח רדואן בעזה היום עלה לשלושה בני אדם. קודם לכן דווח על ילדה בת חמש שנהרגה מהפצצת צה"ל.

23:13: כלי רכב במחלף קיבוץ גלויות בתל אביב נפגע כתוצאה מרסיסים של רקטה שיורטה. אדם ששהה בסמוך נפצע באורח קל.

23:05: שלוש רקטות יורטו לפני זמן קצר באזור המרכז: שתיים בשמי יבנה ויישובי השפלה, ואחת בשמי ראשון לציון. אין נזק ואין נפגעים.

23:03: חמאס הודיע לפני זמן קצר כי הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, שיגרה רקטות מסוג M-75 ו-פג'ר 5 לתל אביב. הזרוע לקחה אחריות גם לירי לאזור השפלה.

23:01: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצת שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשלחת לקהיר תשוב לישראל. משעל, א-סיסי, נתניהו ואבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

22:58: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר ביישובים באזור בית שמש.

22:57: חמש רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים באזור באר שבע. לא דווח על נפגעים או על נזק.

22:52: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר במועצות האזוריות שפיר ובאר טוביה.

22:50: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בתל אביב. אין נזק ואין נפגעים.

22:45: אזעקות נשמעו בחולון, בת-ים, שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

22:41: פיקוד העורף עדכן הערב את מדיניות התגוננות שלו והודיע על איסור התכנסויות של יותר מ-300 איש בטווח של עד שבעה קילומטרים מהרצועה ושל 500 איש בטווח של עד 40 קילומטרים מהרצועה. כמו כן, הוא הורה על פתיחת מקלטים בערי המרכז, עד 80 ק"מ מגבול הרצועה.

22:37: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. אין נזק ואין נפגעים.

22:30: פיקוד העורף הנחה את תושבי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול להישאר במרחבים מוגנים.

22:26: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נזק או על נפגעים.

22:25: ילדה בת חמש נהרגה ו-15 בני אדם נפצעו היום בהפצצה של צה"ל בשכונת שייח' רדואן בעיר עזה - כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני.

21:28: רקטה שנורתה מרצועת עזה לשטח ישראל התפוצצה לפני זמן קצר במתחם מרכז קניות במועצה האזורית חוף אשקלון. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

21:21: חבר המשלחת הפלסטינית בקהיר, בסאם אל-סאלחי, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא" כי כל הפלגים הפלסטינים הבטיחו למצרים להפסיק את האש עד השעה חצות.

21:16: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

21:10: בכיר חמאס, עיזאת אל-רישאק, הודיע הערב כי "המשלחת הפלסטינית מסרה את תשובתה הסופית להצעה האחרונה שהציגו המצרים. המצרים העבירו אותה למשלחת הישראלית, וזו עזבה במטרה להציג אותה לקבינט". המשלחת הפלסטינית תעזוב את קהיר הלילה.

יירוט רקטה בשמי נתיבות. אוגוסט 2014. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
יירוט בשמי נתיבות/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

20:48: סגנית דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, התייחסה הערב להפרת הפסקת האש מצד הפלסטינים, ואמרה: "אנחנו מאוד מודאגים מההתפתחויות החדשות, ומגנים את ירי הרקטות. לישראל יש זכות להגן על עצמה".

20:29: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה הערב לחידוש הירי לעבר ישראל, ואמרה: "אני קוראת לראש הממשלה שלא להיגרר שוב אחרי השרים הקיצונים בקבינט, בנט וליברמן, שמבקשים להכריע את חמאס. אין ספק, שירי הרקטות על ישראל בזמן השיחות להפסקת אש הוא בלתי נסבל, אך מנהיגות אחראית אינה נותנת לטרור להכתיב את מהלכיה". גלאון הוסיפה: "כבר ראינו שכשנתניהו היה עסוק בלרצות את מנהיגי הימין הקיצוני הוא גרר אותנו למלחמת ברירה מיותרת. לא רק שהוא לא הכריע את החמאס, אלא בסופו של דבר הוא חיזק את החמאס".

20:21: רקטה שנורתה לשטח ישראל התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, בסמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

20:18: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בעיר אשדוד. בטרם הנפילה לא נשמעה אזעקה. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

20:12: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

19:58: ראש המשלחת הפלסטינית בקהיר, עזאם אל-אחמד, הודיע לפני זמן קצר כי המשלחת הפלסטינית הגישה הצעה משלה לחידוש הפסקת האש, והיא מצפה לתשובה מישראל - כך דיווחה רשת "אל-מיאדין".

19:45: ראשי הרשויות באזור המרכז - בהן ראשון לציון, רחובות, נס ציונה, חולון, בת ים ותל אביב - החליטו לפתוח מידית את המקלטים. זאת, בשל חידוש ירי הרקטות לעבר ישראל.

19:24: השר נפתלי התייחס הערב לחידוש ירי הרקטות לעבר ישראל, ואמר: "המשא ומתן עם חמאס חייב להגיע לסופו. אין טעם להמשיך אותו. אין לזה תכלית וזה לא נכון לחדש אותו. כשרוצים לנצח ארגון טרור חייבים להכריע אותו. כשמנהלים משא ומתן עם ארגון טרור הוא רק מגביר את הטרור. מדינת ישראל חייבת עכשיו להגיב כמו שמגיבה מדינה ריבונית כשיורים עליה - בעוצמה גדולה מאוד".

19:13: אלפי פלסטינים עזבו את בתיהם במזרח עזה מחשש לתקיפות ישראליות - כך דיווחה רשת "סקיי ניוז".

הפגנת תמיכה בחמאס, עזה. רויטרס
הפגנת תמיכה בחמאס/רויטרס

18:49: חבר הכנסת אלי ישי (ש"ס) הגיב על החלטת הממשלה להחזיר את צוות המשא ומתן לשיחות בקהיר, ואמר: "הירי מוכיח שוב שעם חמאס, מה שלא הולך בכוח – הולך ביותר כוח". לדבריו, "חייבים להגיב בצורה קשה על כל אזור ממנו בוצע ירי, כך נוכיח כי דין הדרום כדין המרכז. אסור לנו להיות שאננים על ירי ליישובי הדרום"

18:40: שתי רקטות יורטו בשמי נתיבות. לא דווח על נזק או נפגעים.

18:36: אזעקה נשמעה בנתיבות, במועצה האזורית שער הנגב וביישובי הסביבה.

18:08: שני ילדים נפצעו לאחר שצה"ל הפציץ את שדה התעופה ההרוס ברפיח שבצפון הרצועה, בתגובה לחידוש ירי הרקטות לעבר ישראל - כך דיווחת רשת "אל-מיאדין". בנוסף, דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים כי שכונת שג'אעיה בעזה הופצצה גם היא.

18:01: דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר היום לרשת "אל-מיאדין": "לא ידוע לנו על ירי טילים כלשהו שבוצע מעזה". לדבריו, "ישראל אחראית להסלמה, במטרה להכשיל את השיחות בקהיר".

17:30: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. אין נזק ואין נפגעים. לא נשמעה אזעקה לפני כן.

17:26: ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, הגיב לירי הרקטות בזמן הפסקת האש: "צריך להגיב בנחרצות על הירי הנפשע כאילו אין מו"מ בקהיר, ולהמשיך את הניסיון להסדרה ארוכת טווח בקהיר כאילו אין ירי". לדבריו, "ההסדרה המדינית בחסות בינלאומית, שבמרכזה עיקרון עצירת התוקפנות ובהמשך פירוז הרצועה תמורת שיקום ופיתוח עזה, היא אינטרס ישראלי מובהק".

17:20: מדובר צה"ל נמסר כי האזעקה שנשמעה לפני דקות אחדות במועצה האזורית אשכול היא אזעקת שווא.

17:09: צה"ל הפציץ בשעה האחרונה בבית חאנון ובבית לאהיא לאחר שנורו שלוש רקטות לעבר ישראל - כך מדווח אתר החדשות הפלסטיני "עזה עכשיו". בנוסף, בוצעה הפצצה במזרח רפיח, בסמוך לבית ספר של אונר"א, במחנה הפליטים אל-מראזי שבמרכז הרצועה, ובדיר אלבלח ואל-קרארה שבדרום הרצועה.

16:55: שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הגיב לחידוש הירי מרצועת עזה ולהפרת הפסקת האש, ואמר: "יש להכות באויב, חמאס, עד לניצחון. אני מחזק את ידי ראש הממשלה ואת כוחות הביטחון במתן תגובה נחרצת וכואבת למחבלים, ובהשבת הביטחון לאזרחי ישראל. לא ייתכן שאנחנו נהיה אחראים להפסקה והם יהיו אחראים לאש".

16:45: לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל תוקף בשעה זו בשכונת זייתון בעזה.

תקיפת חיל האוויר בעיר עזה. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, בשבוע שעבר/רויטרס

16:40: בעקבות הפרת הפסקת האש, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון הנחו את המשלחת הישראלית לשיחות ההסדרה בקהיר לשוב לארץ.

16:30: שר הכלכלה נפתלי בנט הגיב לירי הרקטות לעבר באר שבע ונתיבות: "כשרוצים לנצח ארגון טרור, מכריעים אותו. כשמנהלים משא ומתן עם ארגון טרור, מקבלים יותר טרור. חמאס חושב שירי טילים עוזר להישגים במשא ומתן, ולכן הוא יורה על ישראל גם בהפסקת אש; טילים הם לא טעות מבחינתו, זאת שיטה. רק תגובה חריפה, כמו שמגיבה מדינה ריבונית על ירי טילים לשטחה, תוכל לעצור את ההידרדרות.
במוקדם או במאוחר ישראל תצטרך להכריע את חמאס, אין דרך לחמוק מזה".

16:26: מדובר צה"ל נמסר כי בעקבות הירי לעבר שטח מדינת ישראל, צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה.

16:22: גורמים במערכת הביטחון העריכו בצהריים כי מי שירה את הרקטות לעבר באר שבע ונתיבות לא היו גורמים מהזרוע הצבאית של חמאס. לדברי הגורמים, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הנחה חוליות שאינן משויכות ישירות לחמאס לבצע את הירי מרצועת עזה, על מנת לשבש את המשא ומתן, שלא מתקדם בהתאם לרצונו.

16:20: חבר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת יוני שטבון, אמר בתגובה לירי הרקטות לעבר העיר באר שבע ונתיבות: "למקרה ששכחנו, יש מי שטורח להזכיר שמולנו טרור רצחני. שקט לא יושג בשקט, אלא רק באמצעות השגת גמישות מבצעית ברצועה. אני קורא לראש הממשלה לאפשר לצה"ל להכות שוק על ירך".

16:15: ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', הגיב לפני זמן קצר (שלישי) לשתי הרקטות שהתפוצצו בשטח המועצה: "ארגוני טרור, ובראשם חמאס, אינם מכבדים הסכמים פעם אחר פעם. לא נקבל ירי אל עבר יישובי המועצה, והממשלה צריכה לדאוג לביטחונם ולשלומם של אזרחיה. בימים הקרובים אמורה להיפתח שנת הלימודים – ומוסדות החינוך שלנו אינם ממוגנים. ישנם רק מקלטים בודדים שאינם מסוגלים לאלכס את כל התלמידים והצוותים החינוכיים בכלל. זה בלתי אפשרי להגיע מהכיתות למקלטים בתוך 30-20 שניות. אנו מצפים מהממשלה לדאוג למיגון ראוי והולם למוסדות החינוך בהקדם".

16:05: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון הנחו את צה"ל לשוב ולתקוף מטרות טרור ברצועת עזה, עקב חידוש הירי לעבר ישראל - כך מסרו גורמים מדיניים.

15:49: שלוש רקטות שנורו לפני זמן קצר לעבר ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים. שתיים מהן נפלו באזור העיר באר שבע ואחת נוספת באזור העיר נתיבות. אין נפגעים ולא נגרם נזק. לא נשמעה אזעקה בטרם נפלו הרקטות.

15:45: הדי פיצוצים נשמעו לפני זמן קצר בבאר שבע. טרם נודע מה מקורם והמשטרה בוחנת זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully